Totaal aantal Berichten: 782
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ik wel.
Ik was aan het werk in het park. En mijn auto mocht daarom ook daar staan. Misschien dat iemand al het ‘uitkijkkonijn’ had gezien in Nijmegen. Maar dat is de reden dat ik daar legaal mocht staan.
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Na maanden geen update gedaan te hebben, nu toch maar weer eens het een en ander hier neertypen.
Mijn trouwe Jasmijn doet het nog altijd met wisselend succes. Meestal gaat het prima. Soms bouwt er wat onderhoud zich op waardoor ze het een tijdje slecht doet. Maar na haar beurt gaat ze vervolgens weer als de brandweer! Ik heb ook eindelijk een goeie monteur gevonden, redelijk in de buurt van Nijmegen zelfs. Daar krijgt ze nu netjes haar onderhoud.
Verder heb ik mijn ami wat getjoenigd de afgelopen tijd. Zo is er eindelijk een radio ingekomen waar een heerlijk geluid uitkomt. Geen radio-in-oude-stijl, maar gewoon een radio van de lidl met usb-ingang, sd-card reader, CD-gleuf en je houd het niet voor mogelijk maar de radio is zelfs met afstandsbediening te bedienen. Uiteraard is de radio netjes ingebouwd in een niet origineel getimmerd houten DIN-bakje onder het dashboard.
Er is meer tjoening gedaan. Zo is er bijvoorbeeld ook een zogenaamde dokterlamp op gekomen. Dit is om het zicht op donkere bos-weggetjes te verbeteren en levert mij ook nog eens 10 extra gestapo-punten op voor het uiterlijk.
Sja, verder weinig nieuws over de Ami. Enige puntje waar ik van stond te kijken was, net nadat ik de bestuurderszitting had gereviseerd met nieuwe elastieken en een nieuw hangmatje. Scheurde ik lekker hobbelend over de N11 tot er ineens een scheurend geluid klonk en ik 15cm lager zat. Bij inspectie op een parkeerplaats bleek dat het nieuwe matje alweer gescheurd was. En het zat net zo lekker.. Dat ga ik binnenkort dus nog maar eens doen. Tot die tijd zit ik op een berg met dekens en een slaapzak, wat stiekem eigelijk bijna net zo goed zit.
Over een tijdje ga ik overigens eindelijk flink A-type sleutelervaring opdoen. Ik ga namelijk werken bij 2cv4u in Erlecom (bij Nijmegen) om werkervaring op te doen. En aangezien dat een garage is voor A-types mag ik lekker tot mn oren in het smeer duiken. En misschien valt er zelfs stiekem tussen de klussen door nog wel wat te sleutelen aan mijn Ami.
Verder staat er de komende tijd weinig te gebeuren met de Ami. Wat er het hoogste op het verlanglijstje staat nu is om over een tijdje een ami zonder papieren uit Frankrijk te halen. Aangezien mijn koetsje toch wel wat gaatjes begint te krijgen op plaatsen die niet horen lijkt me dat het makkelijkst. Maar voordat ik zo’n grapje uit kan halen mag ik eerst nog eventjes sparen. Tot die tijd pruttelt Jasmijn dus in haar roestige toestand door het land. En uiteraard heb ik daar nog wat mooie sfeerplaatjes van.
Groetjes, Rik.
Totaal aantal Berichten: 15702
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
It’s alive
Totaal aantal Berichten: 2948
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
graddus schreef:It’s alive
Potver nou zeg,.................
Totaal aantal Berichten: 3830
- CX 2200
- CX 2200
Mooi plaatje die laatste!
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat een romantisch plaatje, die laatste. Prachtig!
Edit: ik ben niet de enige..
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Ja mooi plekje is dat inderdaad van die laatste foto. Die is gemaakt in het bos bij Beek (gld). Ik ben later nog 1x daar geweest met de Ami, maar toen had ik dr gigantisch vastgereden in de blubber. Gelukkig hadden we genoeg mensen bij ons om haar weer te bevrijden.
Iedereen in Nijmegen is overigens ook erg te spreken over de Ami. Ze vinden het de ideale chill-auto. Als we gaan chillen ergens chillt de auto volgens hun net zo hard mee.
Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ja ze leeft nog!
Ik had haar al een tijdje niet meer gespot in Nijmegen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Leuk Rik! Wat een prachtig apparaat is het toch
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Krakende wagens rijden het langst. Succes met je Ami
Yvar
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Krakende wagens rijden blijkbaar inderdaad het langst.
Vanochtend had ik goeie zin na het halen van ontbijt bij de appie. Dus ben ik even doorgepruttelt naar Wassenaar. Daar stonden twee berline 6jes mij al op te wachten bij de garage. Vervolgens even mijn probleem voorgelegd met het nieuwe hangmatje wat alweer doorgescheurd was. En direct kreeg ik een nieuwe mee. Net in de woonkamer maar weer mijn bankje zitten reviseren en nu kan ik hopelijk langer dan 30km doen met dit matje.
En dat je me al een tijdje niet gezien hebt in Nijmegen kan kloppen, ik ben in verband met de vakantie een tijdje in Leiden. Maar hier word ik blijkbaar niet gespot.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Of je wordt gespot en de spotter denkt:
Citroen!
- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Dat zou inderdaad ook kunnen.
Wat stiekem overigens nog leuker is dan gespot worden. Is als je je auto in het centrum van Leiden parkeert voor een kroeg. Dat direct de halve kroeg naar buiten stroomt om die berg roest te bewonderen. En als je dan vervolgens terugkomt is iedereen nog steeds even enthousiast en willen ze dat je de auto aanslingert. Ik had er eigenlijk niet zo’n zin in, maar als je een koud biertje aangeboden krijgt is het toch moeilijk weigeren zullen we maar zeggen. Autootje dus maar eens aangeslingert en daarmee hun blij gemaakt en zij mij ook.
Blijkbaar hoef je dus geen jonge dame meer te zijn om in de kroeg gratis drankjes te krijgen. Zo’n verlept oud wijf als Jasmijn krijgt ze ook nog gewoon.
Da’s een mooi verhaal! Welke kroeg in Leiden was dat? Ga ik ook eens proberen, maar dan zonder Ami helaas natuurlijk…
‘85 BX 14 type 1, (helaas, hij is niet meer…..)
‘88 BX basis type 2 (ook die is helaas bijna niet meer)
Haha, leuk verhaal. Ik heb je jammer genoeg nog niet zien rijden hier in Leiden…...
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)