Op zondag 21 augustus 2011 vindt voor de 11e keer de Internationale Oldtimer Meeting van Wervik (België) plaats. Dit statisch treffen op en rond de stadsdomeinen Oosthove in het centrum van Wervik wordt aanzien als het grootste gratis oldtimertreffen uit België en Noord Frankrijk, en lokt jaarlijks ruim 450 oldtimers van alle slag : oldtimer wagens van alle merken en modellen (pré 1985), antieke traktoren, vintage sportbolides, legervoertuigen, antiek land- en tuinbouwmateriaal, oude motos en bromfietsen, … er is ook een ruime wisselstukken-, miniaturen- en oldtimer-curiosa-beurs met ruim 70 stands binnen en in open lucht.
Dit evenement vormt hét trefpunt voor oldtimer-fanatici uit binnen- en buitenland, en telde vorig jaar ruim 8000 bezoekers.
De inkom is gratis voor iedereen, deelname met een oldtimer is bovendien volledig gratis, standplaatsen voor beursstands zijn gratis (beperkt aantal plaatsen binnen en overdekt buiten, onbeperkt aantal plaatsen in open lucht).
Ieder jaar zetten de organisatoren, de Wervikse Oldtimer Liefhebbers, één bepaald merk of automodel in de spot-lights. In 2011 wordt dat de Citroën Traction Avant, het legendarische Citroën-model dat nog steeds vele harten sneller laat slaan.
Meer info en inschrijvingen op http://www.oldtimermeeting.be
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik zal het in mijn agenda zetten.
Schitterend!!
Daar ben ik zeker van de partij…!!
Groet & tot dan!
Totaal aantal Berichten: 326
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Ook ik kom kijken.
Zonder traction (wel met de C4) natuurlijk want deze staat nog volledig gedemonteerd;-)
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Ja ik ook wel zonder m’n trax…
Hij ligt momenteel volledig gedemonteerd…
Groet
Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ik zal er zeker ook zijn, niet met de Trax, want die heb ik(nog) niet, maar met de CX (DS heeft nog geen wielen)
Thja, dat is natuurlijk wel iets minder praktisch ja…
Groet
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Zal ik mijn grijze schicht morgen dan maar gewoon naar Wervik sturen? Komt er tenminste nog iemand met een rijdende auto
Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ben er langsgeweest, en het was een prachtig zicht, tientallen tractions,in alle kleuren en maten, ook enkele DS’en, SM, en pre traction modellen, en natuurlijk nog vele andere merken ook (wat vergelijken altijd eens interessant maakt) Mooie locatie! toppie, ik ga volgend jaar terug. (trouwens enkele TA’s uit NL gezien, net als een CX Turbo ook uit NL!)
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Het was inderdaad de moeite wat er aan Tractions verzameld was. Ik stond naast een 7A uit mei 1934, dat is toch het betere kwijlwerk hoor. De foto’s zijn nog aan het uploaden van de camera, even geduld dus nog.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 664
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Ik was er ook bij, het was de eerste meeting met onze nieuwe bx, ik zal dan nog een uitgebreid verslag maken.
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Hier zijn de foto’s van de nederlandse cx gti turbo, is deze van iemand op het forum?
BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige
Hier is dan mijn beloofde veslag van onze eerste meeting met de bx.
Zondagochtend, nog maar net wakker krijg ik een telefoontje van mijn vader als ik mee naar een oldtimermeeting wil. Ik, nog niet goed beseffend van wat er me overkomt zeg natuurlijk ja.
Een half uurtje later zaten we al op weg in de bx naar Wervik. Nog nooit van het dorpje gehoord, maar volgens de krant waarin we de meeting gezien hadden was het wel de moeite om even tot daar te rijden. Eens aangekomen in Wervik stonden er hekkens met plakaatjes dat enkel oldtimers door mochten. Niet goed wetend of het wel mocht zijn we doorgereden tot in het stadje/ op het terrein, maar dit leek geen enkel probleem te zijn, er was eigenlijk niemand die het echt controleerde en er waren nog leeftijdsgenootjes zoals de Peugeot 205gti en de 405 Mi16. Toen we rond liepen verbaasde het mij hoeveel citroëns er wel niet stonden voor een Belgische meeting, vooral de ds, de eend en natuurlijk de traction waren goed vertegenwoordigd, maar er waren ook nog heel wat andere modellen zoals mehari’s, cx-en, ami 8’s, dyanes, sm’s en zelfs een visa cabrio. Nieuwere modellen als de cx, ax en bx stonden er dan weer heel weinig, wij waren de enigste met een bx en ik heb geen enkele ax gezien, terwijl er in België toch nog heel wat rondrijden. Ook op de onderdelenmarkt was veel van Citroën aanwezig, er waren 2 grote standen met uitsluitend Citroën onderdelen en dan nog heel wat standen waar ze ook heel wat Citroën spullen verkochten zoals miniatuurtjes of sleutelhangers enz. Buiten de Citroëns stonden er ook nog heel wat andere merken en modellen als golfjes, opels, simca’s,... veel te veel om allemaal op te noemen. Kortom het was een geslaagde dag en eerste meeting met onze bx.
- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- CX Laagdaks prestige