5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Draaikolkje Turbo - het einde :(
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 07:04 PM
  [ # 61 ]

Heb je nog een plaatje van onder de kap? Dat lijkt er erg netjes uit te zien Wink

Profiel  

Sun Face
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 70

- ID/DS DSpecial
Gepost: 15 augustus 2011 07:15 PM
  [ # 62 ]
Citro78 schreef:

Altijd leuk gezamelijk sleutelen.

Trouwens leuke hond die het sleutelwerk bewaakt Mr. Green

Die katachtige daarachter mag er ook zijn trouwens!

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 15 augustus 2011 07:30 PM
  [ # 63 ]
Arjan Verkade schreef:

Heb je nog een plaatje van onder de kap? Dat lijkt er erg netjes uit te zien Wink

Sorry Arjan, nee! Zal ik de eerstvolgende keer maken.

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 275

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 21 april 2012 09:40 PM
  [ # 64 ]

Ik dacht het word weer eens tijd voor een update, alleen is er nu zoveel gedaan inmiddels dat ik het maar even puntsgewijs aan jullie mede deel.

- ben momenteel bezig met het vervangen van de bekleding op de stijlen
- nieuwe brandstofdrukregelaar is er in gekomen (het startprobleem was dramatisch te noemen, nu alles naar behoren). En op aanraden van Leontien de fatsoenlijke bougiekabels geplaatst (cx basis)
- alle bollen zijn gevuld
- met het rode ringetje van de CX basis heb ik nu weer een officiele turboschakelpook (typfout bij cxbasis: zoek op “Ling” ipv Ring
-de centrale deurvergrendeling is geplaatst en functioneert (niet te moeilijk op een serie I / tussenmodel)
- De koelslang vervangen (de ene van het motorblok terug naar de De-aeration (haynes manual!)
- De portierverlichting is gefixt (alleen een slechte massa)
- de deel van de bekabeling heb ik opnieuw geisoleers
- gister de airco gefixt bij Richard Bolt Airco, te geldrop, gevuld met R437A + fluor
- Als kerst / verjaardagskado heb ik 2 nieuwe trx voorbanden gekregen (joepie!)
- daarnaast alle vloeistoffen en filters gedaan, tot en met de remleiding met lhm aan toe.

... dit was even of the top of my head, ik ben dit jaar redelijk bezig geweest en ik heb er enorme lol in. Zo leer je de auto pas echt goed kennen. Bijvoorbeeld: de 2 draadjes die ik verwikkeld in keukenrol ergens uit mijn achterklep vistte: zij deze voor een of ander achterklep-interieurverlichting? Heb een fotootje bij gedaan, maar is wat een rare hoek genomen.

Verder deze lente / komende herfst gaat in het teken staan van meer optische zaken. Een paar krassen in de deuren wil ik bijwerken, mijn velgen wil ik nog polijsten en spuiten (of laten poederen) en zo kom ik vast nog wel wat meer tegen!

Goed weekend

“op de radio: get yur motor runnin’...”

Afbeelding Bijlagen
achterklep.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 april 2012 11:13 PM
  [ # 65 ]

klinkt goed en voortvarend !

idd, in die uitsparing hoort een buislampje in een fragiele plastic houder. (oppassen met monteren, de massa niet raken).

poederen van velgen is wat duurzamer…..

suc6 en veel plezier verder !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 22 april 2012 12:24 AM
  [ # 66 ]

Mooie en goede verbeteringen!!
Goh je airco in Geldrop gedaan?? Da’s bij mij “om de hoek”! Poedercoaten kun je voor een redelijk bedrag laten doen bij de Gebr. van Berlo op de Spaarpot 17!  Wink

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 april 2012 07:19 PM
  [ # 67 ]

Een beetje laat, maar op verzoek een paar plaatjes van de motorruimte

Afbeelding Bijlagen
motor2.jpg
Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 april 2012 07:22 PM
  [ # 68 ]

en nog wat interieur!

Afbeelding Bijlagen
foto(2).jpgfoto(3).jpg
Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 april 2012 07:33 PM
  [ # 69 ]

Heb het maar even zo gedaan: een vorig album met een paar nieuwe fotootjes erbij

fotootjes!

Profiel  

Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1823

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 april 2012 09:13 PM
  [ # 70 ]

Er mist een dubbelepunt in je link Smile

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 22 april 2012 09:16 PM
  [ # 71 ]

De URL werkt nu prima Wink

Mooi auto!
Mis je je reservewiel?

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 22 april 2012 09:26 PM
  [ # 72 ]

Nee hoor, reservewiel is er wel. Doe alleen zo regelmatig iets onder de kap dat ik hem permanent achterin heb liggen. Ook lekker voor een optimale gewichtsverdeling 😉

Profiel  

PieterT
> 200 berichten
RankRankRank

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 14 mei 2012 10:30 PM
  [ # 73 ]

Vandaag de auto opgehaald van een APK: Gelsaagd, met Vlag en wimpel!

Toch een kleine merkwaardigheid: even zelf de lampjes getest (weet niet waarom) en nu doen beide mist achterlichten het niet meer. Ook het lampje in het dashboard is er mee opgehouden. Ik dacht dat dit wel verplicht was voor de apk, dus ik ga er maar van uit dat dit gebeurd is terwijl de auto na afloop geparkeerd stond…..??!!

Komende LANGE weekend (ja, vrijdag ook vrij!) staan nog op het programma:
- de nieuwe stekkertjes plaatsen op de nieuwe bobine
- geïnspireerd door een ander draadje ga ik mijn ruitenwissermotor eens uit elkaar halen en opschonen. Hij wil ook wel een haperen na “uit” terwijl de wisser nog bezig is.
- De mistachterlichten nalopen en wat dashboardlampjes vervangen
- stof en lijm bestellen voor de interieurpanelen
- geïnspireerd door weer een ander draadje ga ik mijn luchtfilterhuisje spuiten (mag wel eens…!)
- en hopelijk op de TC as zondag wil ik een nieuwe onderste motorsteun te plaatsen, even mailtje afwachten.

Als laatste nog een vraagje: al een lange tijd word de olietemperatuur volgens de meter zeker 130 graden bij alle snelheden boven de 120km, al gaat het nooit helemaal tot 150 9(zie fotootje). Hij staat eigenlijk bij lage snelheden ook al een klein beetje voorbij het midden.
Van de week viel me op dat het metertje wat irratic heen en weer begon te stuiteren. Vandaar dat ik van plan ben het sensortje voor de temp. wil gaan vervangen. Edit: verse olie en filter <6000km.
Kan ik er nu van uit gaan dat de het tempsensortje al een tijd gaar is en daardoor een te hoge / foute temp aangeeft? Of zou het wel de juiste waarde kunnen zijn, en hoe kan het dan dat de olie zo warm word bij hogere snelheid. En is dat schadelijk, te warme olie? En zoja, wat kan ik daar aan doen?!

Dat was de kleine update van tijd tot tijd. De echte technische dingen zet ik wel in het klusserderklus draadje

Fijne avond,
P en Draaikolk (overigens de koosnaam die vrienden aan mijn Scarlete hebben gegeven! Iets met het verbruik ofzo…!)

Op de radio: ” Good Vibrations”

Afbeelding Bijlagen
5.jpg
Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 14 mei 2012 10:48 PM
  [ # 74 ]

Mijn olie heb ik max 113 a 114 gezien… Dat is met warm weer flink belasten.

Profiel  

harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 667

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 15 mei 2012 12:35 AM
  [ # 75 ]

Pieter, hoeveel druk geeft je oliepomp aan? de oliepompen van de Turbo 1 zijn niet de beste, ik heb zelf een omgebouwde serie 2 T1 alleen de oliepomp van een serie 2 T2 past niet in het blok vandaar ik een andere oliesoort gebruik waarop de oliepomp wel goed presteert, (deze tip heb ik van een oud Citroen dealer)Quaker State 20W50 mineral racing oil en verdomd de pomp blijft gewoon Plus 4 draaien.
Deze olie smeert gewoon nog bij 165 graden en stort niet in.
Dat deze olie 20W50 is i.p.v 10W40 of 50, hier merk je bij koud starten niets van, de pomp brengt de olie gelijk waar het zijn moet het is echt Top.
Op de testbank voor de Vems en dan wordt de motor echt door de mangel gehaald, bleef de temp in de hoogste belasting 4500 plus toeren 102 graden.
Zoals je al schreef de sensor evt vervangen kan geen kwaad wellicht is dit de oorzaak van een foute temp meting.
Het verbruik van je T1 kan drastisch naar beneden VEMS.

Harry bye2

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  

5 van de 12
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook