Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je geluk hebt, breken de leidingen niet. Dan is het redelijk eenvoudig. Bol moet er met veercilinder en al uit namelijk.
Citroen!
Net vorige week aan één kant gedaan wegens ernstige lekkage. De meeste tijd ging zitten in schoonmaken, ontvetten, roest verwijderen, Owatrol smeren en dat soort dingen. De leiding brak gelukkig niet.
Nou de andere kant nog.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Heb via via bollen kunnen vinden. Ze komen er met een klein weekje aan
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mogen de andere forumbewoners ook weten waar je die bollen vandaan hebt?
Citroen!
Dat zal ik even overleggen, het is geen bedrijf namelijk
Je hebt een PM
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok, bedankt!
Citroen!
Pff wat een @!#$! klus! Maar het is gelukt.
Nieuwe voorpijpjes + Y stuk zitten eronder, euh, erin.
Los krijgen was redelijk makkelijk, erin leek ons makkelijker maar dat viel vies tegen. De hotspotpijp(toch?) richting carburateur leek op de nieuwe pijpjes iets schever te zitten waardoor ie tegen een paar HD leidingen aan kwam. Ook zit er een plastic slangetje bij diezelfde kluw HD zooi en die zat niet netjes in z’n klemmetjes, maar er gewoon omheen gewikkeld.
Het zit nu zo goed als kwaad van de uitlaat af, en gaat het stuk, gaat ie weg, ben er wel klaar mee…helaas.
Wie zo’n ding verzonnen heeft…
Neem het kapje over de hoogteregelaar voor, dat zit met boutjes en moertjes vast?!? Maak dat maar eens los, en weer vast. Los ging wel, uit elkaar niet want ik kan niet bij het moertje, vast dus ook niet.
Slangetje kon dus niet los uit de HR om hem uit de knoop te halen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Uitlaat? Kan wel eens worstelen zijn bij een GS(A)....
Kapje van de hoogteregelaar voor? Dat zit orgineel vast met 3 M5-boutjes in 3 speednuts.
En als die een keer los moeten, gaan ze in het kopervet bij mijn auto’s. Nooit meer vastgeroeste boutjes.
Citroen!
Ze draaien wel, maar komen niet naar voren, alsof er een moertje achter zit. Krijg ze ook niet meer vast..
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan zijn de boutjes vastgeroest in de speednuts.
Oplossing? Koppen van boutjes afslijpen/dremelen en daarna nieuwe boutjes en speednuts gebruiken.
Citroen!
Bij het verwisselen van de 2 rechter wielen is madame van de krik gerold.
Doffe klap en toen stond ze op de grond -met de krik eronder-.
Schade: Flinke deuk en een scheur naast het krikpunt…
Met balken hebben we ‘m weer omhoog gekregen..
Maar het goeie nieuws is dat er nu wel 2 nieuwe Michelins onder zitten, voor.
Heb mezelf moed ingesproken door te zeggen dat het allemaal wel mee valt, het kan veel erger, zie de CX die laatst een ongeluk heeft gehad… ik moet niet miepen.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Maar je moet wel beter oppassen en een fatsoenlijke krik kopen. De auto ook ondersteunen met assteunen en blokken zodat ze niet kan wegrollen. Voor het zelfde geld lig je er met je benen onder…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of je hoofd! Je zou de eerste niet zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Als ik eronder werk staat ie altijd op steunen en blokken voor de wielen.
Nu ging het eigenlijk alleen om het verwisselen van 2 wielen, en lullige pech.
De krik was de originele krik, die gehaakt zit aan het krikpunt.