Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
True. De Break is als geheel trouwens mooi…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Stiller, comfortabeler, goedkoper in onderhoud, veiliger, sneller
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog comfortabele, nog betrouwbaarder, nog stiller, nog sneller en vooral nog veiliger:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Idd, BX is ook erg leuk. Maar die heeft wel veel minder DS-factor…
Een Xantia is geen optie als je een auto wilt met DS-gevoel.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Natuurlijk is een bx geen leuke auto. Sterker nog, het is een vreselijke auto. Maar veel beter geschikt als dagelijkse wagen als een GS en het veert net zo lekker.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:als je een auto wilt met DS-gevoel.
dan moet je een ds kopen en niet met een gs gaan lopen knoeien. NIETS laat zich met een DS vergelijken, zelfs een SM niet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
DriverD schreef:Steekassen? Je bedoelt de aandrijfassen, neem ik aan? Nog nooit last mee gehad in 25 jaar tijd.
Enorm pluimen? Absolute onzin. Bij de koude start, als er olie in de cilinders ligt (boxer-motor) kan je heel even een klein pluimpje zien, daarna niet meer (bij een gezonde motor).Wat is er mis met een C-matic: Onnodig gecompliceerd, zwaar, de motor maakt meer toeren, de GS(A) wordt trager, gaat meer verbruiken en onderdelen zijn moeilijk tot niet te vinden.
Zowel mijn Gs als GSA hadden problemen met de aandrijfassen, ondanks lage kilometerstanden. Dit was destijds door een (bijzonder kundige) citroen monteur herkend als een typisch GS(A) probleem en dat is alles wat ik er van weet.
Het is geen absolute onzin dat de luchtgekoelde motoren niet een hoop condens uit de uitlaat gooien alsmede natuurlijk ook nog de nodige andere verbrandingsgassen. Dat doen ze allemaal. Ik noemde dat pluimen, maar bedoelde niet de verbranding van olie.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb ook wel de nodige GSA assen vervangen hoor. Meestal een gare homokineet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De vraag is natuurlijk ook wel een beetje waar Guy’s madam de auto voor gebruikt he. Voor sommigen is dagelijks gebruik 100 km woon/werk enkele reis, voor anderen is het drie keer in de week zeven kilometer naar de coiffeuse. Voor het eerste zou ik geen GS willen, voor het tweede geen vrouw
Nou waterman, ik ga mijn GS verkopen, je bent zo negatief over deze auto dat ik het gewoonweg niet meer leuk vind.
Ik heb van 2006 tot en met 2011 eigenlijk alleen maar BMW gereden 3 en 5serie, moderne auto`s van 98 en 99 en ik ben blij dat ik nu GS rij, ik heb nog nooit zo`n lekkere auto gehad. Mijn schoonvader heeft 2 DS-en maar het kan aan mij liggen maar zo extreem is het verschil niet vind ik. Motorisch natuurlijk wel, een DS gaat veel sneller en rustiger.
Ik heb ook in een BX gereden van mijn oude buurman maar daarin had ik nooit het gevoel wat ik nu in mijn GS ervaar..
Maar goed ik zal die roestbak maar moeten verkopen, al was ik er nog geen roest in tegen gekomen.. en ik denk net op tijd want ik rij nu al 3 maanden zonder pech dus hij zal wel elk moment kapot kunnen gaan, dus mensen van het forum koop die van mij niet…Maar misschien kom ik in mijn laatste rit wel om het leven…
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben van een Gs 1220 naar een bmw gegaan en had dat 10 jaar eerder moeten doen Mario.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Op een Citroën forum BMW aanprijzen…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Tja het kan allemaal, voor mij nooit meer, ik heb nog nooit zoveel geld verloren op een merk. Ik had 10 jaar eerder een Citroen moeten nemen. Van het geld wat ik aan mijn BMW`s heb uitgegeven had ik een C6 bijna kunnen kopen…(tweede hands natuurlijk).
Ik denk dat een GS niet echt geschikt is voor dagelijks gebruik maar je kan er leuke kilometers mee maken op een leuke en vrij comfortabele manier, mits je niet continu 120-130 wilt rijden. Het is een auto uit 1970 he? (vanaf). Je kan je afvragen of een oldtimer wel geschikt is voor dagelijks gebruik.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:Op een Citroën forum BMW aanprijzen…
Ja? en? Jullie moeten eens ophouden met dat vingertje jongens. Je bent autoliefhebber of niet. Ieder merk, ieder model kan zijn charmes hebben. En ook voor dat soort opmerkingen uit de losse pols is dus gewoon ruimte. Er zijn hier mensen met klassieke Saabs, Volvo’s of ander mooi spul. En mist binnen de perken moet men dat gewoon kunnen melden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mario TT schreef:
Ik denk dat een GS niet echt geschikt is voor dagelijks gebruik maar je kan er leuke kilometers mee maken op een leuke en vrij comfortabele manier, mits je niet continu 120-130 wilt rijden. Het is een auto uit 1970 he? (vanaf). Je kan je afvragen of een oldtimer wel geschikt is voor dagelijks gebruik.
Kijk, NU begrijpen we elkaar. Leuke kilometers maken, dat gaat prima. Dat kan met een 2cv met 12pk ook. Maar, zoals je zegt: dagelijks de snelweg op, 120-130 rijden én daarbij altijd op de wagen moeten kunnen rekenen, dat gaat mijnsinziens niet werken. Daar zijn anders oldtimers beter geschikt voor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste