Eindelijk is de C3 weer te bestellen in andere kleuren dan die sombre kleuren. Maar mijn Blue Belle Ile bestelling stond nog steeds,dus hoop ik 1 van de eersten te zijn die deze kleurmag berijden in Nederland met mijn C3 e-hdi. Bestelt 20 november vorig jaar, ga er vanuit dat het eind oktober wordt voor de levering. Wel al een leuk aantal accesoires uit mogen zoeken die bij de aflevering gemonteerd worden, uiteraard gratis als tegemoetkoming.
Ik houd jullie op de hoogte.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Citroen nederland verteldeme dat de kleur Blue Belle Ile pas weer vanaf deze maand gemaakt wordt in Japan en in september in de produktie gebruikt gaat worden.Krijg ik vandaag een telefoontje van mijn dealer dat mijn auto gemaakt is en over 10 dagen klaar staat voor mij. In 1 keer 3 tot 4 maanden eerder dan door CN mij medegedeeld. Goed nieuws dus.
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
ceedrietje schreef:De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Citroen nederland verteldeme dat de kleur Blue Belle Ile pas weer vanaf deze maand gemaakt wordt in Japan en in september in de produktie gebruikt gaat worden.Krijg ik vandaag een telefoontje van mijn dealer dat mijn auto gemaakt is en over 10 dagen klaar staat voor mij. In 1 keer 3 tot 4 maanden eerder dan door CN mij medegedeeld. Goed nieuws dus.
Gefeliciteerd! Ik heb zelf gewisseld van Blue Belle Ile naar Gris Thorium, maar ik verdraai nog steeds mijn nek bij elke blue belle ile die langs rijdt. Tot nu toe pas 3 gezien, dit itt gris thorium die ik nu zo’n 3x per dag zie (exlusief mijn eigen c3), Ik wilde gewoon graag rijden en met een custom dak-sticker is mijn c3 nu ook enigszins onderscheidend, maar for you dat je dat geduld wel had.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Nu 7000 km gereden.
Na 7000 km moet ik zeggen dat het nog steeds een makkelijke auto is.
Het verbruik is nog steeds laag.
100 km met 4,2 liter diesel of op 1 liter 23,3 km.
Op de rechte wegen veel de cruse control gebruiken, dat scheelt een slok op de borrel.
Het gemiddeld verbruik dat het display aangeeft is nu 4,0.
Totaal aantal Berichten: 284
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Heeft er iemand ervaring met het rijden met een caravan in combinatie met de C3 E-HDI ?
Besteld: C3 e-HDi 90 Airdream Selection, Pack Zenith, Pack City, MWN&H.
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Bad-ass Black C3 schreef:Besteld: C3 e-HDi 90 Airdream Selection, Pack Zenith, Pack City, MWN&H.
Gefeliciteerd, levertijd ?
Pack city weer leverbaar ? mooi.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Eindelijk afgelopen vrijdag mijn Blue Belle Ile opgehaald. De eerste C3 e-hdi in nederland, volgens de dealer. Met de gratis accecoires, te weten vloermatten, dakdragersysteem, midden armsteun, spatlappen achter. Enige minpuntjes zijn dat de middenarmsteun toch weleen beetje in de weg zit. In de stad met schakelen kan die nietomlaag omdat die in de weg zit, en omhoog stoot ik geregeldmijn elleboog er tegen aan.Jammer dat die niet verschuifbaar is. Tweede puntje is dat de voordeur aan bestuurderszijde gewoon openklapt als je die niet goed begeleid. Dit gaat gewoon schade opleveren. Eens vragen aan de dealer of ze die bij kunnen stellen.
Enkele fotos toegevoegd.
Rijdt verder als een trein. Ben benieuwd wat het verbruik gaat worden.
jammer,fotos zijn te groot
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
ceedrietje schreef:jammer,fotos zijn te groot
met een linkje dan ?
ben heel benieuwd
Met de armsteun heb ik geen probleem, arm op de steun en schakelen vanuit de pols.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
citandre schreef:Ik heb net een Thule geinstalleerd. Fluitje van een cent. De bedrading van achteren naar voren is ook allemaal logisch en door iedereen uit te voeren. Maar het laatste stukje, de + ergens door het schutbord zien te krijgen, is me nog niet gelukt. Ben nog steeds op zoek naar een simpele oplossing. Weet dus ook nog niet of de nieuwe bedrading ingelezen moet worden. De dealer zegt, natuurlijk, van wel. Maar ik denk van niet aangezien de extra verlichting aangestuurd wordt, via relais, met een eigen plus, direct van de accu. Andre.
Hallo citandre,
Wat is de status van de montage van de Thule trekhaak?
Heb je een vaste of een demontabele geplaatst?
Zelf sta ik op het punt om ook een te gaan bestellen. Ik neem aan dat jij ook de kabel (7 polig?) hebt gebruikt die Thule levert. Zit hier dan ook een additioneel kastje bij waar de relais in zitten?
Op deze manier zou het dus niet noodzakelijk zijn om de trekhaak in de computer aan te melden. Misschien dat je nog een toelichting zou willen geven hier op.
Ow ja, heb jij ook parkeersensoren? Worden die uitgeschakeld of dien je dat via het menu van de autoradio te doen?
Graag zie ik je antwoord tegemoet. =))
(misschien ook een foto?)
Groet, Dion
Frank65 schreef:Bad-ass Black C3 schreef:Besteld: C3 e-HDi 90 Airdream Selection, Pack Zenith, Pack City, MWN&H.
Gefeliciteerd, levertijd ?
Pack city weer leverbaar ? mooi.
Niets over leverbaarheid Pack City gehoord. 10 tot 12 weken wachten, vanaf nu…
Totaal aantal Berichten: 284
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Hoe zit het met de levertijd op het My Way navigatie systeem ?
Volgens mijn dealer zou deze lang zijn vanwege de problemen in Japan ....
volgens mijn dealer zijn alle leveringsproblemen inmiddels (eind juli) opgelost?
Citroen C3 E-HDi Selection
Besteld : 8 juli 2011 Levering: medio oktober 2011
Gisteren besteld: C3 e-HDI Selection in de kleur Gris Manitoba (donker groen metallic). Had eigenlijk zwart gewild, maar die waren allemaal vergeven. Manitoba is eigenlijk ook wel mooi! Er gaat leer in komen (doet de dealer zelf), maar dat zal er ingebouwd worden na mijn vakantie. Ik krijg de C3 als het goed is al voor 5 september, mijn vakantie. Dat is dus bijzonder snel, maar heb ook consessies moeten doen op de features. Zo was er geen C3 met ESP leverbaar voor Oktober (mij te lang wachten), en het MyWay Navi + HIFI ging ‘m ook niet worden. Dan maar de standaard radio + USB connectbox (raar trouwens dat je het een kick-ass HIFI systeem niet eens USB kunt krijgen).
Verder met: allesdrager 70kg, trekhaak (afneembaar), koelbox, reserve wiel.
Na mijn vakantie zal het leder in gewerkt worden. De kleur mag ik nog bepalen. Maar met deze kleur is er denk ik maar een echte optie: creme achtig?