3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Velgen 206cc onder xsara picasso??????
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 11 augustus 2011 08:56 PM
  [ # 31 ]

Ja maar, ze zijn niet voor een Xantia!

Sjonge zeg, dat ding lijkt echt heeeeeel veel op de mijne Laughing

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 542

Gepost: 13 augustus 2011 01:49 PM
  [ # 32 ]

Met de zon er op lijkt dat antraciet grijze van een model uit 2005 weet ik, een beetje blauwig in de metallic lak.
(zo lijkt mijn racefiets volkomen plat zwart maar met de zon er op is het metallic met donkergroene metaaldeeltjes).

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 augustus 2011 02:02 PM
  [ # 33 ]
René schreef:

Het is natuurlijk offtopic, maar .
Alleen al de stoelen, in de picasso zijn ze veel te kort! ook achterin! Je zit veel te recht op met je benen naar beneden. Ik redde het niet naar Parijs zonder te rusten. Met de Xantia trapte ik naar Italië zonder echt te rusten.
Mijn kinderen zijn nu 13 en 10. Als ik de kofferbak vol heb….Klapte hij geregeld door de vering.
Het is gewoon een directieslee. De Picasso duidelijk niet!

Ik heb lange benen voor mijn 1.93 en toch zit het aardig. Als je korte benen hebt kan het zijn dat je misschien zit zoals jij zit. Ik heb een “volledig instelbare stoel” bij de difference versie.
Met mijn lange stelten is het toch altijd alles op de uiterste stand dus voor mij is een volledig instelbare stoel nog steeds een stoel met 1 stand.
Ik heb wel mijn volledige vakanties lichaams-pijn-vrij kunnen doorstaan op de wat kortere maar toch voldoende ondersteunende stoelen.
Verhuizen? nou er gaat echt superveel in. Door de veren slaan??? Hulpveren van MAD maken een bikkel van de hele auto.
Nee, de picasso is geen directieslee. Maar ik neem aan dat meneer een proefrit heeft gemaakt en daarbij het eventuele verschil tussen zijn eigen auto en de picasso meteen dan heeft opgemerkt. Zo niet, lijkt mij er niet al teveel verschil in te zitten.
Ik kwam ook van een V6 Opel met alle luxe naar de picasso. En ja je levert misschien wat in (vooral grip bij gladheid of snel optrekken/hard remmen) en het interieur is wat plastic.
Maar daar krijg je een gezellige, praktische, zuinige, lichte, ruime, lage belastingbetaling, bergweggetjeshaarspeldbochten/rotonde verslindende auto voor terug.
En zoals gezegd, met MAD hulpveren zet je de picasso letterlijk een stapje hoger in de voedselketen..

Overigens weet ik hoe directiesleeën rijden maar om daar nu aan nieuwprijs 3x het bedrag van bijvoorbeeld de huidige C4 aan neer te leggen is erg overdreven. Dat verschil zit dan meer in de kleine extra luxe en electronische gadgets. Niet in het zitten, sturen of remmen bij normaal gebruik.
Pas bij het doortrappen, bochten vreten merk je verschil. Kwa vering is ook een mercedes AMG ruk bij 30km zones met verkeersdrempels..
Een volvo doet dat veeeel beter. Wat een comfort.
Maar dan is een tweedehands picasso van 60 duizend euro goedkoper nog zo slecht niet hoor..

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  

Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank

Gepost: 13 augustus 2011 02:14 PM
  [ # 34 ]

Ik stem ervoor om de titel van dit topic wat aan te passen aan de nuttige info die er voor de koper, de topicstarter, is bijgekomen Smile

Profiel  

STAFFORD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99

- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Gepost: 14 augustus 2011 12:48 AM
  [ # 35 ]
Grijzemuis schreef:

Met de zon er op lijkt dat antraciet grijze van een model uit 2005 weet ik, een beetje blauwig in de metallic lak.
(zo lijkt mijn racefiets volkomen plat zwart maar met de zon er op is het metallic met donkergroene metaaldeeltjes).

Toch vind ik de velgen er niet slecht onder staan .... jammer dat ze niet paste…:-(

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook