beste mensen,
Zoals de titel hier al vermeld is de knop van mijn kacheltemperatuur afgebroken. Ik wou de knop verder terug draaien toen hij enige weerstand begon te geven, (stond nog niet in het blauwe) maar heb dus wel doorgedraaid, nu is de knop afgebroken.
Nu is het dus best koud in de auto .
Kan ik dit zelf oplossen?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Bedoel je gewoon de knop die je vastneemt en aan draait of het achterpaneel?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Je zult het hele witte paneeltje moeten vervangen. Dit kan best een rotklusje zijn als je geen 2 rechter handen hebt. Dit lost echter niet het probleem op, je zult ook de kachelkraan moeten vervangen. Je kunt em wel proberen schoon te maken, maar dat gaat haast niet. Vervang of verschoon je de kachelkraan niet, dan heb je met de knop het draaigedeelte op het witte paneeltje zo weer kapot gedraaid.
Het probleem van de kou kun je wel oplossen. Onder je dashboardkastje kun je de kraan voelen. Aan de bovenkant gaat er een metalen pennetje in die de kachelkraan open en dicht doet, als je dit pennetje omhoog trekt, dan staat de kachelkraan open en komt er warme lucht.
De probleem dat het pennetje niet helemaal naar beneden kan (koud) is omdat er allemaal slib onderin de geleiders van de kachelsluiters zitten.
De gehele draaiknop is er af gebroken jah en zie nu dus een gat met daarachter idd een wit paneel jah.
En dat kraantje zal ik morgen eens even proberen te vinden, dan kan ik voorlopig toch nog een beetje warm rijden.
Als ik dit zo lees allemaal lijkt het mij het verstandigst dat ik dit toch maar even laat doen.
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Misschien dat iemand van het forum je erbij wil helpen, want als je het laat doen is het nog best een duur klusje. Ik wil je er best mee helpen, maar ik woon niet echt in de buurt.
Ik zou het eventueel wel op een meeting kunnen doen, maar die hebben we ook net bijna allemaal achter de rug.
Ik ga binnenkort langs de sloop om zo’n wit paneeltje te gaan halen, wie kan me vertellen waar ik op moet letten zodat ik geen gaar exemplaar mee neem, en wat zal er allemaal bij moeten zitten?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Douwe schreef:Ik ga binnenkort langs de sloop om zo’n wit paneeltje te gaan halen, wie kan me vertellen waar ik op moet letten zodat ik geen gaar exemplaar mee neem, en wat zal er allemaal bij moeten zitten?
Die paneeltjes zijn het probleem niet. Die zijn bijna altijd goed. De reden waarom de knop afbreekt is omdat het kraantje vastzit. Als je dit niet repareert of laat repareren zal de volgende knop ook weer afbreken.
maar het paneel moet wel verwangen worden toch?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
stuk is stuk, dus het moet idd vervangen worden
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Als je het kan uitzitten tot 28januari, dan repareer ik het wel voor je op de technische meeting.