2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De XM van Pavang
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 02 augustus 2011 08:07 PM
  [ # 16 ]

Bedankt voor de art nrs ik zal eens bij een citroen dealer langsgaan.
Hier in het westland is dat waarschijnlijk van Schie in s’Gravenzande.
Heb jij die nrs uit een werkplaatshandboek?
Zoja, waar is dat te bekomen.

Groet Peter.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 augustus 2011 03:05 AM
  [ # 17 ]

http://service.citroen.com/

even een accou8ntje aanmaken en je kunt gratis alles doorbladeren. Niet alles maar wel wat je gewoonlijk wilt weten qua onderdelen en prijzen. Onderdeel aanklikken en dan naar het mandje om de prijs te weten. Ook kun je direct zien of het nog verkrijgbaar is.

Oh ja, er word een kvk gevraagd…. maak er een mooie van Smile

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 03 augustus 2011 02:52 PM
  [ # 18 ]

Die 10 seconden is toch wel veel voor de pomp.

10 seconden is een wat kort interval. Als de voorraadbol nog voldoende druk heeft betekent het dat er een ruim intern verlies optreedt in het hydraulische circuit. Ik zou ook niet tevreden zijn met die 10 seconden. Mijn oude DS 21IE van ‘71 had na vervangen van een en ander (niet de rem doseur) ook een interval van plus-minus 50 seconden.

De hogedrukpomp kan heel lang meegaan en als het systeem eenmaal op druk is zijn die korte intervallen niet zo belangrijk voor het op druk houden, maar natuurlijk slijt de pomp wel sneller. Die pompen zijn te repareren, maar niet door de amateur. Citroen verkoopt (nu nog) nieuwe. Chyparse reviseert ze.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 03 augustus 2011 02:59 PM
  [ # 19 ]

8227 48 sigaren aansteker is nog verkrijgbaar maar kost een WOPPING 60,80 in de btw!! Das overigens de houder en de aansteker…

Je moet wel verknocht zijn aan het roken van sigaren Wink
Maar ik begrijp je verlangen wel. In mijn XM zijn de ‘aanstekers’ voor en achter nog ongebruikt, maar ofschoon ik niet rook gaan ze toch niet op marktplaats of ebay, sorry Mr. Green
Waarschijnlijk kan je wel iets vinden op een sloop voor een habbekrats of voor niets van een ander type auto.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 03 augustus 2011 03:38 PM
  [ # 20 ]

Die xm aanstekers zijn gewoon als universeel te koop. Daar is niks speciaals aan.

En idd een WOPPING 60 euro. Ik kan werkelijk geen verklaring vinden voor die prijs.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 03 augustus 2011 03:54 PM
  [ # 21 ]

Het aanmaken, distribueren en op voorraad houden van onderdelen is kostbaar.
Een eenvoudige O-ring voor de HD pomp bijvoorbeeld kost bij Citroen 3 euro. Ik koop dezelfde direct van de groothandelaar (hier is men niet zo moeilijk) voor 30 cent.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 augustus 2011 12:38 AM
  [ # 22 ]

Jan-hendrik schreef:

10 seconden is een wat kort interval. Als de voorraadbol nog voldoende druk heeft betekent het dat er een ruim intern verlies optreedt in het hydraulische circuit.

Ik ben er ook niet tevreden over, vandaag heen en weer geweest naar Den Bosch en ik hoor een sissend geluid in m’n stuurhuis.
Daar kan een interne lekkage zitten.
Eerst maar eens serieus op onderzoek.

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 augustus 2011 07:42 PM
  [ # 23 ]

Vandaag de auto op de brug gehad om de lhm lekkage op te sporen.
Alles zat onder de olie dus eerst de boel eens schoon gemaakt.
Zonder de motor te laten draaien lekt het niet.
Toen gestart en weer omhoog en ja hoor bij de HD Regelaar druppelt het er behoorlijk uit.
Ik heb er een plaatje van gemaakt met m’n mobiel.(sorry voor de kwaliteit)
Het lekt op de aansluiting van het zwarte naar het groene deel.
er zit daar iets van een ring tussen.

Is alleen die aansluiting te vernieuwen of is heel de HD regelaar stuk?

Groeten Peter.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 10 augustus 2011 08:39 PM
  [ # 24 ]

Beetje moeilijk te zien wat er nu lekt.

Dat ligt niet zozeer aan je mobiel, maar aan het scherp stellen. Iets meer afstand geeft waarschijnlijk al een beter beeld.

Dan de HD regelaar. Die is al een ruim een halve eeuw onveranderd, behoudens de leidingdiameter verandering ergens tussen de DS en de XM.

Wat verschilt zijn de ophanging en de aansluit richting van slangen en leidingen. De HD regelaar zelf heeft maar één model en is uitwisselbaar.

Dus: Haal er een op de sloop en maak hem pas door uitwisseling van wat onderdelen.

Een HD regelaar is redelijk storingsvrij. Er zitten wat O-ringen in die na jaren kunnen gaan lekken.

Net als een hoogteregelaar een onderdeel dat het verdient om eens grondig te leren kennen. Ze vormen het hart van het Hydraulieksysteem van een Citroen.

Bijvoorbeeld bij Chyparse kan je dat allemaal van dichtbij bewonderen, laten reviseren en vervangen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 augustus 2011 11:15 PM
  [ # 25 ]

De foto komt van een bol ter hoogte van de voorwielen.
Is dit wel de voorraadbol?
Helemaal voorin zit nog een bol met een regelaar, daar lekt het niet.
Ik dacht dat, dat de rembol was! of zit ik verkeerd?

Peter.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 augustus 2011 11:29 PM
  [ # 26 ]
JanSr schreef:

Dan de HD regelaar. Die is al een ruim een halve eeuw onveranderd, behoudens de leidingdiameter verandering ergens tussen de DS en de XM.

Wat verschilt zijn de ophanging en de aansluit richting van slangen en leidingen. De HD regelaar zelf heeft maar één model en is uitwisselbaar.

En de auto’s zonder stuurbekrachtiging hebben er een leiding minder op zitten, dus dat is niet uitwisselbaar.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 11 augustus 2011 12:58 AM
  [ # 27 ]

Helemaal voorin zit nog een bol met een regelaar, daar lekt het niet.
Ik dacht dat, dat de rembol was! of zit ik verkeerd?

Aan de linker voorzijde zit inderdaad de remaccu bij een Diravi.
De HD regelaar bevindt zich meer naar achter ongeveer in het midden.

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 11 augustus 2011 09:35 AM
  [ # 28 ]

Volgens mij gaat dit om een hydractive regelaar, de elektroklep is ook te zien.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 11 augustus 2011 10:56 AM
  [ # 29 ]
Citrophile schreef:

Volgens mij gaat dit om een hydractive regelaar, de elektroklep is ook te zien.

Ik geloof dat je daar gelijk in hebt Smile

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 augustus 2011 11:48 AM
  [ # 30 ]
BasisBIX schreef:
JanSr schreef:

Dan de HD regelaar. Die is al een ruim een halve eeuw onveranderd, behoudens de leidingdiameter verandering ergens tussen de DS en de XM.

Wat verschilt zijn de ophanging en de aansluit richting van slangen en leidingen. De HD regelaar zelf heeft maar één model en is uitwisselbaar.

En de auto’s zonder stuurbekrachtiging hebben er een leiding minder op zitten, dus dat is niet uitwisselbaar.

Een XM zonder stuurbekrachtiging? Benieuwd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook