2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
met de GS naar Praag,  bak leeg gereden
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 augustus 2011 02:09 PM
  [ # 16 ]

Eenvoudig is ook een groot woord. De remklauw zit daar niet heel handig, dus ik heb maar een speciale tool gemaakt om bij die plug te komen, zonder die tool lukt het dan ook niet…

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 augustus 2011 02:22 PM
  [ # 17 ]

Het blijft dus “toolen”!

Mkatgert, hebt u misschien enige suggestie waar de lekkage vandaan zou kunnen komen ?  Het is overduidelijk dat de olie aan één kant van de wagen ligt, met name aan de kant van de niveauplug.  De olie zit echter ook hoger, op de bruine balk die dwars door de motorruimte loopt, en bijgevolg ook zelfs ter hoogte van dat electro-ding vlak achter de drukspreider.  Deze was zo vettig geworden dat ik daardoor niet meer kon schakelen.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 augustus 2011 02:28 PM
  [ # 18 ]

Tsja, als de olie daar ligt dan komt het niet uit het koppelomvormerhuis, dus oliepomp en koppelomvormer zullen nog wel goed zijn.

Verdere opties? Misschien lekt het tussen kleppenhuis en bak, of is er een aandrijfaskeerring lek… Zit de banjobout van de olieleiding van onderkant bak naar kleppenhuis goed vast? Die zit ter hoogte van de rechter motorsteun.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 augustus 2011 02:31 PM
  [ # 19 ]

Aandrijfaskeerring lijkt me zeer goed mogelijk, gezien het goedje als het ware in het rond geslingerd wordt.
Banjobout ?

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 augustus 2011 02:34 PM
  [ # 20 ]

Dat is zo’n systeem: een holle bout (links) waarmee je de leiding (rechts) vastklemt.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 augustus 2011 02:37 PM
  [ # 21 ]

De keerring vervangen, daarvoor moet de bak en dus de motor eruit ?
Ik heb heel veel zin om daar eens aan te beginnen, maar dan moet ik nog even wachten op m’n Dsuper5.

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 11 augustus 2011 03:01 PM
  [ # 22 ]

Inderdaad, daarvoor moet de boel grondig uit elkaar. Maar zorg eerst dat je zeker weet dat dat het is voordat je begint Smile

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 augustus 2011 03:09 PM
  [ # 23 ]

Op een rollenbank en kijken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 11 augustus 2011 03:12 PM
  [ # 24 ]

Ok, ik las ook even een oud topic van uw hand.  Over de lekkage van uw eigen c-matic.  Ik zie nu dat de keerringen in kwestie toch weer verkrijgbaar zijn.
De motor en de bak liggen er toch op een uur uit…  maar ik zal voor de zekerheid die bewuste bouten even nakijken. Soms vallen de dingen mee, maar mijn buikgevoel zegt: uit elkaar !

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook