2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

Vragen van een aspirant-cx-rijder -> plotseling in het bezit van een Dspecial
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 augustus 2011 08:56 AM
  [ # 16 ]

Hier nog een extra cx.

een 85’er 20 TRE incl. airco tre

Staat in Noord Frankrijk dus valt qua afstand wel mee.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 augustus 2011 10:21 AM
  [ # 17 ]
Sun Face schreef:

...alles op zijn tijd: eerst maar eens meerijden vandaag.

als je een keer het zweven hebt mogen ervaren, ben je verkocht ! Wink
we zijn benieuwd naar je reactie.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 14 augustus 2011 12:10 PM
  [ # 18 ]

Leuk draadje, succes met de “ontdekkingsreis”!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- ID/DS DSpecial
Gepost: 14 augustus 2011 08:00 PM
  [ # 19 ]
cx25gtit2 schreef:
Sun Face schreef:

...alles op zijn tijd: eerst maar eens meerijden vandaag.

als je een keer het zweven hebt mogen ervaren, ben je verkocht ! Wink
we zijn benieuwd naar je reactie.

Het werd vanmiddag ineens en tegen mijn verwachting in mooi weer, dus ik heb eerst nog een paar kozijntjes geschilderd (jullie zullen begrijpen dat het schilderwerk niet bijster opschiet) voordat ik achter de toetsen ben gaan zitten.

Vanmiddag heb ik dus de gastvrijheid van huize Citrobenz mogen smaken. Dat was erg gezellig (vond ik dan cheese ) en voor mij ook leerzaam, Citrobenz weet wel waar hij het over heeft. Ik mocht mee op een rondje Weerribben in de cx 25D. De eerste meters voelde het een beetje als een normale auto die over een gladde weg rijdt. Niet onmiddellijk anders dan anders. Maar je rijdt niet op een gladde weg. Dat zie je wel, maar je voelt het niet. Bij de eerste verkeersdrempel was het ineens wel radicaal anders dan een conventioneel geveerde auto: heel zacht en vloeiend en subtiel nadeindend. Prachtig. Heel anders dan de bx’en die ik mij herinner. Als een weldadig bad in een soort hovercraft. Echt een ervaring. Ik begrijp ook wel dat men het rustgevend vindt. Je hebt geen plotselinge of nerveuze bewegingen in de auto, het gaat allemaal heerlijk rustig, maar toch ook stabiel.

Ok, dat viel dus duidelijk niet tegen. Ik moet zeggen dat de dieselmotor ook best een fijne indruk maakte. Een vriendelijk geluid ook wel. Daar was ik ook wel benieuwd naar. We zijn niet op de snelweg geweest ofzo, maar toch. Nu nog even een verstandige keuze maken…

Profiel  

Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 14 augustus 2011 08:29 PM
  [ # 20 ]

Het was zeker gezellig

Hadden we eigenlijk hetzelfde stuk ook nog even met de benz moeten rijden, dan had je ervaren hoe slecht de weg was Laughing

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 14 augustus 2011 09:05 PM
  [ # 21 ]

tilanus was even wijninkopen doen in de Vaucluse. Mr. Green

pb komt jouw kant op. Wink

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank

- ID/DS DSpecial
Gepost: 14 augustus 2011 09:28 PM
  [ # 22 ]
Citrobenz schreef:

Het was zeker gezellig

Hadden we eigenlijk hetzelfde stuk ook nog even met de benz moeten rijden, dan had je ervaren hoe slecht de weg was Laughing

Mr. Green  Ze stonden er evengoed mooi bij hoor, de Benzen. Leuk om te zien.

Ik stel me inderdaad ook even voor hoe het is om een bekend stuk weg met mindere bestrating te rijden met een cx. Dat moet een apart gevoel geven de eerste keer.

Profiel  

break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7586

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 augustus 2011 09:57 PM
  [ # 23 ]
Sun Face schreef:

Alleen geen airco. Broei je er dan niet uit als het lekker weer is vraag ik me af? Nu ik eenmaal airco gewend ben lijkt het me moeilijk om terug te gaan.

