Ik heb onlangs een Berlingo uit 1999 gekocht. Deze startte de afgelopen maanden zonder problemen. Nu ben ik anderhalve week op vakantie geweest, heeft de Berlingo stilgestaan, en wil hij plots niet meer starten. Sterker nog: hij doet werkelijk helemaal niks als ik de sleutel in het contact steek. Ook de centrale deurvergrendeling lijkt niet meer te werken.
Iemand ideeën wat hier aan de hand zou kunnen zijn (mogelijk hele simpele, want ik weet in dit verband niks van niks).
Oh ja, ik heb vlak voor de vakantie een sleutel bij laten maken omdat er maar eentje bij de auto zat. Zo´n sleutel met een chip. Heb geen idee of dat er mee te maken kan hebben. Maar vermoed dat ik de laatste keer dat ik reed voor het eerst de nieuwe sleutel heb gebruikt…
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Lijkt mij een dooie accu…..Wanneer je de auto dagelijks gebruikt is er niets aan de hand (accu wordt iedere dag opgeladen) Wanneer de auto langere tijd stilstaat gebeurt dat niet en kan je zolas nu met een lege accu staan. Dus gewoon een nieuwe accu erin en wederom proberen!
OT:
Het zou makkelijk zijn wanneer je even vermeld wat voor een Berlingo het is (benzine, diesel km.stand etc.)
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Ah natuurlijk, het is een 1 8 I MULTISPACE cabrio, rijdt op benzine. Uit 1999.
km stand zo’n 140.000. Heeft net APK gehad.
Basch schreef:het is een 1 8 I MULTISPACE cabrio
Een Berlingo Cabrio ????
Wat je startprobleem betreft, al gemeten of de accu nog stroom geeft?
Ja, Berlingo Cabrio. Vond ‘t ook gek, maar ‘t is zo!
Er valt weinig te meten ben ik bang, want hij doet echt helemaal niets (nog geen lampje op mijn dashboard).
Iig: dank!
Totaal aantal Berichten: 182
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
Waarschijnlijk een vouwdak….net als die van mij…
Ga er maar vanuit dat de accu dood is. Opladen of nieuwe kopen…..
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….