Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
@GWHENDRIKS2
Thanks!
@F.SvM
Die klemmen vind ik niet echt geschikt om vaak te gebruiken.
Ik wou ze eigenlijk op de achterdeuren met die klemmen weer vast zetten, maar dat lukt eigenlijk niet eens zo makkelijk. Dus ook daar maar voor tape gekozen.
Of die tape vocht vast houd betwijfel ik eigenlijk, want het is juist geschikt voor op de auto. Er kan nu volgens mij juist geen vocht onder komen. Terwijl ik hiervoor vaak had dat er flink veel vuil onder de strips was gaan zitten. Dat kwam er met de HD spuit dan wel weer onder vandaan. Ook de lak is zichtbaar onder de strips aangetast door het bewegen van de strips en het ophopen van vuil onder de strips.
Verder zitten ook de dikke stootstrips en de typeplaatjes met een vergelijkbare tape vast
Ik heb de klemmetjes wel bewaard natuurlijk, dus mocht het echt nodig zijn dan kan ik ze altijd weer gebruiken
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Haal je stoot strips er maar eens af (kun je zien hoeveel rotzooi ertussen zit)
En als je ze ervan af moet hebben zitten ze weer te vast en trek je de lak weer mee.
Maar ja hoe vaak moeten ze eraf ,eigenlijk nooit.
Indd geval wel een mooi resultaat.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Mooi werk Arjan! Ik heb ook zo’n stripje proberen los te maken maar ik durfde niet verder. Terwijl ik de lak er onder juist wil aanpakken. Denk dat ik toch ook voor dubbeltape ga. Die klemmetjes zijn goed gaar na 22 jaar.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:Haal je stoot strips er maar eens af (kun je zien hoeveel rotzooi ertussen zit)
En als je ze ervan af moet hebben zitten ze weer te vast en trek je de lak weer mee.
Maar ja hoe vaak moeten ze eraf ,eigenlijk nooit.Indd geval wel een mooi resultaat.
Vriendelijke groet frank
Die stootstrips zitten niet over de gehele breedte geplakt, het vuil zit precies waar geen tape zit.
Daar blijf idd veel vuil zitten…
@DSuper1970
Veel geduld en een plamuurmes met ducktape (Tip van Waterman!) dan krijg je ze eraf zonder extra schade te doen
Ik heb zelf uiteraard ook de lak onder de strips helemaal schoon gemaakt en alles netjes in de wax gezet voordat ik ze terug geplaatst had
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mooi gedaan !!
lukt het nog om die uitlaat te lassen… ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo te zien is ie al eens gelast daar, en verder ljikt het mij een aardige k%$#@te plek om te lassen alles is roestig, dun en bochtig.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Mooie tip, ga ik morgen aan beginnen en tevens die rommelige zwarte tape van mijn raamstijlen halen
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Idd, hij is net een maand geleden gelast. Nu dus vlak ernaast afgebroken, nog erger als vorige keer.
Einde oefening dus…
Mooi geworden die strips! I Like!
Waar heb je dat mee gespoten?!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In het kort:
Verwijderen
Schuren
Vetvrij maken
Zwarte hitte bestendige lak (hecht beter)
Schuren
Vetvrij maken
Afwerklaklaag, zwarte lak (half glans of mat)
In de link op de vorige pagina staat het allemaal wat uitgebreider uitgelegd
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mijne zijn alleen gespoten. nu een 100 dkm / 10 jaar verder zijn er wat kleine chipjes af. bv achterop bij die “hockeystick” onder het 3e raampje op de bocht door troep die daar langs waait.
dus met jouw tussenstap zal ‘t beter houden.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
PS
eerst helemaal blank geschuurd denk ik ?
en je hebt dus de hitte bestendige lak gebruikt als primer ?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als het ruim 10 jaar mee gaat ben ik in elk geval tevreden
Niet helemaal kaal gemaakt, maar door het schuren en wat wasbenzine was het meeste van de oude lak idd wel verdwenen
Die hitte bestendige heb ik idd als primer gebruikt.
In het kort:
Verwijderen
Schuren
Vetvrij maken
Zwarte hitte bestendige lak (hecht beter)
Schuren
Vetvrij maken
Afwerklaklaag, zwarte lak (half glans of mat)
In de link beschrijf men dat de hitte bestendige laag direct je laklaag was. Heb je er zelf voor gekozen dan om nog een half glans / mat laag er over te doen, of is dat dan toch hetzelfde hitte bestendige spul? En hoe heet dat die hitte bestenige lak, dan ga ik het ook halen!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, klopt helemaal.
Ik heb eerst op een proefstripje gekeken wat ik mooier vond. Ik vond de hitte bestendige lak niet zo’n mooi eindresulaat hebben
En zoveel meer werk is een extra laagje niet natuurlijk