Zonder airco is het echt niet leuk - de fan heeft veel te weinig kracht om met warm weer de lucht in beweging te houden. En dat wordt dus rijden met links en rechts wat ramen open. Met airco heb je daar geen last van. Het alternatief is het schuifdak, maar met jouw lengte (en de mijne Wink) mis je dan net die laatste essentiele cm aan hoofdruimte. Bovendien hebben de schuifdaken van de CX een reputatie als het gaat om roest ...
Wat betreft de ervaring met Citrobenz z’n diesel: mijn eerste ritje was in de jaren 80 met een limousine (ook een diesel dus) en mij viel het geluid ook ontzettend mee - zeker in vergelijking met wat je buiten hoort. En het zweven: je merkt inderdaad niet over wat voor weg je rijdt. De enige eerlijke vergelijking is daarom een slechte route die ze zelf goed kent. Dan merk je opeens niets Smile

Profiel  

Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 479

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 14 augustus 2011 10:07 PM
  [ # 24 ]

We hebben vanmiddag ook wel een redelijk slechte klinkerweg gehad, maar ja dat merk je dan niet.

Ik weet nog wel dat ik vroeger als we met klanten aan het proefrijden waren (was met GS) de auto wel eens in de hoogste stand zettten. Ik zei dan, zo rijdt een Jappanner Laughing

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank

- ID/DS DSpecial
Gepost: 14 augustus 2011 10:18 PM
  [ # 25 ]

Die vering is echt een andere wereld. Dat merkte ik ook wel toen ik weer naar huis reed. Niets ten nadele van mijn eigen auto, maar het is gewoon niet vergelijkbaar. De hele ervaring is gewoon anders, als je zegt dat het soepeler veert of meer comfort biedt doe je de werkelijkheid eigenlijk geweld aan. Heel bijzonder.

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 augustus 2011 10:50 PM
  [ # 26 ]

De hele CX is bijzonder,

1. het uiterlijk,

2. het dashbord met de 2 ogen die je aankijken,

2. het sturen met het sissen van de diravi,

3. de rem waar je naar kijkt en die stiltaat,

4. en natuurlijk de onpraktische kofferbak… Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 745

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 15 augustus 2011 01:43 AM
  [ # 27 ]
Mark Gielen schreef:

4. en natuurlijk de onpraktische kofferbak… Wink

Mark

Niet eens: de koffer is groot en rechthoekig. Het beladen is wat lastiger, maar je kan er een hoop in kwijt! Tenzij je er een 100 liter gastank in hebt, natuurlijk. Maar da’s je eigen keuze.

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank

- ID/DS DSpecial
Gepost: 15 augustus 2011 12:08 PM
  [ # 28 ]

Het is natuurlijk wel zo dat de achterbank niet plat kan, en dat de auto laag is en naar boven als het ware taps toeloopt. Koffers en dergelijke zullen er wel in gaan, maar grote dingen met onhandige vormen blijkbaar niet (boekjeswijsheid-alert).

Niet dat dat me iets kan schelen overigens Wink Kom je ook niet in de verleiding om er allerlei rotzooi mee te gaan verslepen.

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- CX 2.0 TRE
Gepost: 15 augustus 2011 12:44 PM
  [ # 29 ]
Sun Face schreef:

Het is natuurlijk wel zo dat de achterbank niet plat kan, en dat de auto laag is en naar boven als het ware taps toeloopt. Koffers en dergelijke zullen er wel in gaan, maar grote dingen met onhandige vormen blijkbaar niet (boekjeswijsheid-alert).

Niet dat dat me iets kan schelen overigens Wink Kom je ook niet in de verleiding om er allerlei rotzooi mee te gaan verslepen.

Voor vakantie heb je echt meer dan genoeg ruimte om je bagage mee te nemen. Als je naar de Ikea gaat heb je helaas een probleem door de vaste achterbank. Maar ja, een CX is ook niet om naar de Ikea te gaan.

Nog iets bijzonders aan de CX is de handrem…..die doet het gewoon niet. Smile

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 15 augustus 2011 01:31 PM
  [ # 30 ]
M Citroen schreef:

Nog iets bijzonders aan de CX is de handrem…..die doet het gewoon niet. Smile

dat ben ik toch niet met je eens ...
Een goed afgestelde handrem werkt prima.
Met het voorrijden van de Luxemburg-rit had mijn (ex)dame geen enkele moeite met een hellingproef op een helling van 15+ graden ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook