Inmiddels voortgang met een nieuwe voetenbak die erin zit en twee bodemplaten die liggen te wachten op een heet onderhoud met de lasser
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Zo. De huisplaatwerker heeft niet stilgezeten. Inmiddels is de voetenbak klaar en zijn de bodemplaatjes er keurig ingelast. Wat een vakwerk zeg!
Ook het schutbord en de zijkantjes zijn strak gemaakt. Voor onze huisplaatwerker zit de klus er bijna op: er moet voor CEE-IKS en ondergetekende nog wel wat werk overblijven
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Mooi werk!
Hoe is het inmiddels met dit project?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Dag Art,
Het was oorspronkelijk de bedoeling de AZ klaar te hebben voor de wereldmeeting in Salbris; dat is ehm… nét niet gelukt . Vrijwel al het laswerk aan de koets is klaar. Wat nog rest is een klein plekje in het binnenscherm rechtsachter.
Natuurlijk hadden CEE-IKS en ik veel verder kunnen zijn, ware het niet dat er wat projectjes tussen zijn gekomen:
- de CX van CEE-IKS met tweemaal een weerbarstige koppeling en dus tweemaal de motor uitbouwen (zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/190096/P45/ : lezen vanaf 10 maart)
- en de GS natuurlijk: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/211614/
De GS zal te zijner tijd worden opgeleukt naar een soort Citroën service auto . Eerst moet het vergiet nog even verwend worden met de nodige Viton ringen her en der. Als het motortje en de bak weer teruggeplaatst zijn in het vooronder en de unit weer kan rijden, kan het chassis van de AZ weer bevrijd worden uit z’n benarde positie en kunnen we daarmee aan de slag.
Gelukkig is er wel een stok achter de deur: mijn ouders trouwden in 1972 in een lichtblauwe 18pk (waarschijnlijk AC 631 bleu thasos, zie plaatje voor z’n zusje) met kenteken 00-48-MN. Komend jaar zijn ze 40 jaar getrouwd. Uiteraard mag de Eend ook dan niet ontbreken. Dat het ditmaal geen lichtblauw is maar Vert Embrun, dat mag de pret niet drukken. Een heuse deadline dus!
Il y a du travail au magasin!
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Aha, dat zijn mooie berichten. Een deadline als stok achter de deur werkt wel ja .
Ben momenteel ook mijn eend aan het opknappen en overspuiten. De moet 30 mei as. klaarwant dan ga ik er zelf in trouwen. Je gs topic volg ik ook Goed werk daar in Berkel!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nou van al die mooie deadlines is weinig terecht gekomen. Maar goed we zijn dan ook een motorrevisie van een CX Break verder, de aankoop van een SM, een gescheurde cilinderkop van m’n Athéna, een pakkingfeest van een GS en nog een verbouwing van een huis van boven tot onder….
Gelukkig een huis met een enorme sleutelschuur, dus dat biedt perspectief
Ondank al deze niet gehaalde deadlines is er nieuws! Er is een nieuwe deadline en die gaan we halen!
De eend gaat komende zomer naar de wereldmeeting in Spanje!
De AZ is vandaag teruggekomen van de spuiter, dat wil zeggen de koets, de rest komt later deze week.
Vandaag het chassis thuis gebracht en alles staat klaar voor de afwerking!
Misschien gaan we het motortje nog even oppiepen, maar naar Spanje gaan we sowieso!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Mooi Mike! En dat allemaal vlak naast de deur.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Ziet er zeer netjes uit, mooie kleur ook!
Veel plezier met opbouwen!
Wel ben ik nieuwsgierig waar je de nieuwe bodemplaten hebt gekocht, ik zoek namelijk precies dezelfde voor mijn AZ uit 68.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Bodemplaten komen bij het EEEC uit het magazijn.
Daar hebben ze bodemplaten die de juiste vorm hebben, zelf ietsje dikker dan de originele, maar eenmaal erin zie je er helemaal niets van.
We hebben het allemaal weer in de originele staat teruggebracht.
Er zat een bodemplaat van een “moderne” eend in en derhalve is ook het chassis geamputeerd.
Gelukkig hebben we ook die balkjes weer, en is straks alles weer zoals het ooit was.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Omdat we bedacht hebben met deze auto naar de Wereldmeeting in Spanje te gaan, is er nu echt een heuse deadline in zicht!
We hebben besloten om de eend wat bruikbaarder te maken voor dagelijks gebruik. Toch willen we niet teveel aan orginaliteit kwijt.
Om die reden komt er een motor in voorzien van een origineel “Dopsy” set. 500cc we hopen dat het hiermee mogelijk is een dikke 100km/uur te kunnen rijden.
Tevens zal het dan wat makkelijker zijn om door de Pyreneeen te hobbelen.
Kortom binnenkort zal ze weer rijden! Komend weekend beginnen we met de opbouw…..
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Tja, de mannen zijn zo druk bezig met het restaureren van de 2cv, dat het maken van foto’s erbij inschiet. Hierbij een paar plaatjes die ik vandaag maakte:
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Yess!! De eerste proefrit is gemaakt. Nog wel een ritje zonder voorruit, maar wat een genot!
Motor loopt, en het 500CC Dopsy set was meteen voelbaar, veel meer vermogen dan een standaard 13.5PK
Natuurlijk zijn er nog een aantal zaken die niet werken, onder andere het laadstroomcircuit.
Maar het begin is er, en Spanje komt steeds dichterbij.
In de plaatjes ook een reclamefotootjes van het Dopsy set uit die tijd
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Mocht je problemen blijven houden met de laadstroom, Hier staat in een tabel welke dynamo’s met welke spanningsregelaars samen kunnen. Bij een verkeerde combinatie gaat het nml niet werken…
Succes!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Aaah ontzettend bedankt!! We hebben gister al geexperimenteerd met een andere spanningsregelaar. Er zat een grote Paris-Rhone op, en die hebben we vervangen voor een grote Ducellier.
Ik heb echter het vermoeden dat er een kleine spanningsregelaar bij de Dynamo hoort die op deze motor zit.
Ik zal vananvond de nummers eens gaan vergelijken. Ik was er al achter dat de combi wel moet kloppen anders werkt het idd niet!
Handig schemaatje dus!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?