Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik woon nu in een voormalig postkantoor/KNVB kantoor.
Inmiddels 7 jaar, maar was altijd al bekend dat het een keer plat zou gaan.
De planning is geloof ik om het voor het eind van het jaar tegen de vlakte te hebben, dus komt mooi uit zo.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Zoo… Zijn we weer.
LHM lekkage is nog altijd niet teruggekeerd, dus dat gaat allemaal uitstekend.
Een BX zou echter geen BX zijn als er niet altijd wat te doen is…
Auto rijd prima, veert acceptabel maar niet optimaal vergeleken met een half jaar terug, maar de hydroliek tikt om de 7/8 seconde. Deze interval loopt de laatste maanden ook duidelijk terug, en in een rap tempo.
Mijn eerste gedachten gaan hierbij uit naar de bollen, en dan met name een overleden voorraadbol. Correct?
Zoja, is dit dan gewoon de bol die ik moet hebben? https://www.autex.nu/shop/product.php?productid=4258
De rest van de bollen komen binnenkort ook wel aan de beurt, maar daar twijfel ik nog even over. Ik overweeg namelijk nadrukkelijk de BX vaarwel te zeggen…
Vandaag mijn laatste werkdag in Deventer, en dan ga ik behoorlijk minder kilometers maken. Nu rijd ik dagelijks een 300 km woon/werk verkeer, straks zo’n 40 per dag. Aangezien dit BXje een 88’er is, wordt ze niet meer belastingvrij en is de wegenbelasting bij zo’n laag km gebruik toch een aardig bedrag. En buiten dat, een Type 1 Diesel lijkt me ook wel héél erg leuk, dus ik ben sterk aan het overwegen komende zomer een week in Frankrijk te gaan speuren naar een mooie Type 1 Diesel.
Ik heb voor nu een aantal vragen.
1. Ligt dat getik inderdaad aan de voorraadbol, en gaat die bol in de link passen?
2. Koplamp is ook kapot, dus wil er gelijk 2 gele lampen inzetten. Een hele gele lamp kopen (Past deze? https://www.autex.nu/shop/product.php?productid=5665) of gewoon voor kapjes gaan en er 2 nieuwe standaard lampen bijkopen? (https://www.autex.nu/shop/product.php?productid=6243)
3. Een type 1… Zou wel leuk zijn, maar ik ben benieuwd of je met een Type 1 beduidend meer problemen kunt verwachten dan een later type? Is een type 1 diesel betrouwbaar genoeg (naja..vergeleken met een 88’er dan, snap dat de DS3 waarschijnlijk betrouwbaarder is ). Is het nog te doen op sloperijen en dergelijke om aan onderdelen voor een Type 1 te komen, of is dit een groot probleem?
De 1e twee vragen zijn voor de huidige BX even belangrijk, de 3e vraag is met name de verliefdheid voor een type 1 die aan het kriebelen is.. En minder KM’s maken is een mooi excuus
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Over die gele lampen, die zijn ook gewoon in Nederland te koop. Ik bestelde ze voor mijn BX altijd hier: klik
Maar kan bijvoorbeeld ook hier: klik
En dat vele tikken, het kan de voorraadbol zijn inderdaad, en vaak is het dat ook. Maar mijn XM heeft een nieuwe voorraadbol, en die tikt ook om de 7/8 seconde. Chyparse zei ook dat het door interne lekkage, of vuil in debiet- of drukregelaar zou kunnen komen. Maar vaak is voorraadbol verdachte nummer 1.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
De specifieke type 1 onderdelen zijn wel lastiger te vinden. Maar alle technische aspecten en ook veel caroserie delen passen van een type 2/3 ook.
Kwa onderhoud, tja je houd genoeg belasting geld over om eventueel wat extra`s te kunnen spenderen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ja dat is natuurlijk waar, veel is gewoon uitwisselbaar.
De motor heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad en daar ben ik ook nogal blij mee.
Is zo’n type 1 blok (zowel de diesel als de benzine) over het algemeen ook een betrouwbaar blok, of zijn daar meer problemen mee te verwachten?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
in principe niet voor zover ik weet, is over het algemeen ook dezelfde techniek.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Volgens mij houdt het bij dashschakelaars en achterlichten wel een beetje op met lastig te verkrijgen onderdelen.
Gewoon op cirtomobile ed een keer wat spullen scoren om op voorraad te leggen.
Dat zogenaamde gele lampje uit de link is ook gewoon een overzetkapje alleen krijg je daat het lampje erbij.
De gele kapjes aanschaffen is wel handig. Op de eerste plaats ben je daardoor vrij in de keuze voor een betere lamp. Ik heb er nu bijvoorbeeld die dure Philips Xtreme Power in zitten en dat geeft me toch een bak licht! En mocht er een keer onderweg een lamp stuk gaan, kun je er meteen een gemakkelijker verkrijgbare witte inzetten en weer met twee gele koplampen verder rijden..
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Heey mensen,
Het is weer APK tijd.
De dame is helaas afgekeurd, op de volgende punten:
-Linker Fusee kogel
-Linker Handremkabel
-Rechter spatbord knipperlicht
Vandaag aan de gang om het een en ander te verhelpen.
Inmiddels een nieuwe fusee en handremkabel, dus het lastigste is wel gedaan zou je zeggen.
Maar natuurlijk… Een fusee kogel lukt me, een knipperlicht vervangen niet…
Hoe krijg ik dat kapje eraf?
Zit daar ergens iets achter, of moet ik dat kapje er gewoon met een schroevendraaier afwippen?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
iets indrukken en ondertussen naar links draaien, ongeveer een kleine kwartslag. Dan kan het lampje eruit.
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Thanks, was inderdaad zo moeilijk niet.
Je moet het alleen even weten…
Alles klaar nu, nog even een koplamp vervangen, want die was er vanmorgen uiteraard mee opgehouden. Vanavond uit werk even langs de APK voor een herkeuring. Spannend
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
En de dame is weer goedgekeurd!
Tot 29 september 2012 mag ze weer de weg op
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mooi zo. Gefeliciteerd met de nieuwe APK.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Hallo heren (en dames uiteraard),
Waar ik vanmorgen mezelf vol goede moed uit bed had gesleept en me verheugde in een tochtje met d’n BiX naar het werk, dacht de blauwgrijze dame daar helaas anders over…
BX gestart, dat ging op zich nog prima. Helaas bleef het lampje van de accu branden, dus ik durfde de gok niet aan om zo aan de rit te gaan beginnen. De multiriem ligt er nog op en de dynamo spint vrolijk zijn rondjes, dus daar ligt het niet aan. Nu zal ik er vanavond nog eens naar kijken, maar er was iets wat ik erg vreemd vond.
In verband met de mist had ik namelijk mijn electrische ramen vast opengedaan toen de auto nog niet liep. Wat mij vervolgens verbaasde, was de de ramen niet meer dicht wilden toen de auto eenmaal stationair liep. Ook de ruienwissers etc. deden het niet meer.
Toen ik vervolgens de motor afgezet had en enkel het contact aan had gezet, deden de ramen en ruitenwissers het weer. Om nog even te checken of het niet aan het vroege tijdstip en mijn verbeelding lag, de auto nog een keer gestart, en dat leidde weer tot hetzelfde verhaal.
Komt dit iemand bekend voor en hangt het wellicht samen met een niet opladende accu?