Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Met wat vakantie heeft de dame vorige week wat TLC gekregen. Eens een keer gewaasen en in de was gezet. Verder het schuifdak voorlopig weer gerepareerd zodat er nu geen lekkages meer zijn.
Gisteren kon ik weer eens gaan genieten van dit rijdende project. In de Luxemburgse heuvels. Wat een genot om met zo’n flexibele auto de heuvels op te kunnen rijden. De heen- en terugrit over de Belgische snelweg met het dal van Luik ed. was een feest.
Meteen wat vergelijkend materiaal geprobeerd. Ik mocht van Rens de Prestige Turbo eens door het Luxemburgse landschap rijden.
Dat is dan nog even een extra duw in de rug! Wat een power!
En zo krijg je dan ineens ook vergelijk wat de vering betreft. De PT2 van Rens vond ik wat stug. Maar die van mij vind ik eigenlijk bijna iets te soft. Het verschil was te groot om het op de banden te steken.
Als je eenmaal boven bent kijk je wat verder dan we in NL gewend zijn…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Mooi!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Iets wat ik tijdens mijn rit naar Luxemburg merkte en wat steeds erger lijkt te worden is dat mijn dame last heeft van schokkerig optrekken. Als het toerental onder de 1500 toeren ligt in een wat hogere versnelling moet ik wel erg voorzichtig gas geven.
Klinkt dit bekend? Zo ja wat kan de oorzaak zijn?
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat klinkt heel bekend. Enne - geen idee waar dit aan ligt. Ik heb ‘t vooral als ik gas minder. Terwijl heel voorzichtig optrekken vanaf stationair zlefs in de derde versnelling wel lukt.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Héél bekend…
Arjan heeft er een topic over geschreven. Ook in andere draadjes (onder andere in het mijne) kom je dit probleem vaak tegen. Het is een onhebbelijkheid van de injectiemotoren.
Er zijn allerlei mogelijke oorzaken, valse lucht, niet goed werkende LHM, slechte connectorverbindingen etc. etc. Het is meestal een heel gezoek voordat je de oorzaak hebt.
Een tip: begin met het vervangen van de bougies door nieuwe met de elektroden op de juiste afstand. Dat heeft bij mij het probleem (vrijwel) weggenomen. Kost bijna niets.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Ik had het probleem als zo veel voorkomend nog niet gesignaleerd op het forum. Maar gelukkig heb ik hier weer wat hints om hier vanaf te komen.
Helaas zijn de bougies pas vervangen. Ook heb ik het luchtfilter pas schoon gemaakt.
Volgende plan wordt dus de stekkers, de luchtslangen en de rest van Arjan’s lijstje.
Dan maar een beetje schokken in Parijs
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Controleer de hele luchtslangen handel heel goed op lekken! Dit is een veel voorkomende oorzaak.
Die bougies die er net zijn ingezet, controleer die toch even op de elektrode afstand. Ook bij mij waren er nieuwe bougies ingezet, maar het leek alsof ze zo uit het doosje er ingezet waren. Ze stonden op iets van 0,6 mm. Ik heb ze op 0,8 gezet en daarna was het schokken vrijwel voorbij. Ik bedoel maar, vertrouwen is goed, controleren is beter…
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik had een gescheurde harmonica bocht thv het inlaattraject, die bovenaan aan de rechterkant.
de scheur zat aan de onderkant, dus niet makkelijk zichtbaar.
dicht getaped en later vervangen (was ook een 2400i).
suc6 met zoeken !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Al weer even terug uit Parijs.
De lange ritten hebben de dame goed gedaan. Eerst Luxemburg en daarna de autoroute en Parijs.
Ze rijdt gewoon super en van schokken is duidelijk minder tot geen sprake op dit moment.
Vreemd genoeg is er ook een lekkage gestopt van de achterste hoogteregelaar. Deze lekte een heel klein pietsie. Nu terug uit Parijs blijft alles droog.
Er zit wel nog steeds genoeg LHM in hoor
Nog een weekje zweven en dan moet er wat gebeuren voor de APK. Ik wacht met APK-en tot na 8 oktober. Dan is ze 30 jaar en kunnen we 2 jaar vooruit.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Controleer de hele luchtslangen handel heel goed op lekken! Dit is een veel voorkomende oorzaak.
Wat mij opvalt is dat sommige slangen voorzien zijn van slangklemmen en sommige niet. De slangen aangesloten op de extra luchttoevoer in geval de airco aanstaat zit niet met klemmen vast. Sommige slangen, bijv die van de carterontluchting, zitten ook duidelijk minder vast in de harmonica aansluiting. Blijkbaar zijn de aansluitingen afdoende en zijn er geen luchtlekken, maar ik vind het wel een beetje klungelige aansluitingen. Duidelijk ook een systeem wat naar believen uitgebreid werd met extra aansluitingen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Ah, een dame goed op d’r donder geven (lange ritten maken) is nooit verkeerd! Ga je voor de apk de dorpel en achterscherm aanpakken Marcel?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Yep,
Achterscherm bijwerken en spuiten
Dorpel rechts achter lassen
Kriksteun rechts achter vastzetten
Schakelmechanisme upgraden
Zoeken naar luchtlekkage inlaat
En wat er nog tevoorschijn komt met de APK…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
het houd je bezig
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Maar dan staat er ook weer een heule mooie GTI
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat is de bedoeling !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje