volgens mij weegt de e-hdi 1060 kg als ik me niet vergis. En mochten we in 2014 weer met z’n allen wegenbeslasting gaan betalen (de volle mep) dan ga je denkelijk 80 euro per maand betalen.Maar ach je blijft diesel rijden en zuinig. we zien het wel
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Een standaard e-HDi weegt om precies te zijn 1.085kg (zie de prijslijst van de DS3).
Gideon schreef:En heb voor minder dan de basis prijs een mooie ds3 met leuke opties en voor die korting kan ik heel wat jaartjes wegenbelasting betalen. Over 3 jaar rij ik allang weer in wat anders.
Hoe lang ben je nu van plan de DS3 te gaan rijden, heel wat jaartjes of hoogstens 3 jaar?
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
jaar of 3 hooguit
Hoe het kan moet je aan Citroen vragen, maar volgens kenteken bewijs weegt mijn auto 1060 KG. En dat is wel met alle opties zoals Pack Perfo en sportstoelen. Maar volgens mij is de DS3 na een jaar een keer aangepast en de e-HDI zal ook wel iets anders zijn om aan de uitstoot eisen te voldoen.
De mijne (E-HDI) weegt ook 1.060 kg.
Wat betreft de eerdere ‘discussie’ over slim/niet slim: om daar voor jezelf uit te komen zou je proef moeten hebben gereden met zowel de 1.4 als de 1.6 Hdi. Ik zelf kom van de Ibiza 1.2 tdi met 75 Pk en heb echt het idee dat ik in de 7de hemele beland ben met de 92 pk van de 1.6 e-hdi.
Ik ben echt geeen strepen trekker, had voor de Ibiza een renault Modus met 65 pk, maar die had wel een betere tussenacceleratie in huis dan de Seat.
Ik zou de starter van het topic aanbevelen om vooral niet met de 1.6 e-hdi te gaan proefrijden als hij dat niet al gedaan heeft, waarschijnlijk weet je dan niet hoe snel je je auto in moet ruilen… Ik kan het weten, flink moeten bloeden bij het inruilen van mijn Ibiza van 8 maanden oud.
MAAR: iedere cent waard geweest!!!
O wat is het toch mooi op de weg met al die CitroĆ«ns…
Nu na lange Citroƫnloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Als de TS niet erg lang in een DS3 gaat rijden en een goede deal heeft kunnen maken qua prijs kan hij best een stuk goedkoper uit zijn, ondanks dat hij wel wat wegenbelasting betaald.
En waarom iedereen zoveel vertrouwen heeft in een overgangsregeling na 2014 is mij een raadsel. Waarschijnlijk zitten we dan nog steeds in een (euro/pensioen)crisis, en gaan we gewoon de volle diesel-belasting-mep betalen… Denk bijvoorbeeld eens terug aan de grijze kentekens. Werd ook in 1 klap afgeschaft, zonder enige vorm van overgangsregeling…
Mij maakt het niet zoveel uit, ben een leaserijder, maar het zou zomaar kunnen dat per 1-1-2014 er heel wat DS3-tjes (en Polootjes, Corsaatjes, Ibizaatjes en Puntootjes) op de markt komen…
We gaan het meemaken over een paar jaar…
Ik ben idd blij dat het een leasebak is. (al zou ik hem best willen overnemen aan het einde van de lease, behalve als ik dan belasting moet gaan betalen. Zou een leuke tweede auto zijn, die dan 6000km per jaar gaat doen. Dus te duur)
De 1.4Hdi wordt al bijna 1 jaar niet meer geleverd.
Dat ie dan een stuk goedkoper aangeboden wordt als demo auto lijkt me logisch.
Het was destijds wel een kale auto, waar je opties bij moest kopen. (airco, 2 kleuren lak, velgen en perfo)
Dat maakt hem toch duur. (iets van 22.500 Euro denk ik)
De dealer heeft hem als demo dus 1 jaar gehad en een afschrijving van meer dan 5000 Euro voor lief moeten nemen.
Vind het wel top van de dealer dat ie een diesel had, dat zie je niet vaak.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Hoe zit t nu met die afdekplaat? Ik moet zeggen dat bij mijn vorige auto waar ik regelmatig aan sleutelde de afdekplaat gewoon in de schuur stond….veelste lastig iedere keer dat ding weer demonteren en monteren….
Kun je niet een foto op Google vinden waar die wel opzit? Dan kun je meteen hard maken dat je iets mist!!
Scottie schreef:We gaan het meemaken over een paar jaar…
Ik ben idd blij dat het een leasebak is. (al zou ik hem best willen overnemen aan het einde van de lease, behalve als ik dan belasting moet gaan betalen. Zou een leuke tweede auto zijn, die dan 6000km per jaar gaat doen. Dus te duur)De 1.4Hdi wordt al bijna 1 jaar niet meer geleverd.
Dat ie dan een stuk goedkoper aangeboden wordt als demo auto lijkt me logisch.
Het was destijds wel een kale auto, waar je opties bij moest kopen. (airco, 2 kleuren lak, velgen en perfo)
Dat maakt hem toch duur. (iets van 22.500 Euro denk ik)
De dealer heeft hem als demo dus 1 jaar gehad en een afschrijving van meer dan 5000 Euro voor lief moeten nemen.
Vind het wel top van de dealer dat ie een diesel had, dat zie je niet vaak.
De auto is van Februari 2011, dus hij was tot voor kort nog gewoon leverbaar
Leon75 schreef:Hoe zit t nu met die afdekplaat? Ik moet zeggen dat bij mijn vorige auto waar ik regelmatig aan sleutelde de afdekplaat gewoon in de schuur stond….veelste lastig iedere keer dat ding weer demonteren en monteren….
Kun je niet een foto op Google vinden waar die wel opzit? Dan kun je meteen hard maken dat je iets mist!!
Ik kan geen afbeelding vinden, maar volgens citroen moet hij er ook gewoon op zitten. Mijn vorige C1 HDi had hem ook gewoon
D’r is een verschil tussen productie en op kenteken zetten.
De 1.4 Hdi is vlgs mij tot en met oktober 2010 gemaakt.
Omdat de introductie van de e-Hdi rond die tijd gedaan is… bleef Citroen zitten met een aantal 1.4tjes.
Tijdens deze introductie werd al gauw bekend dat de eerste oplage van de e-Hdi op zijn vroegst in februari 2011 zou zijn…
Vandaar dat je in 2011 nog ongekentekende 1.4tjes tegen kan komen.
Mocht je voor onderdelen op pad gaan, dan kan het zomaar zijn dat je 2010 als bouwjaar aan dient te houden.
In weze is het dus een overjarig model.
(Hopelijk heb je dat in je berekeningen om voordeliger uit te zijn dan een e-Hdi meegenomen)
Maaruh… wat betreft de motor cover.. check eens bij de C3 zou ik zeggen.
Daarvan zullen er vanaf 2004 best een aantal verkocht zijn met een 1.4 diesel.
Grote kans dat er al op de sloop liggen (Bart Ebben?) en dat deze cover hetzelfde is
[Edit]:
Mogelijk ook op een C2 en Xsara II naar blijkt in onderstaande ebay veiling:
http://www.ebay.co.uk/itm/260786379478
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Bedankt voor de toelichting, het zal best kunnen dat wezen hij van vorig jaar is. Ik vind het een heerlijke motor. Als je het raampje open hebt, een heerlijke turbo fluit. Ik heb een jaar geleden een keer in de 1.6 HDi gereden met 95pk? ik heb niet zoveel vergelijkingsmateriaal meer aangezien dat gewoon te lang geleden is. Heb in die tussentijd ook nog een Punto EVO gehad. Wat betreft de inruil, hierover maak ik me niet zoveel zorgen. Hij zal vast minder interessant zijn te verkopen dan een e-hdi, maargoed daar was de aanschaf prijs ook naar.
Ik ga geen cover aanschaffen, ik ben van mening dat deze maar door de dealer nageleverd mag worden. Of een compensatie indien deze niet geleverd of besteld kan worden.
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gideon schreef:Mijn vorige C1 HDi had hem ook gewoon
Je bedoelt zeker een C2 of C3?
C1 is ook geleverd met een 1.4 HDI.
Nitro+ schreef:Gideon schreef:Mijn vorige C1 HDi had hem ook gewoon
Je bedoelt zeker een C2 of C3?
Nee nee, C1 1.4 HDi