Alleen bass als ik links OF rechts kies
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 981

Gepost: 28 november 2005 07:27 PM

Beste mensen,

Ik ben van een bx 1600 RE mk2 overgestapt op een bx 1900 GTI mk3. Nou had ik in mijn ouwe bx een mooi stukje muziek, in de gti zat het standaard spul nog (volgens mij achterin wel extra speakers maar niet goed spul) dus heb ik alles vanuit de ouwe bx overgezet in de nieuwe.
4x pioneer speakers, achterin zijn die ovaal,  en kenwood radio/cd/mp3.

Ik heb nu alles aangesloten en het speelt ook allemaal, alle speakers werken ook, maar het probleem is dat er eigenlijk geen bas in zit als ik gewoon alle 4 de speakers laat spelen, zodra ik de radio zo instel dat hij alleen de linker of juist de rechter zeide appart neemt komt de bas ook ineens om de hoek kijken.

Ik heb verder dezelfde instellingen gebruikt als wat ik in mijn ouwe bx had.

De bedrading in de gti was trouwens wel helemaal anders, veel meer draden en een vreemd zwart kastje… zoveel draden dat ik de radio niet eens goed weer op z’n plek krijg.

Maar oke ik krijg dus alleen bass als ik um op links zet of juist op rechts, bij beide zeiden spelend is de bass dus ineens weg.

Wie heeft enig idee wat ik fout zou kunnen hebbben gedaan?

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 28 november 2005 07:32 PM
  [ # 1 ]

gebruik je versterkers? en zo ja heb je een aparte voor een basskist en een aparte voor je 4 speakers? en hoeveel cinch/tulp uitgangen heeft je radio?
Dat zwarte kastje waar je het over hebt is denk ik een extra zekeringskastje, dat zie je bij oudere radio’s nog wel eens op de pluskabel zitten, tegenwoordig zit de zekering gewoon in de radio gebouwd

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 28 november 2005 07:33 PM
  [ # 2 ]

Topicmove—> Electrisch

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 28 november 2005 07:44 PM
  [ # 3 ]

Vreemd, en in je vorige auto werkte wel alles goed? Dan is er met de setting niets mis. Zou je het eerder moeten zoeken bij je instellingen, of bedrading.

Test

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 28 november 2005 07:56 PM
  [ # 4 ]

Oke…hier komt uitleg waar je wat mee kan…

Als er in audiosystemen in de auto bass wel goed werkt als de balance naar links of recht staat zit er tenminste in één speaker plus en min verkeerd om…

dus even de draden nakijken..

Profiel  

Douwe
> 900 berichten

Gepost: 28 november 2005 08:14 PM
  [ # 5 ]

goeie tip inderdaad… ik zal de bedrading even controleren want het klopt inderdaad dat ik aan de bedrading van de achterspeakers niet kon zien wat plus of min was….  ik zal hier eens 1 voor 1 de draden omdraaien. Hoop dat het dan wel goed is ...

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 28 november 2005 08:16 PM
  [ # 6 ]

niet een voor een…je pakt gewoon één speaker…die draai je om het werkt

in het slechtste geval zitten ze dan alletwee fout…maar ik hoor het verschil niet..

Profiel  

donderkont
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 28 november 2005 08:25 PM
  [ # 7 ]
René van Maren schreef:

Oke…hier komt uitleg waar je wat mee kan…

Als er in audiosystemen in de auto bass wel goed werkt als de balance naar links of recht staat zit er tenminste in één speaker plus en min verkeerd om…

dus even de draden nakijken..

jip dat is alles
anders heffen ze elkaar op(de ene naar binnen de andere naar buiten)

groetjes fraaske

:11 :11 :11

Profiel  

Douwe
> 900 berichten

Gepost: 28 november 2005 08:41 PM
  [ # 8 ]

heel erg bedankt, het probleem is hiermee inderdaad opgelost.

nu moet ik alleen nog even uitzoeken waar ik met al die draden en vooral dat zwarte bakje heen moet zodat mijn radio weer netjes op zijn plaats kan,  maar dat komt vast wel goed.

Bedankt!

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 28 november 2005 10:32 PM
  [ # 9 ]

Er kan toch niet zoveel; draad ziten dat je radio niet meer past? Alles gewoon goed aan de kant drukken / tie wrappen, dan past het wel. (Of er heeft echt iemand 28 meter draad in lopen drukken)

Test

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 29 november 2005 12:37 AM
  [ # 10 ]

Het is ook belangrijk dat de draad niet halverwege naar beneden gedrukt wordt nog voor het einde van de slee, want dan kan de radio er inderdaad net niet helemaal in. Gewoon goed kijken waar je de draden naartoe drukt, dan lukt het wel.  Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 29 november 2005 01:23 PM
  [ # 11 ]

Bij mij stonden de speakers ook uit fase (zoals dat heet)
en dan heb je inderdaad geen bas, omdat de speakers elkaar zeg maar tegenwerken, beweegt de ene speaker de ene kant op dan doet de andere speaker precies het tegenovergestelde en heffen ze elkaars geluid op.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

Douwe
> 900 berichten

Gepost: 29 november 2005 01:32 PM
  [ # 12 ]

het komt volgens mij vooral door het zwarte bakje dat het eigenlijk niet zo goed past, volgens mij bundeld dit zwarte bakje de draden van de voorspeakers, maar ik vind het echt een erg vreemde wir war van draden, de draden komen ook samen in stekkertjes en gaan daarna weer uiteen e.d. allemaal erg vreemd maarja gelukkigs speelt het nu allemaal goed, nu alleen het nog even goed naar achteren weten te drukken.

Ik ben er vanmiddag weer even mee bezig geweest en het zit inmiddels op zijn plaats, ik moest de radio echt flink aandrukken en er zullen kabels behoorlijk fijn zijn geperst want eigenlijk kon het niet. Door de schroefjes heel sterk aan te draaien kwam het uiteindelijk in de juiste positie.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook