4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
BX Millésime Hoe tiptoetsbediening inbouwen?
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 07 mei 2011 01:57 AM
  [ # 46 ]
thomasc3vtr schreef:

Ik zou hem aan de ene kant heel graag houden want het is de auto van mijn oma geweest enz. maar ik ben ook maar een arme student.  tongue wink Mijn papa zegt dat ik hem best weg doe omdat de kosten te groot zullen zijn. Een van de volgende dagen ga ik waarschijnlijk nog naar een paar bx-en gaan kijken om eens te zien in welke staat tov de prijs die zijn. Dat zal waarschijnlijk de doorslag geven want ik heb al een heel mooie biaritz gevonden die heel erg op die van mij lijkt. Maar het zou nooit hetzelfde zijn als die van mijn oma. Moest ik die biaritz kopen zal ik waarschijnlijk soms denken van had ik die van mijn oma maar gehouden terwijl als ik die van mijn oma hou zal ik waarschijnlijk nooit denken van had ik die biaritz maar gekocht Confused    Een van de volgende dagen zal mijn beslissing komen, maar ik zou toch heel graag die van mijn oma houden.

Of je de Millesime weg moet doen is hangt vooral af van wat je er precies mee wil en wat je zelf (in de toekomst en met eventueel met hulp van mede-forumleden) kan doen aan deze auto. Als je hem in nieuwstaat wil terugbrengen wordt het kostbaar project. In mijn ogen ziet de auto er op de foto’s redelijk strak uit, afgezien van de deur rechtachter. Maar daar moet een gebruikt exemplaar voor te vinden zijn. Een sloperij als Van Gompel in Eindhoven kan je hier vast aan helpen. Een schuifdak of onderdelen hiervoor, daar kunnen mensen op het forum je vast aan helpen. Ik heb ook nog wel een of twee slopers met een schuifdak. Is volledig overspuiten bijvoorbeeld echt nodig? Er zijn weinig BX-en die geen kleine bijgewerkte roestpelkjes hebben.

De grootste klussen zijn natuurlijk het vervangen van de koppeling en de distributieriem. Veel andere zaken zijn zelf echt te doen. Is de koppeling zo slecht dat de auto niet meer rijdt, of kan je er (als je je rijbewijs hebt) misschien nog een jaar of 2 mee op pad? De basis van deze auto klinkt interessant, in Nederland vindt je niet veel BX-en turbodiesel meer met slechts 170.000 kilometer. Ik denk ook dan een mooie Biarritz te maken kan krijgen met kosten voor een nieuwe distributie of veerbollen, LHM en uitlaat. Dat hoort nou eenmaal bij een BX.

Als ik jou was zou ik proberen om de auto in een goedkope stalling te krijgen, zodat je niet overhaast hoeft te beslissen. Voor 20 euro in de maand moet je een plekje kunnen vinden waar de BX een jaar of misschien twee droog kan staan. Hoef je je ook geen zorgen meer te maken over een droge plek bij huis. In die tijd kan je rustig zoeken naar onderdelen als een deur en een bumper, en andere delen goedkoop via internet verzamelen. Als je ondertussen nog wat spaart voor de grotere klussen (naast het sparen voor je rijbewijs) dan kan je over één of twee jaar ineens een heleboel doen aan deze voor jou bijzondere BX.

Zelf heb ik verschillende BX-en bewaard, waaronder de break die mijn ouders ooit nieuw kochten in 1988. Realistisch geen verstandige optie, maar een keuze van het hart. Als je je dat kan en wil veroorloven zou ik de auto nog even niet weg doen, dat kan later altijd nog. Deze auto kan je niet meer terughalen, een mooie Biarritz of soortgelijk is altijd nog te vinden (ook in Frankrijk). Volgens mij heeft jouw auto ook een bijzonder oud Belgisch kenteken. Heb je dat wel bewaard?

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 07 mei 2011 10:10 AM
  [ # 47 ]

Ik sluit me bij de vorige spreker aan. De auto heeft duidelijk veel sentimentele waarde voor jou. Wegdoen kan altijd nog, en van de opbrengst wordt je toch niet rijk. Duw hem ergens een schuur in, en als je studie zich over een paar jaar terug betaalt kijk je eens verder.

