Dank daarvoor,
Dus net als Dssuper ga ik er ook maar eens naar kijken!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Succes!
We lezen het wel in je topic
Toch nog een paar vraagjes na wat spitten:
had jij nog jou motip gronlak gebruikt, of heb je na het schuren de hittebestendige laag toegepast?
Na de hitte bestendige laag (als ik het goed begrijp ongeveer 2/3/4 lagen daarvan), hoeveel lagen zijdemat heb je toen nog gedaan?
Morgen dagje vrij, dus dit lijkt me leuk klusje!
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Helemaal geen primer.
De functie van die hittebestendige lak is extra hechting
Die lagen kloppen wel, het zal niet in 1 keer dekken, maar dat geeft niet.
toppiejoppie!
Bonsoir a tout,
Vandaag hetzelfde proces doorgemaakt als Arjen. Strips gedemonteerd, schuren, spuiten en klaar is kees! Is en grote verbetering nu al.
Ik heb er echter nog geen matglans op. A) het was er te laat voor, en b) ik weet nog niet helemaal hoe het er uit zal zien. Morgen nog even een testertje maken, dan zien we verder. Wat je van de foto’s kan zien, vind ik Arjen mat glans ook mooi.
Gedeeltelijk mee eens ,let wel op dat de tape vocht vast houd en nog meer rotzooi.
Beter is naar mijn mening toch klemmetjes,kun je de strippen er af en toe vanaf halen en alles schoonmaken. En als het er toch af is eerst effe in de was en dan de strips weer terug.
Bij mij zaten er nog restanten van dubbelzijdig tape, maar de klemmetjes waren ook aanwezig. Nu dus even in beraad over wat ik ga doen met het terug plaatsen. Zonder de tape kan je de strips met de hand omhoog trekken in het midden, dat heb ik dan liever weer niet.
p.s. had wel foto’s willen maken, maar het proces zouden dezelfde foto’s zijn geworden als arjen’s. Als ik de strips weer geplaatst heb, zal ik wel fotootje maken en plaatsen in mijn ‘2 maanden later’ draadje.
Jongens: bedankt voor de tips. Dit is iets waar ik zonder jullie kennis niet aan gedacht zou hebben, laat staan uitgevoerd.
Pieter
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wat echt mooi werkt is zogenoemde ‘kit op de rol’ van 3M.
Het heet officieel anders, maar ik kan dat nu even niet nagaan hier.
Het is een rol kit, lijkt een beetje op een rol dropveter en die druk je in de strip. Als je de juiste dikte kiest, past er zoveel in de strip, dat ze geheel opgevuld wordt (kan geen vocht meer onder) terwijl het gedeelte dat er nog uitpuilt, kleefkracht heeft om de strip zeer netjes te monteren.
Als je de strip dat strak aandrukt tegen de wagen, krijg je een beetje een ‘pakking-effect’ omdat de kit iets van dikte heeft.
Ik heb ‘t ook weleens met Sikaflex gedaan, op een DS, maar dan moet je goed uitkijken wat je doet, want dat spul is heel kleverig. Kunt ‘t wel mooi doseren in de groef van de strip (ook weer) en dan niet te hard aandrukken en de overtollige Sikaflex die er tussenuit sopt onmiddellijk met wasbenzine verwijderen!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Misschien staat in dit Link overzicht 3M tapes wel de goede bij.
Interessant is de PDF-file van 3M tapes.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:Wat echt mooi werkt is zogenoemde ‘kit op de rol’ van 3M.
Het heet officieel anders, maar ik kan dat nu even niet nagaan hier.
3M™ Window-Weld™ Round Ribbon Sealer
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Jammer dat die niet al die 3M producten op elke hoek van de straat kan kopen, ik kon die 9 mm dubbelzijdig tape ook niet zomaar ergens vandaan halen.
Uiteindelijk wel geregeld, al was het geen 3M, maar ze zijn er net met 160 niet afgewaaid
Ook niet onbelangrijk is dat er zojuist bij van der Laan een vervangende einddemper is opgezet
Niet helemaal nieuw, maar het scheelt weinig, hopelijk kan ik daarmee weer een paar jaar vooruit.
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In de Autoweek die nu in de winkels ligt heb ik mijn eigen CX 2x gespot!
Ze hebben een leuk stukje geschreven over de Le Citron Pressé
Op 1 foto zie ik mijn CX op een groepsfoto en de andere foto staat alleen mijn CX afgebeeld.
Verder wordt ook mijn naam nog genoemt omdat ik 2de ben geworden in de toerklasse.
Wel weer even leuk al die plaatjes kijken
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De laatste tijd sinds mei ongeveer nogwat wat verbeteringen gehad aan de CX.
Plaatsen nieuwe voorbumper
Nieuwe kentekenplaten
Deur RV vervangen
Volledige detailing
Sierstrips gespoten
Nieuwe uitlaat
Het werd dus eens tijd voor wat nieuwe foto’s, en van de week werkte het weer eens een beetje mee
De nieuwe voorbumper.
De nieuwe deur RV.
De sierstrips nu bij goed daglicht.
De net geplaatste einddemper.
Voor degene die er interesse in hebben nog even de stappen die gedaan zijn voor het detailen
- Wassen, we kennen het allemaal
- Kleien, minder bekend… Dit zorgt ervoor dat al het vuil van de auto verwijderd wordt, zoals boomhars, teer, insecten resten, etc.
- Polish, verwijderd krassen en andere kleine beschadigingen Poorboys World Professional Polish
- Glaze, Het Nederlandse woord ken ik eigenlijk niet, maar het voed eigenlijk de lak en geeft het een diepere glans. Soms sla ik deze stap over, maar dit geeft zeker een beter resulaat. Meguiars Deep Crystal Polish ‘Step 2’
- Wax, als laatste op de lak de beschermende waxlaag. En natuurlijk extra glans. Poorboys World Natty’s Paste Wax Red - Limited Edition Na een paar dagen rook de auto nog naar aardbei
- Kunstof schoonmaken, Al het kunstof zoveel mogelijk vetvrij gemaakt met: Meguiar’s Professional All Purpose Cleaner (APC)
- Kunstof/rubber verzorgen, All het kunstof behandeld met: Poorboys World Trim Restorer
Dat kan wel weer even mee zo
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Prachtige foto’s en ik ben het roerend met je eens: het is een mooie kleur! Ga dit lijstje overigens even opslaan, voor als het ooit zover komt dat ik mijn Pallas kan gaan poetsen
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nou alleen nog een paar knappe TRX’en ipv die wintershit achter en wordt het niet eens tijd voor een andere topic titel??
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nelis Infra schreef:Prachtige foto’s en ik ben het roerend met je eens: het is een mooie kleur! Ga dit lijstje overigens even opslaan, voor als het ooit zover komt dat ik mijn Pallas kan gaan poetsen
Het sterke vind ik persoonlijk de zilver / zwart combinatie
Houd wel rekening met een hoop uurtjes, ik heb het ook niet in 1 dag gedaan.
waterman schreef:Nou alleen nog een paar knappe TRX’en ipv die wintershit achter en wordt het niet eens tijd voor een andere topic titel??
Ik vind die dikke M&S TRXen eigenlijk wel gaaf! De smalle 190ers voorop storen me meer…
Als de huidige banden weer aan vervanging toe wil ik eigenlijk 220 rondom, lekker dik.
De titel is aangepast.