Hey mensen ben net nieuw hier.
Zal me eerst even voorstellen ben Edwin uit Hoogeveen Drenthe.
In bezit van een mooie Xsara Picasso 1.6 16v uit 2001 op gas G3.
Heb een probleem met mijn Picasso,
Deze schokt hevig en valt soms helemaal uit als ik laag in toeren rij.
Als ik dan weer een peut gas geef dan is het weg.
Maar ja dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het bericht acculading defect heb ik ook gehad en dat is verholpen met een nieuwe dynamo.
Wat nog meer nieuw is zijn 4 nieuwe gas bougies en nieuwe accu.
Wie o wie weet mij te helpen met dit probleem.
Welkom,
Ik heb het andere topic gewist. één is genoeg. Crossposten is niet toegestaan.
Ook heb ik dit bericht verplaatst naar het picassogedeelte.
uhm, 4 nieuwe gas bougies? Bedoel je bougies of injectoren ?
In welke versnelling rijd je met welk toerental als dat schokken gebeurt ?
Een gas bougie is een speciale bougie voor motoren op gas.
Zoiets als de “LPG LaserLine” van NGK, zie http://www.ngkpartfinder.co.uk/files/LPG_info.pdf
gompy58 schreef:uhm, 4 nieuwe gas bougies? Bedoel je bougies of injectoren ?
In welke versnelling rijd je met welk toerental als dat schokken gebeurt ?
Er zijn speciale Gas Bougies van NGK voor mensen die op Gas g3 rijden.
Sorry maar een beetje kenner weet wel dat er in een Picasso van mijn bouwjaar geen toerenteller inzit.
Aan het motor geluid te horen zit deze dan gewoon heel laag in toeren.
In de 2e en 3e versnelling.
Nog een ander probleem misschien staat dit wel in verbinding met elkaar
Als ik van de snelweg af ga dan laat ik de auto uitvieren op de afrit dus afremmen op de motor dan
houdt de auto er ook mee op. Slaat gewoon helemaal af. ???????
Wat is dit en wat is hier de oorzaak van !!!!
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 12-06-2007
- C1 1.0 collection
Hallo Edwin,
doet het probleem zich ook op benzine voor, of alleen op gas? als het alleen op gas is, is er misschien iets mis met je gasinstallatie, maar dan moet je even naar Brouwer in Hoogeveen.
Ik heb zelf ook een keer speciale gasbougies geprobeerd, maar die heb ik na 5000 km er weer uitgegooid ivm slecht lopen en backfire.
het afslaan bij stationair kan komen door een vervuilde stappen motor( de stappen motor regelt je stationaire toerental als je geen gas geeft.)
wat mij overigens ook is overkomen dat de slang van de carterventilatie vol zat met smurrie en gescheurd was, hierdoor kreeg ik valse lucht in mijn gasklephuis.
nu heb ik trouwens wel een 1.8-16v maar ik neem aan dat een 1600 een beetje hetzelfde principe heeft.
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm