Totaal aantal Berichten: 30
- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
Bonsoir à tous.
C35 diesel 51kW (bouwjaar 1981)
Tot nu toe is het me niet gelukt om een nieuwe gaskabel op te sporen.
Weet iemand misschien wat voor gaskabel ik kan gebruiken als alternatief?
Past bijvoorbeeld de gaskabel van een diesel C25? (suggestie van iemand)
Alvast bedankt voor jullie advies/tips.
Salut!
‘76 LN, ‘77 C35
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij http://www.cable-shop.nl/ of soortgelijken kan je je kabel laten herstellen of een nieuwe laten maken.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 30
- LN/LNA LN 0.6
- C35 benzine+LPG, bestel lang
Bedankt voor deze tip!
‘76 LN, ‘77 C35
- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Geen dank, veel succes!
Citroen!
Hoi, sinds een week of twee is mijn kilometerteller er mee gestopt. De binnen kabel lijkt nog goed maar te kort. Kan het zijn dat hij aan de bak zijde los is gekomen? Ga er van het weekend onder liggen maar hoor het graag als het een bekend probleem is.
Gr. Wouter
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat kan. Maar hij is deelbaar en daar kan íe ook los zitten. De verbindingsmof zit zo ongeveer boven de versnellingsbak, kun je van binnenuit bij als de motorkap er af ligt. Op je knieen tussen de voorstoelen en dan onder je rechterknie.
Bedankt voor de tip, heb daar toevallig gisteren naar zitten kijken maar dacht dat het een kabel beschermer was tegen schavielen.
Daar zat het probleem niet en bij de bak zit de buiten kabel nog vast. Iemand een tip?
- GS/GSA 1220 club break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
Teller kan ook kapot zijn. Je zou even zonder teller kunnen rijden, dan kan je zien of de kabel draait onder de teller.
Citroen!
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Is het trouwens een idee om hier een apart topic voor te maken? Nu hangt dit onder een gaskabelvraag. Beetje raar.
Overigens: in mijn auto bleek de verkeerde tellerkabel te zitten uit een oud model C35. Die kon ik alleen met ducktape aan de praat houden. De kabel die bij het nieuwe dashboard hoort bleek een langere binnenkabel te hebben en werkt perfect. Heeft jouw auto nog het ‘eend’ dashboard of heb jij de latere Fiat-klokkenwinkel?
Stom, ik dacht dat het al over de km teller kabel ging.
Ik heb een c35 uit 83, teller is hetzelfde als die van een ak Diana geloof ik. Heb vandaag een stukje koperdraad in de verbindingsmof gestopt tegen het afzakken van de binnenkabel en voorlopig lijkt het te werken. Voorlopige conclusie, buitenkabel te lang geworden, binnenkabel te kort geworden of binnenkabel steekt te ver door in de bak.
Laatste lijkt me het meest logische maar je komt er zo rottig bij. Eerst maar eens kijken hoelang mijn houtje touwtje oplossing werkt
De oplossing werkte 30 km, maar weer eens verder speuren.
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mocht het nog een keer nodig zijn, ik heb nog een oud model snelheidsmeterkabel liggen. Die zat in die van mij gebeund met exact hetzelfde probleem als dat jij nu hebt. Maar als die van jou het altijd gedaan heeft, moet je misschien eerst maar eens de aansluiting op de bak bekijken.
Ok, goed om te weten.
Weet iemand toevallig hoe het in elkaar steekt aan de bak zijde? Je komt er moeilijk bij en is natuurlijk een vette bende
Het werkt weer tijdelijk, heb de korte binnen kabel (bakzijde) omgedraaid.
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hopen dat dit dan weer een jaar of 30 houdt. Fingers crossed.