22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
CX break C-matic is gesloopt
Citrobenz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010

- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Gepost: 12 augustus 2011 10:36 PM
  [ # 316 ]

Ten eerste zal het moeilijk worden wie schuldig is. Ik denk dat de verzekering in dit geval beide partijen gedeeltelijk schuldig verklaren. dat is voor de verzekeringsmaatschappijen het gunstigst.

Ten tweede, wordt de bus wel schuldig bevonden dan zal het een strijd worden tussen de schade expert en de man van de garage die het regelt.
De expert zal het liefst de dagwaarde uitkeren, ik heb dit zelf vaak meegemaakt.
Ik ging er altijd vanuit dat de klant voor dat geld een gelijkwaardige auto weer moest kunnen kopen.
Dat is een stevig standpunt om vanuit te gaan in de onderhandeling met de expert. Meestal kwamen we er dan wel uit, soms heb ik een contra-expertise laten uitvoeren.

In ieder geval sterkte er mee.

Groeten van Henk uit Steenwijk.
doei

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 augustus 2011 10:36 PM
  [ # 317 ]
cx25gtit2 schreef:

hij kwam van opzij, maar is schuin naar voren bij jou ingereden, m.a.w. van schuin-achter er in gereden.

Dat hij van schuin-achter komt en schade heeft aan de voorkant is niet relevant voor de aansprakelijkheid. De auto’s zaten namelijk in verschillende banen. Degene die zijn baan verlaat treft blaam.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 12 augustus 2011 10:38 PM
  [ # 318 ]

zeker ! ik ga er vanuit dat de TS in zijn baan is gebleven.
daarom hoop ik dat er duidelijkheid is over de positie van de voertuigen bij de impact (getuigen / foto’s / schade formulier)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 12 augustus 2011 10:39 PM
  [ # 319 ]
Citrobenz schreef:

Ik denk dat de verzekering in dit geval beide partijen gedeeltelijk schuldig verklaren.

Dat is ook mijn mening, tenzij er uit het schadeformulier blijkt dat iemand “over de streep” gegaan is.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
PBO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004

- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Gepost: 12 augustus 2011 11:27 PM
  [ # 320 ]

Lastig te bepalen bij wie de aansprakelijkheid ligt. Aan de hand van het verhaal hier maak ik op dat je een stuurbeweging naar links maakte en op de rand van je rijstrook kwam. Dat spreekt niet in je voordeel, zeker niet als op de andere rijstrook een op zichzelf breed voertuig als een bus rijdt. Dan kom je al vrij snel met elkaar in de knoei, zoals hier is gebleken.

Het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe de voorkant van het schadeformulier is ingevuld, met name de kruisjes en de situatieschets zijn vrij bepalend voor het vaststellen van de aansprakelijkheid. Als je getuigen (eventueel inzittenden) hebt scheelt dat natuurlijk ook.

Als je rechtsbijstand hebt zou ik het daar melden. Zo niet, kan je je assurantietussenpersoon vragen je te helpen bij het verhalen van je schade.

C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 13 augustus 2011 02:13 AM
  [ # 321 ]

Wat een verhaal, merde! Zoals PBO zegt, een goede tussenpersoon kan goud waard zijn. Ik mag van die van mij niet eens het schade formulier invullen! Niet echt handig maar hij wil dat het liefste samen met mij doen. In iedergeval sterkte met de afwikkeling!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 13 augustus 2011 01:58 PM
  [ # 322 ]

Iedereen nog maal dank voor het mee leven en ook alle PM berichten, is een kleine troost in deze pech week. Begon met een klapband dus onverwcht twee nieuwe banden, bij thuis komst op woensdag bleek de buitenboordmotor van mijn boot gejat, donderdag de auto in de prak en vanmorgen door het achterwiel van mijn fiets gezakt. Van drie goed werkende vervoers middelen begin van de week naar O gereduceerd!

Ik ben nog even naar de plaats van het ongeluk gegaan en ga binnenkort weer met een meetlint. De baan waar de bus in reed was dusdanig smal dat de bus waarschijnlijk al breder was dan de baan. Dat zou inhouden dat de bus al voor een deel op mijn weg helft aan het rijden was! hierdoor is het zelfs roekeloos van de bus geweest om met een flinke snelheid het kruispunt op te rijden terijl hier nog allemaal auto’s staan. de bus wilde duidelijk inhalen en het stoplicht halen!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2011 02:05 PM
  [ # 323 ]

Vergeet je camera niet en probeer een foto van zo’n bus in die rijstrook op de foto te zetten.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 14 augustus 2011 06:46 AM
  [ # 324 ]
mbender schreef:

Het plan is om nu een schade expert (hopelijk via de verzekering) de schade te laten taxeren, garage vd Laan staat er op dat deze auto’s tamelijk schaars zijn (break, serie 1, kei hard en op LPG)

Allereerst wat ontzettend naar dat een bijzondere auto zo’n nare schade oploopt. Ik snap dat je hier behoorlijk ziek van bent. Ook mijn medeleven dus.

Toch denk ik dat je dat je niet teveel moet verheugen op de welwillendheid van verzekeringsmaatschappijen. Ik heb dagelijks met ze te maken, en die zitten allemaal behoorlijk te drukken op de kosten.

Ik heb de foto’s natuurlijk ook even bekeken en ik vrees dat een expert zeker niet overgaat tot vergoeden van volledig herstel. Ik zal je proberen uit te leggen waarom ik dat denk.

Met alle repect voor jouw auto, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het eerder genoemde “keihard” niet van toepassing is op het plaatwerk. Ik zie op de foto’s duidelijk sporen van flinke roestvorming. Een expert zal deze herstelwerkzaamheden sowieso van het schadebedrag af gaan trekken. Ik denk dus dat je er rekening mee moet houden dat herstel van de deuren en het achterscherm niet vergoed gaan worden omdat duidelijk is dat hier al kosten voor gemaakt zouden moeten worden.
Als de schade namelijk goed gerepareerd wordt (indien mogelijk) zal je auto een duidelijke waardevermeerdering krijgen. Zonder de nu ontstane schade had je deze kosten ook moeten maken.

Afgelopen week nog een gevalletje meegemaakt waarbij er tijdens bouwwerkzaamheden een zooitje puin op een 205 terecht gekomen was. Schade>>ruit stuk, dak beschadigd, motorkap onder de krassen.
Op diezelfde motorkap zat echter al een deukje en op het dak was er ook al wat eerdere schade te zien.
Conclusie verzekeringsmaatschappij: We vergoeden alleen de ruit en niet de beschadigingen van de andere plaatdelen omdat hier reeds beschadigingen aanwezig waren.

Ik denk dus dat het reëel is om er vanuit te gaan dat alleen het herstel van de A-stijl vergoed gaat worden. Wellicht is men nog bereid een beetje spuitwerk te betalen maar ik vrees dat het niet veel meer gaat worden.

Overigens telt een LPG installatie in de klassiekerwereld NIET mee als een waardevermeerdering. Eerder zal het zo zijn dat het aannemelijk is dat er dus veel kilometers gemaakt worden wat juist een negatieve invloed heeft op de waarde van de auto.

Misschien dus dat de verzekering veel meer in de richting Totall-loss verklaren zal denken.

Natuurlijk hopen wij als liefhebbers dat de verzekering rekening houd met allerlei bijzondere omstandigheden. Maar zij bekijken het puur technisch en economisch. En zeker in deze tijd proberen ze alles om de schadelast in de hand te houden.

Ik wil je goede hoop niet teveel temperen, maar ik zou je willen aanraden toch echt rekening te houden met minder goed nieuws op het gebied van de schadevergoeding. Los van de schuldvraag natuurlijk.

Nogmaals hoop ik natuurlijk ook op beter nieuws, en vind ik het natuurlijk voor jou ook een enorme domper!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
marcelka
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010

- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Gepost: 14 augustus 2011 11:17 AM
  [ # 325 ]

Was er met bovengenoemd verhaal nog verschil geweest als de auto van te voren getaxeerd was?

Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V

C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 augustus 2011 02:03 PM
  [ # 326 ]

Cee-iks, bedank voor je uitleg. Ik ben van nature een optimist maar kan ook heel goed relativeren en besef mij wel degelijk dat de kans groot is dat deze auto als verloren geschouwd moet worden. Ik moet ook eerlijk toegeven toen ik deze auto kocht wist ik ook niet hoe schaars/uniek deze specifieke auto is. Hoe langer je een auto hebt en hoe beter je de CX leert kennen besef je pas dat de uitvoering van deze wagen geen 13 in een dozijn is. Zoals in een eerder bericht al aangegeven vertelde Evert Jan van garage vd Laan dat de vervanging waarde wellicht boven het schade bedrag uit komt. Natuurlijk begrijp ik verzekeringen ook dat ze een auto niet beter willen maken dan voor het ongeval, dat is alleen maar heel logisch. Als de auto deels of geheel gespoten moet worden zijn daar uiteraard ook grote kosten voor mijzelf en dat is ook prima. Hoop alleen dat de stukken plaatwerk die vervangen moeten worden (nieuw niet te krijgen dus 2de hands) wel vergoed gaan worden. Maar voordat ik mij hier verder mee bezig ga houden moet eerst de schuldvraag beantwoord worden. Als deze in mijn nadeel is moet ik of de auto opslaan en wachten op financieel betere tijden of zorgen dat deze auto bij iemand terecht komt als donor auto aangezien de basis van deze CX wel goed is. Nu op geheel eigen kosten de herstel werkzaamheden uitvoeren zit er voor mij helaas niet in.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2011 03:46 PM
  [ # 327 ]
mbender schreef:

Maar voordat ik mij hier verder mee bezig ga houden moet eerst de schuldvraag beantwoord worden. Als deze in mijn nadeel is moet ik of de auto opslaan en wachten op financieel betere tijden ...

Maar zelfs als de schuldvraag geheel bij de ander ligt, is het de vraag hoeveel ze gaan uitkeren, gezien het feit dat jouw auto niet getaxeerd was.

Hierbij nogmaals het veel gegeven advies aan allen: laat een voor jou dierbare klassieker ALTIJD taxeren! Zelfs al wil je er geen Casco verzekering aan verbinden, dan sta je bij een ongeval waaraan je niet schuldig bent altijd veel sterker in je argumentatie dat juist jouw auto uniek/onvervangbaar/zeldzaam/waardevol is.

Ik kan hier uit ervaring melden, dat zoiets ‘lucratief’ is, in de legale zin van het woord.

Het jammere is daarbij natuurlijk wel, dat veel taxateurs en vooral verzekeraars meestal vooral naar de buitenkant kijken. Iets waarover ik mij hier ook al vaker heb opgewonden (denk toch om je hart, Léo!) Laughing
Dus al zit er een compleet gereviseerde motor in en is bijvoorbeeld je gehele wielophanging recentelijk nieuw vervangen en heeft je dat duizenden pegels gekost…. Als de lak vervolgens wat dof is en er zitten enkele krasjes op zegt men al snel: “hmmmm…het plaatwerk is matig.” (zelfs als het volkomen roestvrij is dus!)

Die redenatie is terecht wanneer er alleen blikschade is, maar bij total-loss vind ik dit persoonlijk zeer onterecht. Want dan moet immers uitgegaan worden van de vervangingswaarde van de hele auto!

Overigens valt of staat er ook een hoop met de keuze van het schadebedrijf of garage waar je de auto neerzet als de schade-expert komt. Die moet realistisch zijn, maar zich niet laten afbluffen! In het mij bekende geval verdedigde de betreffende specialist de waarde van onze auto dusdanig vurig, dat de verzekerings-pik met de staart tussen de benen het terrein verliet, totaal omver geblazen door de argumenten dat “zo’n auto voor Jullie Soort Mensen nooit een stuiver waard is, behalve ineens wanneer de eigenaar het wrak zou willen behouden, dan is ‘ie plotseling van goud! Dus ga eerst je huiswerk maar eens doen en daarna mag je pas terugkomen met een goed bod”  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 14 augustus 2011 04:03 PM
  [ # 328 ]

Hoi Leo, ik denk wel dat de garage waar de CX nu staat mijn belangen bij de schade expert goed kunnen vertegenwoordigen. Hopelijk werk dat een klein beetje in mijn voordeel.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2011 04:27 PM
  [ # 329 ]

Wij duimen allen met je mee voor een gunstige afloop! Of althans zo gunstig mogelijk Maarten!!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 14 augustus 2011 11:27 PM
  [ # 330 ]

Maarten,

Sterkte. Ik had het al gelezen maar nog niet de tijd gehad om ook even te reageren. Bij deze. Ik denk dat ik me goed kan indenken wat een machteloos gevoel je hebt. Ik hoop dat de schade toch nog enigszins meevalt en dat je er goed vanaf gaat komen oftewel dat alles opgelost worden zonder nog meer nadelen vor jezelf.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
22 van de 27
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook