cx25gtit2 schreef:potjandorie, zo maar een hele fles LHM bij moeten vullen. dat is ook niet gek als je de octopus retourbundel een van de armen mist - die naar het voorraadvat. ik had dus ook een bijbehorende natte plek onder de auto…...
en die octopus heb ik dus niet reserve liggen…. mmmmmm.
Had vorige week hetzelfde probleem maar bij mij zaten er scheuren in die ik met wat kunst en vliegwerk dicht kon maken zodat ik toch kon rijden.Moet deze ook nog vernieuwen moet alleen nog kijken waar ik die het best kan halen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nurburgring in dit stadium lijkt mij niet zo enorm nuttig. Los van de oefening die nodig is om het circuit te leren kennen, moet ik nog aardig wat veranderen voordat de CX een goeie tijd kan neerzetten. Maar, een stukje volgas tuffen op de autobaan lijkt me wel leuk, en Berlijn is wel een stad die ik eens nader moet bekijken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
de Nurburgring ligt 3u., 17minn vanaf Utrecht, hier..
dus dat is maar een stukje rijden hoor. Berlijn ligt wat verder weg…...
nog even wachten op jouw tuning activiteiten, en dat dit eens inplannen ??
zullen we de Beast uit Fr. ook uitnodigen ?
en de Maikonics uitvoeringen uit GB ?
en natuurlijk de rest van de CX rijders (niet alleen de T/T2).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja het is niet zo heel ver weg, alleen de Nordschliefe is een zeer bochtig circuit met veel hoogteverschillen, niet echt heel geschikt voor high-speed CX runs. Een autobahn op een rustig moment leent zich gewoon beter.
The beast is niet in rijdende staat, zal dat vermoedelijk ook niet gauw worden. Uitnodigen voor zo’n run is wel leuk natuurlijk, al die maikonics dingen enzo, maar op een circuit vind ik gewoon niet zo nuttig.
Ik moet zelf weer wat investeringen doen alvorens ik een high-speed run ga doen. Grote lucht/oliekoeler, 4x nieuwe banden, rare kraak linksvoor oplossen, en misschien gelijk de opto-electrische primary trigger en uitlaatspruitstuk en uitlaat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
O ja, nog effe een nadeeltje van de “Ring”...
Je bent er NIET verzekerd voor schade aan de vangrails en casco-schade aan de eigen wagen. Alleen WA wordt vergoed als je mazzel hebt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Plus: Een CX vreet voorbanden op circuit. Op Zandvoort heb ik CX-voorbanden gezien die na een paar snelle rondjes volledig gaar waren. En dan bedoel ik: De stukken rubber uit het loopvlak gereden.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat herken ik. Eén ochtend flink tekeer gaan op zandvoort met de sm: 2 Michelin XWX bandjes glad en één set remblokken weg. 900 euro. In een ochtend
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je een auto echt gaat rijden op een circuit is dat op zich allemaal redelijk normaal. Echte coureurs rijden ook gewoon een paar sets banden op in een dag. In de Citron Presse heb ik mijn voorbanden ook grotendeels versleten, en dat is maar 2000km enthousiast, niet eens hard rijden. Het gaat nu eenmaal hard. Stukken rubber uit het loopvlak is trouwens volgens mij iets wat opvallend vaak voorkomt bij over datum banden.
De Nordschliefe is op papier wel openbare weg, dus in theorie ben je wel WA verzekerd, in neem aan in theorie ook als je de vangrails aan gort rijdt. Ik zou voor de zekerheid toch eerst een assurantieverklaring aan je verzekeraar vragen ervoor. Vervelend als de kleine lettertjes het toch ergens niet toestaan.
Maar goed, mocht er een Nordschliefe bezoek komen, moet iedereen maar een setje banden incalculeren…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dan ga ik eerst aan de (17?) inchers !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op de circuitdag die we jaarlijks hielden, waren de CX-en echt de kampioenen in het opvreten van voorbanden. Een paar rondjes en het was gebeurd. Andere auto’s in het zeer gemengde veld hadden daar veel minder tot geen last van.
Een CX is gewoon geen auto voor op het circuit.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
maar een onderdeel van het circuit is de weg er naar toe - de Deutsche Autobahn !!
daar kunnen we ook (uiteraard op verantwoorde wijze!) wat benzine verbranden.
ik heb een paar keer daar de cruisecontrol op 190 gezet, en dat is wel erg genieten !
magnifiek zweven !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
iets anders.
bij mijn nieuwe blok, staat de olietemp op het digi-display nog steeds al snel richting de 110-114 graden bij beetje doorrijden….. (140-150 km/u). dat lijkt me wat hoog…. bij mijn vorige blok zat ik een stuk lager, iets van 15 graden lager dacht ik (bovenin de 90).
hoe zitten andere Turbo (2) rijders qua olietemperatuur ??
is dat een probleem ??
is er iets wat niet goed koelt ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op de Nordschliefe ben je volgens mij niet verzekerd.
Ondanks dat de Nordschliefe is een eenrichtings tolweg is hebben bijna alle verzekeraars een clausule in de polis dat je op dit stukje weg niet verzekerd ben (al heb ik dat niet in mijn eigen polis opgezocht)
Bij schade aan de vangrails hebben ze gewoon vaste prijzen.
Dat is een paar 100 euro per deel. Het leuke is dat er meestal 3 of 4 delen boven elkaar zitten dus je raakt er nooit 1!
Je ben als je mazzel heb 1000 euro kwijt, maar ook gevallen tot 15k zijn geen uitzondering
Er gelden ook diverse regels tijdens het rijden waar streng wordt op gecontroleerd.
Ik heb er zelf nog nooit gereden op de Nordschliefe , maar wel op Zolder (België). Ondanks dat ik daar met de CX echt niet voluit over ben gegaan kan je al snel voelen dat kerbstones echt verschrikkelijk glad zijn.
Daar bij is de Nordschliefe voor een circuit echt heel smal, dus op die kerbs zit je zo.
Dan hebben we het nog niet eens over het overige verkeer wat je voorbij raast (motorrijders en mensen die in de auto al ruim 500 laps ervaring hebben).
Er zitten echt vele risico’s aan de ring. Daarin tegen lijkt het mij ook wel onwijs leuk.
Oh en hij schijnt ook erg verslavend te zijn
Die motortemperaturen vind ik zo raar niet met die snelheden
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
cx25gtit2 schreef:hoe zitten andere Turbo (2) rijders qua olietemperatuur ??
Ik heb dan wel geen interkoeler (dus geen 2), maar mijn auto rijdt eigenlijk altijd wat te koel (ondeanks een nieuwe thermostaat in de waterpomp), totdat ik de snelheid op 130-140 zet. Dan komt de watertemperatuur stabiel boven de 80 graden. En de olietemperatuur gaat richting 90 of wat daar overheen. Afgaande op de metertjes loopt die van jou dus wat warm.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb het voor de grap in mijn verzekeringsvoorwaarden eens opgezocht:
Van de verzekering is uitgesloten schade ontstaan:
a. tijdens het verblijf op racebanen, circuits e.d. en tijdens het
oefenen voor of deelnemen aan snelheids-, regelmatigheids-
of behendigheidsritten of -wedstrijden. Deze uitsluiting geldt
niet voor schade tijdens eenvoudige, geheel binnen Nederland
op de openbare weg gereden betrouwbaarheids-,
gezelligheids-, kaartlees-, puzzelritten e.d. niet langer dan 250
kilometer en van ten hoogste 24 uur; meeverzekerd is wel
schade ontstaan tijdens het deelnemen aan motorritten (ook
Enduro ritten) die onder auspiciën van de KNMV of de FIM
worden gereden. Eveneens verzekerd is het deelnemen aan
acceleratie- en/of terreinproeven, welke onderdeel zijn van de
genoemde ritten;
Gek genoeg gaven ze wel probleemloos een assurantieverklaring voor Le Citron Presse af…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!