Goede dag!
Zoals de titel al zegt… ik ben benieuwd wie ervaring heeft met het verwijderen van de middendemper op een saxo vts.
Waarom?
2 maanden geleden een goedkope, in Polen gefabriceerde, uitlaat onder mijn saxo gezet. Kwam er laatst achter dat de middendemper iets is excentrisch waardoor in bochten, en bij koud starten hij de carosserie raakt. Tevens is het pootje waar hij aan een ophangrubbert hangt wel erg ruim. Ik heb dit niet vergeleken met de oude uitlaat omdat ik dit toen nog niet wist. Dus ik weet niet of dit normaal is… Gevolg: Uitlaat bonkt onder de auto. Erg irritant. Voor mij geen Poolse uitlaat meer.
Ik heb verschillende verhalen gelezen over het verwijderen van de middendemper. De één zegt niet doen ivm tegendruk die de motor nodig heeft. De ander spreekt dit weer tegen. Betere flow, warmte af voer e.d. meer geluid betere prestaties.
Wat ik wel weet is dat de 1.1 versies geen middendemper hebben. De 1.6 vts wel, de 1.4 weet ik niet.
Even voor de duidelijkheid.. ik hou wel van een sportief geluid. De uitlaat is helemaal standaart met kat -> middendemper -> einddemper. Wellicht dat er in de toekomst een Remus einddemper onderkomt maar dit is nog niet zeker. Ben vooral benieuwd hoe dit gaat met originele schottendemper. Anyone?
Groet Geoffrey
montageklemmen eerst eens nakijken daar ligt wsh de oorzaak van het probleem
http://www.catalogue.bosal.com/pages/exh_cartype_search.php weet je of je motorversie met of zonder middendemper kan
Er is geen probleem met de ophangrubbers, bij de oude uitlaat bonkte hij ook niet. Ik zal er een foto van proberen te maken als het droog is. Misschien dat het dan duidelijk wordt.
Ik weet dat mijn auto origineel een middendemper heeft. Zal dit veel veranderen als ik die er tussen uit slijp en er een buis voor in de plaats las? Dit icm originele einddemper (schottendemper).
De kat blijft er tussen voor de apk.
Mijn uitlaat is dus geheel standaard en ziet er als hieronder uit.
Wat ik raar vind is dat er voor phase 1 wel middendemper vervangers worden aangeboden maar voor phase 2 niet.
Het enige verschil is naar mijn weten dat ik de kat direct onder het spruitstuk heb en phase 1 zit die onder de bestuurder zeg maar.
Als niemand met een saxo hiermee ervaring heeft hoop ik dat er toch iemand is die met de 1.6 8v met 100 pk dat wel heeft, desnoods met een andere citroen.
Mijn uitlaat is dus geheel standaard en ziet er als hieronder uit.
Wat ik raar vind is dat er voor phase 1 wel middendemper vervangers worden aangeboden maar voor phase 2 niet.
Het enige verschil is naar mijn weten dat ik de kat direct onder het spruitstuk heb en phase 1 zit die onder de bestuurder zeg maar.
Als niemand met een saxo hiermee ervaring heeft hoop ik dat er toch iemand is die met de 1.6 8v met 100 pk dat wel heeft, desnoods met een andere citroen.
niemand ??