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 07 mei 2011 02:50 PM
  [ # 48 ]

Ik ga hem toch proberen te houden. Die biaritz is toch net verkocht. Ik ga hem nu beginnen te herstellen en zal wel veel proberen te werken zodat hij tegen mijn 18de klaar is zodat ik er dan in kan rijden en dan heb ik al direct een auto met veel waarde voor mij.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 703
Geregistreerd: 04-05-2005

- BX 16V MK2
Gepost: 07 mei 2011 04:38 PM
  [ # 49 ]

Mooie beslissing! Of het de meest verstandige is, weet ik niet, maar soms is gevoel belangrijker.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 09 mei 2011 07:58 PM
  [ # 50 ]

Ik ga zo snel mogelijke beginnen met het behandelen van het roest in de koffer.

Is dit een juiste methode?
-roest wegschuren met een staalborstel.
-Een roestomvormer gebruiken om alle roest weg te krijgen
-ontvetten en dan plamuur aanbrengen
-mooi vlak schuren
-behandelen dat het niet opnieuw kan roesten met afgedraaide dieselolie

Spuiten moet niet gebeuren want het is onderaan de koffer en je ziet het daar toch niet, of spuit ik het toch beter zodat het beter beschermd is?
Welke roestomvormer en plamuur gebruik ik het best?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 10 mei 2011 08:55 PM
  [ # 51 ]

Of is het nodig om dat gat te lassen?
Want eens ik al de roest er zou uitgeschuurd hebben zou er wel een gat in de koffer zitten.
Welke producten gebruiken jullie als het niet moet gelast worden?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 17 juni 2011 10:50 PM
  [ # 52 ]

Even een update

De deur is inmiddels vervangen door een groene.
De auto moet toch helemaal overspoten worden want er zal nog waarschijnlijk een zwarte bumper opkomen, er zijn 3 roestplekken die moeten bewerkt worden, er hangt groene verf aan de linker dorpel en er is een kras over de hele linker-en achterkant, door iemand die vroeger jaloers was op mijn oma’s bx. Voor dat roest in de koffer zal ik zelf afschuren en laten lassen door de garage over mijn huis. Achter mijn examens zal ik dan ook de carter-pan pakkingen doen samen met de bx van mijn vader.

Afbeelding Bijlagen
P1050441.jpgP1050442.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 16 augustus 2011 06:06 PM
  [ # 53 ]

Ik wouw mijn bx vandaag een klein onderhoud geven, door de olie te verversen en de oliefilter te vervangen maar deze zit muurvast. Heb er al heel wat wd40 op gespoten en de sleutel keihard aangespannen maar ik krijg hem onmogelijk los, ik heb de volgende sleutel: http://www.lasertools.co.uk/item.aspx?cat=375&item=1501
Hebben jullie tips om de filter los te krijgen of ligt het aan de sleutel?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 16 augustus 2011 06:21 PM
  [ # 54 ]

kracht x arm Smile vergroot je kracht is met die sleutel!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 16 augustus 2011 08:11 PM
  [ # 55 ]

Ik sla er altijd een grote oude schroevendraaier in en draai ‘m los. Dat heeft tot nu toe altijd gewerkt.

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 16 augustus 2011 10:46 PM
  [ # 56 ]

Hamer en beitel? Wink Mr. Green

Bij de hal waar mijn BX staat hebben ze daar zo’n ding voor…

Misschien dat je die ergens kan regelen?

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 17 augustus 2011 12:09 PM
  [ # 57 ]

Heb het uiteindelijk gevraagd aan de garage voor mijn deur, ik moest er toch nog achter een olieaftapplugringetje en heb het toen gevraagd, die garagist is even meegekomen en heeft hem voor mij met zijn, betere sleutel kunnen losdraaien, maar hij zei ook dat hij wel extreem hard vast zit.

Die schroevendraaier methode ziet er wel goed uit, zal deze de volgende keer proberen als ik nog eens met een muurvaste oliefilter zit want ik kan niet altijd naar de garage voor zoiets gaan   tongue rolleye

Die andere oliefiltersleutel had ik ook al gezien maar leeg mij nogal moeilijk om te weten welke model de juist is voor mijn oliefilter als ik die niet bijhad, of is die verstelbaar?

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 17 augustus 2011 12:45 PM
  [ # 58 ]

Die is verstelbaar.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 augustus 2011 12:49 PM
  [ # 59 ]

Likje olie op de rubber ring en handvast erop zetten, dan krijg je hem vaak met de hand ook weer los.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 17 augustus 2011 02:09 PM
  [ # 60 ]

Likje olie heb ik er op gedaan, maar heb hem wel met de tang los vastgedraaid maar niet zo heel vast.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
 
4 van de 14
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook