Totaal aantal Berichten: 5472
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat met de apk!
Ik vind het wel raar hoe het gegaan is,want de subframe en banden zijn nog niet vervangen?
Ik zelf zou pas een apk doen nadat alle punt in orde zijn, maarja dat is persoonlijk..
Tja, bij mij was de snelheidsmeter ook kapot, maar dat is indd geen afkeur. Wel als de dashboard verlichting het niet doet..
Heb jij een boardcomputer?
Zoja, dan zou je deze kunnen vervangen?
Deze zit tussen de 2kabels in.. Misschien even schoonmaken en weer monteren. Als deze het weer doet, dan weet je dat het niet aan de kabels ligt.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1803
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
@Gert: Natuurlijk zijn die zaken wel gedaan. Subframe is gelast en banden zijn nieuw. Ik zou het ook dom vinden om met een auto die nog niet ‘af’ is weer de apk te proberen Het is alleen niet gecontroleerd, dat vind ik zo vreemd… Laten we het op vriendjespolitiek houden.
Bij de dashboardverlichting bedoel ik de lampjes die de tellers verlichten, daarvan doen een paar het niet, maar het is nog wel zichtbaar. Alle losse lampjes doen het wel voor zover ik weet.
Een boordcomputer heb ik wel (wat een geniaal ding), maar ik heb geen Digit hè. De boordcomputer heeft bij mij niets met de tellers te maken, lijkt me.
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dan zou wellicht de dimschakelaar (onder de stuurkolom) niet goed meer zijn.
Citroën das très bien!!!
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Vandaag naar Chyparse geweest. Bollen achter konden gevuld worden, voor waren ze helemaal plat. Er kwam nog net een zuchtje wind uit bij het open draaien… Nu dus eindelijk vering! Het was even wennen. Met alleen een DS als referentiekader qua hydropneumatische Citroëns leek het vrij stevig, vooral met inveren… Toen ik erna echter op bezoek ging en een rondje ging rijden met ‘isla’ van het autoweek-forum, die voor me naar de verkoper gebeld had, vond hij het toch wel vreselijk zacht op zijn Citroëns. En toen we daarna hetzelfde rondje drempels ter vergelijk even deden met zijn Volvo werd wel duidelijk dat de BX toch flink zachter was. Het is maar wat je referentiekader is…
Met de snelheidsmeter en sproeier hebben we nog niets gedaan, ik ben pas net weer even bij mijn ouders en er blijkt ineens een G-klasse in de weg te staan. Klusauto van een vriend van mijn vader. Wat een bak roest zeg.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Jaaaah, de Fransozen hadden de naam, maar die oude Benzen willen soms nog veel harder roesten. En als zo’n G is gebruikt waarvoor ‘ie is gemaakt zal de roestduivel ‘m zeker niet sparen. Verder is die GT van jou wel errug geyl hoor, zo in het rood. Een rotkleur om bij te houden qua poetswerk, maar o zo mooi op een BX.
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ik kreeg eerder van iedereen het commentaar dat hij zo prachtig glimt, toen ik bij ‘isla’ op bezoek was zei hij echter gelijk dat polijsten hem erg veel goed zou doen… Nou ja, poetsen heeft nu niet de hoogste prioriteit.
Dingen die nu eigenlijk (nog steeds ) zouden moeten gebeuren:
- snelheidsmeter -> bovenkabel vervangen
- ruitensproeier -> contact schakelaar schoonmaken
- benzinepomp (zit nog een metalen op) -> vervangen door nieuwere (waar te krijgen?)
En verder nog wel meer leuk detailwerk, maar dit is het meest nodig.
Benzinepomp haal je gewoon bij de dealer.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ideaal! Ik had gedacht dat een onderdeel voor zo’n oud kreng niet meer via de reguliere kanalen te krijgen was.
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Toen ik hem zondagavond naar Enschede reed was er nog een kleine complicatie. Ik kreeg een toeter/knipperseintje van een Belg in een Peus 407 en ik weet niet waarom, maar ik had al een vermoeden. Eerste mogelijkheid gestopt en inderdaad, achterlichten dood… Niet handig als je nog 100 km over grotendeels onverlichte snelwegen moet. Ik was bang dat het een typisch BX-massaprobleem was, dus direct achterlichten los en stekkers prutsen. Geen verandering. Ik zat me te bedenken wat voor ander simpels het kon zijn, maar het kwam maar niet omhoog. Toch maar even pappie gebeld. Natuurlijk! Zekeringen checken en inderdaad, er was er eentje doorgebrand. Gelukkig hadden we al die dingen al vervangen en had ik de oude (maar nog prima) zekeringen achterin gelegd, dus kwestie van erin klikken en weer onderweg. Dat rijdt overigen enorm relaxt. Ik heb dat stuk in de Pluriël, de Acadiane en de DS gereden, maar dit was toch het best. Wel het veercomfort (wat bij de Pluriël ontbreekt), en ook de kracht om snel mee te komen (wat bij de Aca en de DS nogal ontbreekt).
Ik zal morgen eens langs de plaatselijke dealer rijden voor de brandstofpomp.
Totaal aantal Berichten: 735
- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Geweldige bak.. ! Super in de lak, en staat er verder ook erg netjes bij.. Wel leuk dat je deze per toeval langs de straat ziet staan, maar herkende ‘m meteen.
EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S
Totaal aantal Berichten: 27922
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gaaf!
Citroën das très bien!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Wat is het toch een plaatje!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wanneer is ze bij je halfbroer te spotten, Milan?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Prachtige BX Milan! Werkelijk als nieuw!