1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Even vorstellen SAXO Chrono
Edno Bommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 16-08-2011

Gepost: 16 augustus 2011 03:30 AM

Hallo sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een Saxo Chrono 1.1 uit 2000.

Het stond niet op planning een franse auto te kopen maar aangezien dat mijn Lancia Y paar weken geleden aan motorschade overleed en mijn daar op volgende Opel Astra ook alleen maar een elende was dacht ik nu of nooit… en wat heb ik alleen maar problemen.
Dit heeft zeker minder met het merk te maken maar meer met dealer waar deze gekocht zijn.

Toen ik mijn proefrit deed was ik echt verbaast over het rijgedrag van deze Saxo voor een 1.1 trekt ie op als de brandweer en kwaa luxe mis ik niks dus dat zit wel goed!!!

Wat me stoort is dat de stuurbekrachtiging pas naar een paar kilometer gereden werkt.
- vervolgens dit forum een bekend probleem…

Hij lijkt wat problemen te hebben met de temperatuur, de temperatuur meter blijft net iets over 2/4 staan als men voet toch iets zwarer wordt gaat ze op naar 3/4 is dit NORMAAL???
- en de koelvloistof is nu helemaal zwart, toen ik hem ophalde was die nog plank ( koppakking? )

En de nwe. uitlaat die er onder zit hebben ze ook niet goed dicht gekregen…

Dus wat zijn jullie gedachten over probleem nummer 2???
Voor de rest hoop ik dat mij de dealer niet in de regen laat staan!!!

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 16 augustus 2011 08:48 PM
  [ # 1 ]

koeling eens goed nakijken: thermostaat defect of ooit een antilek spul gebruikt in het systeem of teveel koellamellen beschadigd. of een tekort aan koelvloeistof. normaal kom je niet hoger dan 1/2 tenzij je lang in de file staat.

koppaking zie je in de linkervoorhoek smuriehagen? 


stuurbekrachtiging:  meet de batterij eens na ik denk dat deze ver versleten is aangezien je zegt dat ze na een paar km wel werkt maar het kan ook een slecht contact zijn.

uitlaat als je dit als dealer/verkoper niet goed kan stel ik me vragen bij de kunde van deze handelaar.
Ik zou persoonlijk daar niet bij laten maken maar je hebt 1jaar garantie. Dus wat ik voorstel is eerst de defecten laten maken onder garantie en dan naar een andere dealer gaan om alles te laten inspecteren om toekomstige problemen te vermijden. of als je technische kunde goed genoeg is zelf alles even inspecteren.

Profiel  
 
Edno Bommel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 16-08-2011

Gepost: 17 augustus 2011 03:45 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de snelle reactie!

Zo vandag contact gehad met de dealer…

En wat kun je verwachten

1 lekke koppakking
2 de pump van SB is ook kapot
3 de nwe. uitlaat woordt ook nog goed naargekeken

Die 1,1 die bij men Saxo inzit is dit een TU Motor???

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 17 augustus 2011 06:30 PM
  [ # 3 ]

Ja, is een TU. Mits op tijd voorzien van genoeg olie, water enzovoorts zijn die onverslijtbaar. Mijn 1.1 gebruikt na 2 ton nog steeds nagenoeg geen olie of water. 1 keer een lekke koppakking gehad.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 18 augustus 2011 03:07 PM
  [ # 4 ]

Mijn temp blijft ook altijd op iets meer dan 2/4 staan hoor. In de file gaat hij dan naar 3/4 zo uitzonderlijk zal dit wel niet zijn denk ik.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 18 augustus 2011 09:08 PM
  [ # 5 ]

Reliks: Doe jij veel stadsverkeer of meer 70 - 50 - 90 kmbanen waar je je het juiste tijdstip kiest (wat bij mij het geval is tongue wink )tussen de putten en bulten en scheuren en sleuven door kan rijden?

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 18 augustus 2011 09:42 PM
  [ # 6 ]

weinig echt stads stads verkeer eerder de 50-70-90 wegen.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 19 augustus 2011 12:25 AM
  [ # 7 ]

in dat geval raad ik aan om het koelsysteem even te controleren en te ontluchten en de viscositeit van de koelvloeistof even te controleren en het niveau. Beter een controle teveel en een eventueel goedkope herstelling hiervan dan een koppakking die er aangaat.

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 19 augustus 2011 12:53 AM
  [ # 8 ]

Koelvloeistof is in oktober nog bij gevuld. Wel merk ik dat de ventilator enkel aanslaat als ik lang stilsta. Wat kunnen andere oorzaken zijn.

Off.top. kanj me even je mail pm je kent veel van de saxo en ik zit met vele vraagjes altijdhandig als iemand dan kan helpen

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 21 augustus 2011 12:41 PM
  [ # 9 ]

Als je het niet erg vindt ik hou er meer van om problemen op te lossen via dit forum.

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 21 augustus 2011 01:02 PM
  [ # 10 ]

Geen probleem hoor. Koelvloeistof ens nagekeken is nog voldoende vol maar wel groen van kleur. Niet dat dit een probleem is want daar bestaan verschillende kleuren in. Mss eens met perslucht de radiator uitblazen

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 22 augustus 2011 05:47 PM
  [ # 11 ]

Mijn temp na een ritje.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 augustus 2011 06:53 PM
  [ # 12 ]

Volgens mij niet echt iets mis mee….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Realiks
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 23-02-2011

Gepost: 22 augustus 2011 07:07 PM
  [ # 13 ]

Dacht ik ook ja. Dus @Edno Bommel als jou temp ook zo blijft en de situatie niet erger wordt zou ik me geen zorgen maken.

Profiel  
 
K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1194
Geregistreerd: 01-03-2008

Gepost: 23 augustus 2011 09:44 PM
  [ # 14 ]

Deze temp heb ik als ik na 20 minuten rijden een 5 tal minuten stil sta maar dit is nog geen 3/4 maar 6/8 en net het moment wanneer de fan zou moeten beginnen aan te slaan. Is niet ernstig.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10349
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 augustus 2011 01:32 AM
  [ # 15 ]

Sorry, maar 3/4 en 6/8 is precies hetzelfde!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook