Brandstofmeter C4 Picasso 155THP Automaat
piet-casso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-08-2011

Gepost: 15 augustus 2011 09:22 PM

Ik ben sinds een maand in het bezit van genoemde C4 van 2009. Nu valt het mij op, dat de benzinemeter wel erg vroeg paniek zaait en aangeeft dat de tank gevuld moet worden. Op het moment dat de BC zegt dat er nog 30 km gereden kan worden, de meter geeft dan nog 1 blokje en knippert, krijg ik met heel veel geduld hooguit ±45 liter in de tank gedruppeld. Het tankpistool slaat al af wanneer ik slechts ±38 liter heb getankt. Volgens het boekje zou ik over een tank van ongeveer 60 liter moeten beschikken en dus zou deze op het moment van tanken nog voor een kwart gevuld moeten zijn. Voor die laatste 15 liter is dus geen enkele indicatie meer in het systeem en rijd je “blind” rond. Ook is het wel heel erg uit de tijd om op de dagteller bij te houden hoeveel je gereden hebt en hoelang je dus nog ongeveer kunt. Bovendien is die ook electronisch, dus misschien wel net zo nauwkeurig als de benzinemeter.

Ik vind die waarschuwing en het geknipper dus heel erg aan de vroege kant. Is dit een bekend probleem en kan er iets aan worden gedaan?

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 15 augustus 2011 09:50 PM
  [ # 1 ]

Beste Piet-casso.
Ik dacht dat je al veel langer Picasso reed ? Je hebt al veel (goed werk) gedaan uit mijn “begintijd"en dat was feb 2009.

Ja klopt de lampjes en meldingen zijn vroeg.

Als ik dan direct tank dan is het meestal afslaan oo 45-46 liter en krijg ik er wel 50 in.

Nou ja veilige marge zou ik zeggen…

En idd de tank is 60 liter.

Ik heb er nooit onderzoek naar gedaan.

Is het een volautomaat (4 versn?) of een EGS/EBHV of hoe het dan ook mag heten ?

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
piet-casso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 15-08-2011

Gepost: 15 augustus 2011 10:18 PM
  [ # 2 ]

Hey Snarf54,

Da’s snel. Waarom denk je dat ik al veel langer Picasso rijd? Heb een paar jaar geleden wel in het oude model gereden.

Maar goed, we zijn her erover eens dat die signalering pet is. Wat ik wil weten, is er (evt. softwarematig) iets aan te doen? Heb nl. een hekel aan tanken en doe dat liefst zo min mogelijk. En dat het electronisch veel beter kan, bewijst mijn BMW K1200LT waar de aanduiding heel nauwkeurig is. En dat op een motorfiets die constant van links naar rechts gegooid wordt.

Het gaat om een C4 Picasso 155 THP EBV6 Exclusive.

Profiel  
 
snarf54
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 226
Geregistreerd: 22-10-2008

Gepost: 15 augustus 2011 10:43 PM
  [ # 3 ]

Hoi Piet-casso.

Oke dan snap ik het. Dat is een mooie auto. Met standaard zaken die ik achteraf heb ik laten bouwen zoals xenon.
De sfeerverlichting lijkt me wel wat.

Maar vwb melding nee zou ik niet weten. Misschien onze goede vriend mirasw308 ? Die heeft al veel dingen gedaan..

C4 Grand Picasso 1.6 THP EBV6 Ligne Business
Nocciola achteraf demontabele trekhaak, xenon, leer (sinds 12.2.09 op weg)

Profiel  
 
RS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 09-04-2008

Gepost: 16 augustus 2011 11:41 PM
  [ # 4 ]

De mijne gaf van de week aan dat ik helemaal niet meer kon rijden; de blokjes waren ook op. Ik vol spanning naar de dichtsbijzijnde pomp: 55,5 liter ging erin, dus er zou nog 4,5 liter ingezeten moeten hebben. Maar liever zo dan andersom! Trouwens: het is niet verstandig om je tank zo ver leeg te rijden ivm grotere kans op vervuiling van filters.

Even wennen na 20 jaar Alfa rijden…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook