Koplampunit H4 vervangen voor H7 unit
Vinny
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-07-2011

- Xantia 1.6X
Gepost: 15 augustus 2011 01:23 PM

Hallo,

Wie weet of t mogelijk is en indien t mogelijk is welke aapassingen zijn nodig? ik zou ze graag vervangen ivm meer lichtopbrengst (ik rij voornameijk avond en nacht)

Ik heb een xsara break uit 99 met de H4 koplampunits nu zijn voor deze auto ook de H7 units te krijgen.

Vraag 1 passen de h7 units ipv de h4?
vraag 2 als vraag 1 met ja beantwoordt kan worden Welke aanpassing is nodig op t elektra?
ik denk dan aan andere stekker en extra min voor groot licht??

graag advies

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 08:20 PM
  [ # 1 ]
Vinny schreef:

Ik heb een xsara break uit 99 met de H4 koplampunits nu zijn voor deze auto ook de H7 units te krijgen.

Waar is dat op gebasseerd?
Een type 1 uit 1999 is al een wat later model, het lijkt mij niet dat ze nog H7 geleverd hebben in het laatste jaar.

Ben je niet in de war met een Xsara type 2, deze is namelijk standaard met H7 lampen uitgerust Wink

Een H7 lampje is verder heel anders dan een H4, dus dat gaat zeker niet passen.
Een H4 heeft namelijk direct grootlicht. Daarom dus ook 3 polig. Een H4 heeft ook een grotere fitting.

H7 is gewoon 2 polig, dan moet grootlicht met een apparte lamp ingeschakeld worden, bij een Xsara type 2 is dit een extra H1 lamp die dan ingeschakeld wordt.

Profiel  
 
Vinny
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-07-2011

- Xantia 1.6X
Gepost: 15 augustus 2011 08:31 PM
  [ # 2 ]

Hoi, Ja ik was ook verbaast dat t instapmodel de 1,6 break echt wel met H4 is uitgrust de gewone 5 drs en de 1,8 en diesel uit dat jaar zijn met H7 uitgerust.. zo als ook vermeld in t instructieboekje dat ik nog bij de auto heb..

en de H7 unit heeft 2x H7 en geen H7 + H1…

dit ter info

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 08:49 PM
  [ # 3 ]

Dan zal je de complete unit moeten vervangen Wink

Dan de bedrading nog en de juiste stekkers plaatsen…

Profiel  
 
Vinny
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-07-2011

- Xantia 1.6X
Gepost: 15 augustus 2011 08:54 PM
  [ # 4 ]
Arjan Verkade schreef:

Dan zal je de complete unit moeten vervangen Wink

Dan de bedrading nog en de juiste stekkers plaatsen…

Ja oke dat begrijp ik vraag me alleen af of de unit past en zomaar vervangen kan worden door de H7unit

de bedradign is nu 1 massa, 1 12v voor dim en 1 12v groot licht…

de nieuwe situatie bij H7 zou dan moeten zijn 1 massa en 1x 12v voor dim en dan 1x massa en 1x 12v grootlicht.

neem aan dat de massa op de bastaande massa kan vertakken voor de groot licht massakabel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 08:56 PM
  [ # 5 ]

Ik zou een nieuwe massa trekken, dan weet je zeker dat die ook de extra stroom kan verwerken.

Zoveel extra werk is het dan niet.

Profiel  
 
Vinny
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 21-07-2011

- Xantia 1.6X
Gepost: 15 augustus 2011 09:02 PM
  [ # 6 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik zou een nieuwe massa trekken, dan weet je zeker dat die ook de extra stroom kan verwerken.

Zoveel extra werk is het dan niet.

ja is ook zo he… ga ik toch eens op de sloop kijken voor een set links en rechts… (heeft geen haast)

vind t ook fijner dat t dimlicht blijft branden bij h7 en niet zoals bij h4 t groot en dimlicht wisselt..

(Moet nu eerst een radiateur gaan vervangen dis net gaan lekken )

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook