2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
CX cabrio
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 augustus 2011 12:46 PM
  [ # 16 ]
fluidphreak schreef:

Ook off-topic, maar wat ziet dit er ongelofelijk praktisch uit zeg!

Maar stiekem wel iets minder chique, dus ik snap wel waarom voor de huidige achterklep gekozen is.

Een CXA?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 augustus 2011 12:47 PM
  [ # 17 ]

Nee, cxa beunde cx’en om voor de usa en canada.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 augustus 2011 01:12 PM
  [ # 18 ]

Is ergens anders op dit forum besproken - er zijn er een paar omgebouwd. Voor wie persé geen Renault 20 of 30 wilde Wink

Dat ding met dat vouwdak - klinkt een beetje alsof de opdrachtgever zich wat verslikt heeft in de kosten.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 16 augustus 2011 01:50 PM
  [ # 19 ]
break23m schreef:

Dat ding met dat vouwdak - klinkt een beetje alsof de opdrachtgever zich wat verslikt heeft in de kosten.

Nee, da’s de prive-auto van de garagist (Citroy in Hoogeveen), heeft-ie met heel veel liefde en vakmanschap gedaan (inderdaad, als hij daar de uren voor zou rekenen zou het het duurste schuifdakkie ooit worden Smile, ziet er fan-tas-tisch uit, en ook de rest van de auto is om bij te likkebaarden. Geen idee naar de vraagprijs, ben bang dattie niet goedkoop zal zijn…

Die vijfdeurs hierboven is een eigenbouw van een Duitser (ik heb hem ooit gezien, heel netjes gedaan), er zijn wel een aantal bedrijven die de ombouw op toen nieuwe CX-en hebben uitgevoerd, zoals Caruna en Beutler. De link naar het draadje:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204271/P15/

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 augustus 2011 01:58 PM
  [ # 20 ]
jmmj schreef:
break23m schreef:

Dat ding met dat vouwdak - klinkt een beetje alsof de opdrachtgever zich wat verslikt heeft in de kosten.

Nee, da’s de prive-auto van de garagist, heeft-ie met heel veel liefde en vakmanschap gedaan (inderdaad, als hij daar de uren voor zou rekenen zou het het duurste schuifdakkie ooit worden Smile, ziet er fan-tas-tisch uit, en ook de rest van de auto is om bij te likkebaarden. Geen idee naar de vraagprijs, ben bang dattie niet goedkoop zal zijn…

Die vijfdeurs hierboven is een eigenbouw van een Duitser (ik heb hem ooit gezien, heel netjes gedaan), er zijn wel een aantal bedrijven die de ombouw op toen nieuwe CX-en hebben uitgevoerd, zoals Caruna en Beutler. De link naar het draadje:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204271/P15/

Ziet er indd geweldig uit ,maar lijkt me constructief niet de moeilijkste om te bouwen.
Deze zou ik zelf ook nog wel eens willen maken.(vouwdak)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 16 augustus 2011 02:00 PM
  [ # 21 ]

Schuifdak komt uit een Twingo, heb ik me laten vertellen.

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 16 augustus 2011 02:41 PM
  [ # 22 ]
jmmj schreef:

Schuifdak komt uit een Twingo, heb ik me laten vertellen.

Die worden bij DSen ook veelvuldig geplaatst. Schijnt goed te werken.

Leuk om dat draadje weer te lezen. Ik stond gisteren weer te hanessen bij de Ikea waarop mijn vrouw opmerkte: “Je zou ook een keer een praktische auto kunnen kopen.” Mijn 406 coupé is voor dergelijke acties net iets handiger dan de CX maar het scheelt niet veel.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 augustus 2011 02:49 PM
  [ # 23 ]

Heel erg off topic - ooit als impulsaankoop een driezitsbank meegenomen bij Ikea. Dat was dus met de DS Break Smile

Enne - dat Citroy dan z’n ultime open-lucht CX weer te koop aan biedt. Eerst een jaartje zelf geniete, zou ik zeggen. Mijn vroegere garagehouder raakte ook altijd z’n eigen XM eerder kwijt dan de rest van de handel.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 augustus 2011 05:14 PM
  [ # 24 ]
F.SvM schreef:
jmmj schreef:
break23m schreef:

Dat ding met dat vouwdak - klinkt een beetje alsof de opdrachtgever zich wat verslikt heeft in de kosten.

Nee, da’s de prive-auto van de garagist, heeft-ie met heel veel liefde en vakmanschap gedaan (inderdaad, als hij daar de uren voor zou rekenen zou het het duurste schuifdakkie ooit worden Smile, ziet er fan-tas-tisch uit, en ook de rest van de auto is om bij te likkebaarden. Geen idee naar de vraagprijs, ben bang dattie niet goedkoop zal zijn…

Die vijfdeurs hierboven is een eigenbouw van een Duitser (ik heb hem ooit gezien, heel netjes gedaan), er zijn wel een aantal bedrijven die de ombouw op toen nieuwe CX-en hebben uitgevoerd, zoals Caruna en Beutler. De link naar het draadje:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/204271/P15/

Ziet er indd geweldig uit ,maar lijkt me constructief niet de moeilijkste om te bouwen.
Deze zou ik zelf ook nog wel eens willen maken.(vouwdak)

Niet de moeilijkste om te bouwen?
Daar zou je je wel eens lelijk in kunnen vergissen! Weet je hoeveel moeite Citroën heeft moeten doen om van de GS een GSA te maken?

Citroen!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 augustus 2011 07:07 PM
  [ # 25 ]

dat laatste weet ik dus niet (GS GSA).
maar ik bedoel aan de stijfheid van de carroserie veranderd niks,
(constructief zijn er geen wijzigingen nodig)je kooi blijft het zelfde,
natuurlijk vereist het dak wel de nodige vak kennis en afwerking(petje af dus voor deze mensen),maar dit is wel een haalbare uitdaging.
tenminste zo zie ik het.(hoor graag als ik het mis heb)

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 augustus 2011 07:09 PM
  [ # 26 ]

Je hebt het mis. Door de hoedenplank, de dwarsverbinding onder de achterruit, het tussenschot en het dakspant weg te hakken wordt de hele achterkant zo slap als een vaatdoek. Dat moet allemaal opgevangen worden door een nieuwe, sterke, constructie en dat is een pleuris werk waarbij je vreselijk goed moet weten wat je doet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 augustus 2011 07:11 PM
  [ # 27 ]
waterman schreef:

Je hebt het mis. Door de hoedenplank, de dwarsverbinding onder de achterruit, het tussenschot en het dakspant weg te hakken wordt de hele achterkant zo slap als een vaatdoek. Dat moet allemaal opgevangen worden door een nieuwe, sterke, constructie en dat is een pleuris werk waarbij je vreselijk goed moet weten wat je doet.

heb je het hier over de achterklep aan 1 stuk of over de CX met groot open dak

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 augustus 2011 07:12 PM
  [ # 28 ]

Over de achterklep natuurlijk! Dat kan je écht niet ” even zomaar” klussen hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 augustus 2011 07:15 PM
  [ # 29 ]

en ik had het dus over het grote open dak,sorry.
die achterklep is indd moeilijk

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 16 augustus 2011 07:17 PM
  [ # 30 ]
F.SvM schreef:

Deze zou ik zelf ook nog wel eens willen maken.(vouwdak)

Ah vandaar het misverstand, Frank heeft het over het schuifdak. Ook niet makkelijk, maar ongetwijfeld beter te doen dan een hatchbackcreatie…

edit: Sorry, Frank zelf was me al voor…

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook