1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Gevonden!
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 12 augustus 2011 02:03 PM

Gisterenavond om 21h00 nog eens op autoscout en kapaza.be gaan kijken of er een Xm bijgekomen was die lag in de lijn van wat ik zoek. Eindelijk gevonden.(een Belgische Xm die er net opstond). Gisterenavond nog een mailtje gestuurd - prompt antwoord gekregen - vanmorgen gebeld, naartoe gereden en gekocht :

Xm 2.0i Prestige 1997 met 53000 km, bordeauxrood, letterlijk maar dan ook lètterlijk in showroomstaat - ik kon mijn ogen niet geloven - voor zegge en schrijve 1500 €. Ik wilde zelfs niet meer afdingen op de prijs, dat zou afzetterij geweest zijn.

Distributieriem werd vervangen op 47000 km, veerbollen nieuw en uitlaat nieuw. Van een man die al zijn hele leven met Citroën rijdt en een C6 gekocht heeft. (hoe bestaat het, zo’n lelijk ding).
Zo een type die na een regenbui zijn auto afzeemt in de garage. Heeft zelfs een antiroestbehandeling laten doen. Aan de villa van die man te zien duidelijk niet het type dat bespaart op het onderhoud van zijn auto.
Fantastische mensen, hij en zijn vrouw, echte liefhebbers maar één auto teveel : mijn (!) Xm.

Volgende week dinsdag gaat hij(ze?) naar de technische keuring (moet hier bij verkoop) en op woensdag krijg ik hem geleverd. Dan bij de verzekeraar langs voor nieuwe verzekering en platen aanvragen. Duurt een paar dagen.

Vanavond ga ik bij de LPG-boer langs die er een nieuwe Prins-installatie mag in monteren terwijl ik met vakantie ben. Dan nog eens langs bij de Citroëndealer voor onderhoudsbeurt en om alles nog eens na te lopen.
Ik weet nog niet hoe dat werkt, maar ik zal zeker foto’s in dit topic zetten binnen een paar weken.

Ik weet wel nog niet wat ik met de Saxo (46000 km, automaat, met een 2jaar oude Prins-installatie) ga doen. Ik zou hem graag houden omdat het zo’n leuk ding is maar 4 auto’s voor mij en mijn lieve schat is wel wat veel. De Kever en de MX-5 mogen zeker niet weg, dat zijn haar kinderen, dus de Saxo zal wel een nieuwe eigenaar moeten vinden. Plaats voor 4 auto’s heb ik eigenlijk niet echt, tenzij heel krap.

Man, I’m happy ! Bedankt aan iedereen die me advies gaf in de andere topic.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 augustus 2011 02:26 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd! Kom maar op met die foto’s.

(Enne - zonder iemand voor het hoofd te willen stoten - maar een Saxo kan nog zo leuk rijden, als je eenmaal aan een grote Citroen gewend bent ga je die echt niet meer missen hoor).

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 augustus 2011 02:42 PM
  [ # 2 ]

Das mooi man! heb je het overigens nu over een 8 klepper of over de 16v? Die 8 klepper ( 2.0i) werd zover ik herinner namelijk niet meer geleverd in ‘97) De 16v doet het perfect op een Prince VSi installatie.
Vraag vooraf even een aansluiting bij de gasboer, dan spuit je die in de juiste kleur en geeft ‘m dan terug voor inbouw.

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 12 augustus 2011 03:06 PM
  [ # 3 ]

Het is een 16-klepper, gompy58. Ik ben heel tevreden over de Prins-installatie die ik heb op de Saxo - je kan enkel grijnzen als je aan de pomp staat, nooit goedkoper gereden en nooit ofte nooit problemen - totaal anders dan dat Italiaans gedoe dat ik op de C5 had, gewoon ergelijk die rommel (de Belgische importeur is er trouwens failiet aan gegaan) en nog duurder dan Prins ook.
Goed idee om die aansluiting in de kleur van de auto te spuiten, doe ik zeker.

Je hebt gelijk break23m, ik reed vanmorgen proef met de Xm en toen ik in de Saxo stapte om terug naar huis te rijden was het een wereld van verschil. Er is inmiddels al een vakantie gepland met de Xm voor eindejaar, Zuid-Frankrijk, Menton, Nice, St.Tropez.
Man toch, op mijn leeftijd : ‘als een kind zo blij’. Tussen haakjes, mijn wederhelft weet het nog niet, die zal ik binnen een paar weken ermee verrassen, als ‘miss Xm’ totaal pico bello bij ons zal opduiken.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 augustus 2011 03:21 PM
  [ # 4 ]

Een 16-klepper is mooi op lpg. Dan hoef je je om de klepspeling geen zorgen te maken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Micheline
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 14-07-2011

Gepost: 12 augustus 2011 03:29 PM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd!

heb 2 16 kleppers op LPG loopt geweldig!

ex dyane 76, ex eend azam uit 68, ex cx 2.0 RE break, ex CX 2.0 pallas
nu: XM VSX 2.0 16v uit 98,  XM V6 12v 1997, XM TCT break 1997, en XM v6 24v break 99

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 12 augustus 2011 04:01 PM
  [ # 6 ]

Proficiat Roadrunner! Klinkt bijna te mooi om waar te zijn, zo’n bijna nieuwe XM voor zo weinig geld Very Happy

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 12 augustus 2011 04:21 PM
  [ # 7 ]

van harte met je xm, ga je de gastank onder de auto monteren of in de kofferbak, ring tank is natuurlijk wel wat kleiner maar je behoud je kofferbak en met een thuisbrenger als reserve wiel of een spuitbus kan je dat zeker overwegen

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 12 augustus 2011 04:34 PM
  [ # 8 ]

Hoi mbender. Ik denk dat ik dit keer voor een normale tank in de kofferruimte ga. Ik heb tweemaal een ringtank gehad maar wil dan toch altijd een reservewiel mee - die spuitbussen werken niet zo goed en een thuiskomertje kost hier een arm en een been en kost ook ruimte in de koffer. Nee, als ik een lekke band heb gewoon reservewiel erop en doorrijden. De achterbank wordt bij mij toch nooit platgelegd dus mag er een tank achter - 80 liter denk ik, zo kan ik een mooi stuk rijden zonder bij te tanken en heb ik toch nog plaats in de kofferruimte. We zijn trouwens nooit met meer dan 2 personen onderweg, uitzonderlijk eens 3.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
dixie-delight
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 14-08-2009

Gepost: 13 augustus 2011 10:36 AM
  [ # 9 ]

Gefeliciteerd met de mooie vondst.
Wat een prijsje voor een auto met zo weinig kilometers.
Dat wordt gegarandeerd nog jaren Xm plezier.

Ik wens je er veel fijne en veilige kilometers mee.
We willen natuurlijk wel foto’s zien van deze voiture.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 augustus 2011 01:13 PM
  [ # 10 ]

Idd, gewoon een 100 liter tank met 80 liter gas erin dwars in de kofferbak. Kun je met de 16v een 720 km mee rijden, althans met mijn voet. Best mogelijk dat jouw voet je nog wat verder brengt. En wel ff doen he, die gasdop spuiten voor montage.

Die zogenaamde kleppensmeerhandel pompjes die sommige lpg jongens willen inbouwen gewoon lekker vergeten, nergens voor nodig met deze wagen.

Wanneer ga je pics tonen?

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 17 augustus 2011 08:11 AM
  [ # 11 ]

Gisteren bericht van de vorige eigenaar. De Xm is gekeurd en wordt deze namiddag geleverd bij de LPG-installateur. (ik probeer een paar foto’s maken).

Die man is ook Peugeotdealer dus ik denk om meteen te vragen om er nieuwe olie in te doen (de oude olie zit er al meer dan een jaar in) en er een nieuw oliefilter op te zetten en eens te zien in welke staat de remblokken zijn. Hij heeft momenteel ook een aanbieding nazicht en bijvullen airco voor 39 €, dat lijkt me niet verkeerd.

Als de olie en de remblokken ok zijn kan ik binnen een dag of veertien - als ik terugben uit vakantie - al eens rondrijden.
Of is het een verkeerd idee om dat bij een Peugeotdealer te laten doen ? Die 2.0i is toch dezelfde als die in sommige Peugeots neem ik aan.
Ook de trekhaak mag eraf, die kan ik niet gebruiken. Dat plaatje onder de bumper waar voor de trekhaak zo een halve maan uitgezaagd is zal dan wel moeten vervangen of bijgewerkt worden.

Nu rest de vraag hoe ik tewerk ga voor eventuele verdere werkzaamheden - dus weer jullie advies nodig.

De auto heeft 53-54000 km, veerbollen zijn nieuw (maar dat ‘nieuw’ is waarschijnlijk relatief, ik schat dat die er reeds een jaar of twee opzitten), distributieriem is ok.

Ik vraag me af of het zin heeft onmiddellijk het hydraulische systeem te laten controleren en de olie daarvan te vernieuwen en de boel eens te laten uitspoelen.
Eventueel zou ik eens een afspraak maken bij Renard en (waarom niet) hun blauwe olie erin te laten gooien.
Ik lees hier veel goede kritiek over Renard en het zou best een leuke rit - zo’n 230km - kunnen zijn er naartoe.

Of breng ik hem na de installatie van de LPG binnen bij Citroën voor een grote beurt, inclusief vering en zo ?
Het is beter bij die mannen te gaan met precieze instructies wat te doen dan met de melding ‘alles nazien en op punt zetten’, hier is dat zoiets als een blanco cheque geven.

(in België vind je blijkbaar geen echte experten die zich bezig houden met oudere Citroëns)

Kortom, wat zouden jullie doen ?

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 17 augustus 2011 09:18 AM
  [ # 12 ]

Tuurlijk zijn er in belgie wel mensen die zich met oudere citroens bezig houden!

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 17 augustus 2011 09:39 AM
  [ # 13 ]

Dat zou eigenlijk wel moeten, bxsport. Weet je toevallig goede adressen ? Ik zit in West-Vlaanderen maar ik zie er niet tegenop om wat afstand af te leggen om een goede service te krijgen.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 augustus 2011 11:10 AM
  [ # 14 ]

Mijn advies is om eerst eens een paar km met die wagen te gaan rijden.  Olie zou ik zelf doen of helder aangeven welke olie je erin wilt hebben. Zelf doen heeft het voordeel dat het een stuk goedkoper is en dat je ECHT zeker weet wat erin gaat.

Nadat je met die wagen hebt gereden, laten we zeggen een tankje of 3 zul je ws wel een goed idee hebben wat er gedaan moet worden of juist niet nodig is. Spoelen is leuk, maar als de wagen goed veert en de LHM er ok tot redelijk ok uitziet is gewoon verversen net zo goed en dat kun je dan even bij Chyparse laten doen samen met een bollencontrole.

Wat je even zou kunnen doen is de multi riem laten swappen, dat kost weinig en is erg irritant als die door droogte etc de geest geeft onderweg. Dan dus gewoon gaan rijden en eens luisteren wat de wagen allemaal wel of niet doet. Geld uitgeven kan altijd nog.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 augustus 2011 11:21 AM
  [ # 15 ]

Een deel van de techniek moeten de Peugeot-mannen prima aankunnen - ‘t is per slot van rekening grotendeels een 605. En verder ben ik het helemaal met Gompy58 eens: paar zaken checken en dan gewoon rijden. In de komende maanden ontdek je dan vanzelf of er nog wat zaken aandacht nodig hebben.

Profiel  
 
 
1 van de 6
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook