Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Jobjob is gelijk een wereldreis maken zeker. Zullen we ooit nog wat van hem horen?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Ooooooooow, zit-ie in de kroeg. Zit-ie stiekem alleen wat te drinken zonder ons uit te nodigen dan?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Reed net langs de dealer en volgens mij is mijn auto er bezorgd.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Ik krijg mijn auto als alles goed gaat dit weekend.
DS4 HPT200 met orginele klok!
Gelukt?
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Helaas wordt morgen ivm kenteken. Net nog flitspalen gedownload dus ben er wel klaar voor!
Haha, ik had in m’n eerste post niet doorgegeven dat ik meteen op vakantie ging (met de auto:D) na het ophalen ervan.
Ik kan vertellen dat het echt een geweldig rijden is. Dit is pas m’n 2e auto ooit, dus erg veel vergelijkings materiaal heb ik niet.
Hiervoor reed ik in een C3 VTI 1.4 (2010) en dat is een wereld van verschil. De DS4 ligt veel straker op de weg en je stuurt (ook met hoge snelheid) enorm strak een snelweg oprit op / af.
De auto lijkt echt gemaakt voor hoge snelheden, je rijdt binnen de korste keren 160 (en ook daar verder trekt ie makkelijk door). De vakantie bestemming lag in Italie, dus zijn we natuurlijk via de deutsche autobahn gereden. Hier de auto een paar keer doorgetrokken naar 200 + en ik kan zeggen dat ik dat ook nog comfortabel vond rijden! Je kan dus leuk mee doen met de audi’s en BMW’s op de linkerbaan…. Het verbruik gaat dan wel echt hard omhoog natuurlijk.. Bij normaal rijden (lees als je vriendin rijdt ) is het verbuik ongeveer 1 op 13 / 14. Verder zitten de stoelen erg lekker en is de massage-functie wel een grappige gadget.
De volgende dingetjes irriteerde me wel (maar vielen in het niet bij het rij-plezier):
- Soms dockt je iphone4 via de kabel niet meer
- Je kan via bluetooth de iphone4 music speler niet besturen
- De parkeer sensoren begin al enorm the piepen wanneer er nog veel ruimte over is
- Parkeer sensoren flipte een keer op de snelweg
- Navigatie crashte 2 x (na veel tunnels in Zwitserland en in Italie (Liguria kust)
Ik ben weer een rondje rijden
DS4 Sport Chic
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 23-07-2011
- DS 4 200thp sport chic
hoi
weer een paar gelukkige mensen hier lees ik de minpuntjes die jobjob aanhaalt daar heb ik helemaal geen last van en idd de sensoren piepen al als er nog vrij veel plaats is maar niet sneller dan bij bmw bv en over de i phone kan i niet meer praten die heb ik niet . de i pod doet het perfect en de bluetooth verbinding voor telefoon (nokia) werkt perfect.
al de gelukkige nogmaals gefeliciteerd.
Nog ff dam moet dit topic hernoemd worden naar het DS4 THP200 Blanc Nacré topic
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Wij hebben hem vanmiddag mogen ophalen, DS4 THP200 Blanc Nacré.
Echt SUPER!
Navigatiekaarten meegelevert op de DS4 zijn oud! straat waar ik nu ruim 2 jaar woon staat er niet op.
Op mijn MMI (Audi) navigatie heb ik deze straat al ruim een jaar op staan. Hoop dat Citroen zeer snel een update uitgeeft.
Het is niet makkelijk in een premium markt…...
Klopt. Systeem loopt zeker 2 jaar achter.
Maar dat is helaas bij alle on-board navigatie systemen.
Dus als het er echt op aankomt dan is on-board navi alleen voor het uiterlijk in de auto, de grootte van het scherm en de precisie van de plaatsbepaling aan te raden.
Voor het kaartmateriaal maar ook voor het bedieningsgemak kun je het beter achterwege laten.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Audi heeft het dan toch beter voor elkaar op dat gebied. Ieder jaar heeft die minimaal een update en zoals ik al zei staat mijn straat wel in de Audi kaarten. Kan dus wel!
Daarvoor is een Audi wel een stuk duurder
En daardoor wel premium, wat Citroen met zijn DS’en wel nooit zal worden.
(Wordt het Aviko of blijft het zo)
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4