Tussenliggende kentekens bij de reeksen zijn werkelijk afgegeven op andere modellen? Of waren dat (mogelijk) ook Digits?
Dat waren mogelijk ook Citroëns, zoals BX GT, Sport maar ik heb ook een paar Visa’s ertussen gevonden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
XBXG schreef:Om nog even terug te komen op het aantal Digits in Nederland, hieronder heb ik een lijstje geplaatst met de voor mij bekende kentekens. Uiteraard zal er vast nog wel ergens een Digit achter een boerderij of in een schuurtje staan, die bij mij niet bekend is. Het lijstje is dus verre van compleet, aangezien ik pas in 2003 ben begonnen met het bijhouden van de kentekens.
Daarvóór zijn er al een hoop Digits op de sloop beland.16 Digits zijn er in ieder geval nog geregistreerd, waarvan de meeste met geldige APK.
NS-04-NV gesloopt
NV-96-XV
NV-42-ZZ
NX-98-YR
NY-47-RY
NZ-78-GK
NZ-47-ZF
PD-65-BV
PD-28-FR gesloopt
PF-19-ZX gesloopt
PG-33-ST gesloopt
PG-43-VL
PG-45-VL
PH-82-BJ
PH-85-BJ
PH-86-BJ
PH-11-FL gesloopt
PH-17-HZ gesloopt
PL-27-KN
PL-10-SK gesloopt
PN-79-LB
PR-86-HS
PR-13-PG gesloopt
PT-87-XV gesloopt
PT-88-XV
PV-05-VK gesloopt
PV-06-VK gesloopt (waarschijnlijk)
De origineel NL digits dan hè..
Edit, die van mijn avatar is de PH-11-FL toch?
Dat is inderdaad de PH-11-FL, van Alex geweest.
Ik zie nu dat ik jouw ex-Digit (van wie is ie nu trouwens?) niet bij de Nederlandse kentekens heb staan, maar hij staat wel in mijn register met het originele Belgische kenteken.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Mijn digit is nu van mijn broer, die heet ook Gert-Jan en was TS net voor met definitief ja zeggen anders was ie nu van Gert geweest.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Sinds gisteren staat ze weer bij de garage…. (diepe zucht)
Tijdens de inspectie aldaar bleek de askeering aan de rechterkant (laten we zeggen de as aan de kant van de bijrijder) te lekken..
Aangezien ze alleen de as aan de bestuurderskant verwijderd hebben voor de ashoezen en uiteindelijk ook de keerring, hebben ze dit niet opgemerkt. Tja of zal ik zeggen pech hebben dat deze spontaan lek is gegaan.
In iederegeval wordt dit verholpen, hoewel ik me toch afvraag of er géén verband is met de eerdere werkzaamheden?
Maar genoeg of de askeering, ik heb van het weekend weer wat gedaan:
Ik heb namelijk de schakelstang vervangen omdat de andere een beetje versleten was:
Tja verschil is duidelijk tussen oud en nieuw, ongelooflijk dat ik 2x Citromobil heb gehaalt en Rotterdam….
Uiteindelijk was dit de noodoplossing om weer thuis te komen:
Dat zou ik ook als noodpakket in de karakterbak moeten doen tyripe’s!
Demontage van de ouwe stang was erg makkelijk, ik had de hitteschild losgehaalt waardoor ik makkelijker bij de stang kon komen.
Iemand moest even de schakelpook vasthouden zodat ik met een schroevendraaier de stang los kon wippen:
Bij de bak was tyripe’s doorknippen en hoppa los! op de nieuwe even de ouwe stootrubber overgezet en weer monteren.
Gelijk de ruimte daar met RX5 ingespoten voordat ik de hitteschild terugplaatste.
Ook effe voor de looks een andere (nieuwe!)luchtslang gemonteerd:
Oja….. beter goed gejat dan slechts verzonnen!
......... Ik ben ook begonnen met het demonteren van de kofferbakbekleding.
Ik heb daarvoor een C-stijl meegenomen om te zien waar de klemmen zaten en hoe het niet moet:
Gelukkig heb ik ze beide heel afgekregen anders had ik ze bij mijn onderhand vaste BX-onderdelen leverancier 2 identieke C-stijlen kunnen halen…
En.. en wat zat er achter!:
Dat valt echt ontzettend mee! Dat was dus een plus puntje tussen dat gedoe met de garage door..
Dat moet wel voor de winter goedkomen!
Alleen is de kofferbakranden wel slechter dan ik dach:
Dus de kofferbakranden en de C-sponningen en de slechte wielkast:
Deze wil ik nog laten aanpakken voordat ze de stalling ingaat. Wellicht ergen in september?
Na of voor de type 1 meeting (beetje raar om met de Xsaar te komen..)
In iedergeval werk zat..
Wordt vervolgt
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Succes, daar zit nogal wat werk in
Maar zo te horen komt het allemaal goed.
En, is alle speling op de pook nu weg?
De kofferbakranden vind ik nog wel mee vallen en als je straks de achterbumper eraf hebt kun je die plekken ook lekker vanaf de buitenkant behandelen.
Succes verder met de ruitjes.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Genoeg te doen, maar het is overkomelijk. Goed bezig.
Speling op de pook? Hm, misschien moet ik daar ook eens naar kijken. In elke versnelling kan ik hem aardig rondbewegen… Hoeveel vrijheid hoort een pook van een BX te hebben?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ik durf niet te zeggen of de speling helemaal weg is, het schakelt best beroerd als de bak lekt..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Uhm tja, de digit staat volgens de berichten al bijna een maand bij de garage…
En daar blijft ze nog wel eventje…...?
Het volgende probleem doet zich voor:
-Beide askeering bij de aandrijving zijn immidels vervangen en lekvrij..
-Nu duwt de bak, de baskolie van bovenuit de bak uit..
(Ik kwam bij thuiskomst erachter dat ze weer lekte en erger dan eerst)
Nu wil het geval, dat ze via de keering waar de schakelstang naar binnengaat (anders weet ik het niet te omschrijven!) de bakolie eruit gooit.
-De garage als de Citroëndealer weten niet welke pakking erin moet of onderdeel.. Vandaar dat ze me vroegen of ik erachter kan komen wat de juiste onderdeel is..
Weten jullie wat van onderdeel (onderdeel nr) erin moet?
Ps: Zaterdag kan ik pas naar de garage en zal ik een foto maken…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Dat plaatje komt me bekend voor !!!
De roest valt inderdaad nogal mee, op de wielkast na…
Ik zou die C-stylen gewoon goed schoonmaken en behandelen, dan kan het nog heel lang mee!
Wat betreft de wielkast;
Aan de “bloemkolen” te zien zal het een behoorlijke klus worden!
Al enig idee hoe je dit gaat aanpakken?
(Dit gedeelte hebben we bij mijn gecrashte TRS volgens mij net stukgeslepen om de rest er heel uit te krijgen…)
Op zich zijn de puntlassen goed terug te vinden, dus lijkt me een kwestie van puntlassen uitboren, spatbord eraf en dan repareren?
Ik denk dat het nummer 19 is, die staat aangeduid als askeerring.
Alleen is die niet meer leverbaar
Vraag me wel af of je die wel kunt vervangen zonder de bak uit elkaar te hoeven halen…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik denk dat er teveel olie in de bak zit.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dus, ff, die niveaupluglosmaken.