Mijn Berlingo 2.0 HDi bj. 2005 heeft vreemde kuren. ‘S morgens wil ie niet direct starten pas na 2 a 3 keer lang doorstarten slaat de motor aan. Maar hij slaat ook maar zo weer af. Als ik voor een stoplicht sta of nadat de motor een paar minuten uit heeft gestaan wordt starten al weer een moeilijk. Maar sinds gisteren doet ie het ook als ik 90 km per uur rijd. Motor slaat af, maar na 2 seconden slaat de motor weer aan. Heb de beschermkap van de motor gehaald maar zie geen dieselolie lekkage o.i.d. Mijn garage is gesloten deze maand i.v.m vakantie. Hoop een antwoord via het forum te krijgen waar ik wat mee kan.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
De Sensor PMS schijnt defect te zijn. Iemand die weet waar dat ding zit en wat het is, kost?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1179.jpg)
Totaal aantal Berichten: 546
- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Zou het de krukas/nokkenassensor kunnen zijn?
Ik heb dat geintje met mijn eerste oerbetrouwbare subaru gehad.
Zomaar niet starten en 10 min daarna wel, 3x meegemaakt..
Kostte me niks, garantie (na 4 jaar!).
Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 290k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…
Heb de auto een week bij de garage gehad. 3 x een sensor vervangen maar hij staat er nu weer. Soms slaat ie af als ie stationair loopt en als ik 100 km per uur rijd slaat ie ook af maar dan maar voor een seconde of minder. De garage weet het ook niet meer denk ik. Auto is uitgelezen en heb daarbij gestaan maar geen foutmelding. Is er geen enkele techneut die dit wel eens heeft meegemaakt online?