Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De beitel en hamer methode doe je met druk op het systeem. Klein beetje lostikken dan, niet de hele bol eraf.
Je tikt op de grootste diameter (rand).
Citroen!
Ja dat kan. Doe ik ook altijd. Eerst met een scherpe beitel een sleupje in de rand in het midden van de bol slaan, en dan met een botte beitel een paar tikken opdat ie los komt
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Ah je moet er eerst een soort sleufje in slaan. Ik ga het proberen binnenkort.
Heb een oliefiltertang kunnen regelen, als het goed is komt die morgen.
Ik heb voor de kerst 2 gele H4 lampen gekregen, alleen bleek ik Duplo lampen te hebben.
Waar doe ik nou slimmer aan, 2 gele Duplo lampen kopen? Zoja, welk merk raden jullie aan of af?
Of kan ik beter zoeken naar 2 goeie lampunits met H4 vatting?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
H4 geeft veel meer licht!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb nog wel een setje H4 reflectoren liggen, één is praktisch nieuw en de ander iets minder nieuw. Mocht je interesse hebben dan PM je maar.
Maar om nou nieuwe reflectoren te kopen omdat je een setje lampjes hebt gekregen ik weet niet of dat zinvol is…
Inderdaad geeft H4 veel meer licht, en in deze reflectoren passen ook Bi-Xenon lampen, dan heb je echt maximaal veel licht. De purist zal je dan natuurlijk wel willen verhangen, maar dan zie jij hem in het donker in elk geval wel aankomen
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Maak even een fotootje van je lampfittingen en de lamp die je er nu in hebt. Volgens mij waren het geen duplo-lampen die ik in Drachten heb gezien. Er was er iets aparts mee.
Dat Xenonspul is snert voor tegenliggers die geen gefilterde ruit hebben, vooral als je die pitten in lampen plaatst die er niet voor ontworpen zijn.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Midfriesland schreef:
Dat Xenonspul is snert voor tegenliggers die geen gefilterde ruit hebben, vooral als je die pitten in lampen plaatst die er niet voor ontworpen zijn.
Wat een onzin!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Inderdaad onzin, ik ben het eens met het feit dat er een apart soort licht van Xenon afkomt, maar het komt vooral doordat de meeste Sjonnies geen hoogte regeling hebben dat dit hinderlijk kan zijn. Wij hebben dat gelukkig wel
Feitelijk zijn er 3 soorten koplampen voor de GS(A):
- R2 (Duplo): Wit en Geel eenvoudig verkrijgbaar
- H4: Wit verkrijgbaar, Geel gebruikt een filterkapje over een witte.
- Of R2+H1 (Amplilux): H1 lampen zijn lastig te vinden in geel
De tweede geeft het meeste normale licht en is ook te gebruiken met Bi-Xenon pitten, de laatste geeft het meeste breed/ver straal licht. Uiteraard kan je hier ook nog een Xenon in je H1 fitting stoppen…
Mocht je kiezen voor Xenon, stop er dan wel de duurdere gele variant in, anders wordt je eerst nog gemarteld door de puristen voordat ze je gaan verhangen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:
Dat Xenonspul is snert voor tegenliggers die geen gefilterde ruit hebben, vooral als je die pitten in lampen plaatst die er niet voor ontworpen zijn.
Wat een onzin man! Een gefilterde ruit? Wie heeft jou dat wijsgemaakt eigenlijk? te veel carglass reclames gekeken misschien?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
In mijn GS zitten H4 lampen die in een duplo voet zitten. De lichtopbrengst is zeer behoorlijk!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Foei Boog! dát mag dus niet!
Die optie was ik vergeten, maar wel een illegale optie aangezien je reflector/glas hier niet geschikt voor is. Het beeld klopt dan niet. Ik denk dat je dan nog meer licht hebt dan als je H4 reflectoren hebt….
Voor de oplettende lezer, dit is anders dan wanneer je Bi-Xenon plaatst in een H4 reflector aangezien die het brandpunt op dezelfde plek hebben zitten als een H4 lamp.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hahaha iedere 2 jaar fluitend door de APK!!
Wil tzt H4 koplampen om daar xenon in te bouwen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Lol, weet je wel of ze dan ook het beeld hebben gecontroleerd?
Of stond je dan te fluiten naar de keurmeester? viespeuk!
Tja, het is wel veel licht, maar het kost je wel wil je het enigszins netjes doen (GEEL!)