15 van de 52
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 augustus 2011 12:20 AM
  [ # 211 ]

Als je geluk hebt, breken de leidingen niet. Dan is het redelijk eenvoudig. Bol moet er met veercilinder en al uit namelijk.

Citroen!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 06 augustus 2011 12:58 AM
  [ # 212 ]

Net vorige week aan één kant gedaan wegens ernstige lekkage. De meeste tijd ging zitten in schoonmaken, ontvetten, roest verwijderen, Owatrol smeren en dat soort dingen. De leiding brak gelukkig niet.
Nou de andere kant nog.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 09 augustus 2011 11:30 PM
  [ # 213 ]

Heb via via bollen kunnen vinden. Ze komen er met een klein weekje aan Very Happy

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 augustus 2011 12:47 AM
  [ # 214 ]

Mogen de andere forumbewoners ook weten waar je die bollen vandaan hebt?

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 10 augustus 2011 12:50 AM
  [ # 215 ]

Dat zal ik even overleggen, het is geen bedrijf namelijk Smile

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 10 augustus 2011 01:03 AM
  [ # 216 ]

Je hebt een PM Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 10 augustus 2011 01:07 AM
  [ # 217 ]

Ok, bedankt!

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 12 augustus 2011 12:28 AM
  [ # 218 ]

Pff wat een @!#$! klus! Maar het is gelukt.
Nieuwe voorpijpjes + Y stuk zitten eronder, euh, erin.

Los krijgen was redelijk makkelijk, erin leek ons makkelijker maar dat viel vies tegen. De hotspotpijp(toch?) richting carburateur leek op de nieuwe pijpjes iets schever te zitten waardoor ie tegen een paar HD leidingen aan kwam. Ook zit er een plastic slangetje bij diezelfde kluw HD zooi en die zat niet netjes in z’n klemmetjes, maar er gewoon omheen gewikkeld.
Het zit nu zo goed als kwaad van de uitlaat af, en gaat het stuk, gaat ie weg, ben er wel klaar mee…helaas.

Wie zo’n ding verzonnen heeft…

Neem het kapje over de hoogteregelaar voor, dat zit met boutjes en moertjes vast?!? Maak dat maar eens los, en weer vast. Los ging wel, uit elkaar niet want ik kan niet bij het moertje, vast dus ook niet.
Slangetje kon dus niet los uit de HR om hem uit de knoop te halen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 augustus 2011 12:42 AM
  [ # 219 ]

Uitlaat? Kan wel eens worstelen zijn bij een GS(A)....

Kapje van de hoogteregelaar voor? Dat zit orgineel vast met 3 M5-boutjes in 3 speednuts.
En als die een keer los moeten, gaan ze in het kopervet bij mijn auto’s. Nooit meer vastgeroeste boutjes.

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 12 augustus 2011 12:44 AM
  [ # 220 ]

Ze draaien wel, maar komen niet naar voren, alsof er een moertje achter zit. Krijg ze ook niet meer vast..

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 augustus 2011 02:23 AM
  [ # 221 ]

Dan zijn de boutjes vastgeroest in de speednuts.
Oplossing? Koppen van boutjes afslijpen/dremelen en daarna nieuwe boutjes en speednuts gebruiken.

Citroen!

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 12 augustus 2011 02:22 PM
  [ # 222 ]

Bij het verwisselen van de 2 rechter wielen is madame van de krik gerold.
Doffe klap en toen stond ze op de grond -met de krik eronder-.
Schade: Flinke deuk en een scheur naast het krikpunt…

Met balken hebben we ‘m weer omhoog gekregen..

Maar het goeie nieuws is dat er nu wel 2 nieuwe Michelins onder zitten, voor.


Heb mezelf moed ingesproken door te zeggen dat het allemaal wel mee valt, het kan veel erger, zie de CX die laatst een ongeluk heeft gehad… ik moet niet miepen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 augustus 2011 02:51 PM
  [ # 223 ]

Maar je moet wel beter oppassen en een fatsoenlijke krik kopen. De auto ook ondersteunen met assteunen en blokken zodat ze niet kan wegrollen. Voor het zelfde geld lig je er met je benen onder…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 augustus 2011 03:18 PM
  [ # 224 ]

Of je hoofd! Je zou de eerste niet zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 12 augustus 2011 05:07 PM
  [ # 225 ]

Als ik eronder werk staat ie altijd op steunen en blokken voor de wielen.
Nu ging het eigenlijk alleen om het verwisselen van 2 wielen, en lullige pech.

De krik was de originele krik, die gehaakt zit aan het krikpunt.

Profiel  
 
 
15 van de 52
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook