Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2006
- Xsara Picasso HNFU* 1.6i /16v
Soms kom ik er niet meteen achter, dat bij het aanzetten van de rijverlichting ook het deel van de mistachterlichtschakeling is ‘meegenomen’tijdens het draaien van het licht- en richtingschakelpookje (of hoe ik dat ook noemen mag)
Het ongewenste effect is dat ik er pas later achterkom, dat de mistachterlamp onnodig (strafbaar) aanstaat. Kijk kennelijk niet automatisch ter controle naar de controlelampjes.
Als ik de enige ben, die kennelijk slordig daarmee omgaat, dan schrijf ik dit voor mijzelf (sorry).
In het andere geval: ik heb een zgn O-ringetje van plm. 25mm middellijn op het pootje geschoven tot in de groef van het draaipunt van de mistlampschakeling. Die gaat nu een stuk zwaarder en: probleem opgelost!
Misschien toch een tipje voor andere Xantia2-rijders?
VoorheenBX rijder >>> En bijna alles van daarvooor vanaf 2cv/gs(a)
Op 9 nov 2018 mijn laatste Xantia ingeruild voor Xsara Picasso.
De Xantia was toe aan groot onderhoud. De instap werd mij wat lastig.
De stoelen van de Picasso vallen qua confort nogal tegen, maar dat was te voorzien, evenals het rijconfort op zich.
Normaal gezien gaat het inschakelen van het mistlicht ook zwaarder.
Mogelijk is de stengel bij jouw, niet helemaal goed meer, maar met een simpele O-ring kun je het dus ook oplossen
Ik ken het ‘probleem’ niet. Dus misschien toch exemplarisch?
Betreft HDi van 2001.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Bijna een half miljoen km.
Mja, mijn Xantia uit 1998 heeft er ook geen last van…