Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Jep en de auto rijd nog.
Volgende week rij ik wel even langs wat garages hier en schade herstel bedrijven.
Het is de dorpel, en dat zal wel vaker voorkomen dat dat stuk gaat door een stoeprand ofzo.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik zet de krik nooit op het originele krikpunt maar pak een plankje om de druk te verdelen en zet de krik dan zo dicht mogelijk bij het te verwisselen wiel. Veel stabieler en veiliger.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ik moest het voor en achterwiel wisselen, dan werkt dit niet.
Heb net een doosje veerbollen gekregen!
Binnenkort maar eens eronder.
Kan ik de voorkant van de vering drukloos maken door:
-De HD regelaar ontlastschroef open te draaien
-en vervolgens de auto een stukje op te krikken? Dan hoor je sssshhhhhh, de druk zakken van de voorkant, en kun je de wielen met de hand op en neer bewegen.
Of moet dat perse bij de hoogteregelaar? Daar kan ik niet zo lekker bij aangezien de bouten van het kapje stuk zijn. En als het misschien toch anders kan.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
HD-regelaar ontlastschroef open draaien. Dan de voorvering ontlasten door de wartel tegen het subframe vóór (bovenkant subframe) een slagje los te draaien.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Midfriesland schreef:Ik zet de krik nooit op het originele krikpunt maar pak een plankje om de druk te verdelen en zet de krik dan zo dicht mogelijk bij het te verwisselen wiel. Veel stabieler en veiliger.
Ik heb in de sm een garagekrik en plankje achterin. Wagen hoog en dan maar een klein beetje krikken bij het betreffende wiel.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
DriverD schreef:HD-regelaar ontlastschroef open draaien. Dan de voorvering ontlasten door de wartel tegen het subframe vóór (bovenkant subframe) een slagje los te draaien.
Of: wagen hoog, krik eronder, bediening laag, krik iets laten zakken en daarna weer omhoog.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, waarom zou je het doen op de manier die Citroën voorschrijft?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Omdat niet iedereen erop vertrouwt dat het met de steun onder het midden van de kokerbalk goed gaat. Het zou de eerste niet zijn die eraf dondert vanwege de kanteling van de auto.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De plaats van de krik is niet het punt van discussie, wat mij betreft. Topicstarter vroeg, hoe hij de voorvering drukloos kan maken.
Citroen!
DriverD schreef:HD-regelaar ontlastschroef open draaien. Dan de voorvering ontlasten door de wartel tegen het subframe vóór (bovenkant subframe) een slagje los te draaien.
Zal eens kijken of ik het vinden kan, dankje!
Ja gevonden met behulp van het boek er ook bij, alleen krijg ik de bollen niet zo ineens los, dus daar ga ik gewoon volgende week op m’n gemak aan beginnen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Graag gedaan.
Bollen los maken? Met een sterke kettingtang of een (hele) grote waterpomptang geen probleem. Even met hamer en beitel lostikken kan ook nog.
Citroen!
Waar moet ik tikken op een ronde vorm?
Kan ik, voordat ik de druk laat zakken, de bollen los maken?(dus net een tikje). Als ik draai zonder druk, draait heel de veerpoot, kan dat geen kwaad?