Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik bedoel: die dingen gaan ook gaar. Flikker je ze dan weg, of polijst je de zuigerstang en zet je er een nieuwe keering in en monteer je hem weer?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Kunnen ze dan uit elkaar!? Dat vraag ik mij al een tijdje af namelijk.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik herinner me een discussie op het Xantiaforum van een paar jaar geleden waarbij de conclusie was dat je de veercilinders niet zonder destructie open kon maken. Als dat niet zo is dan wil ik graag weten hoe.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zal eens zoeken. Bij BX poten kon het vrij makkelijk en ik meen dat we ook xm poten wel eens open hebben gemaakt. Maar hoe… man dat is inmiddels meer dan 10 jaar terug
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb een keer een XM veerpoot uitelkaar geknutseld, dat ging eigenlijk niet zonder het ding te mollen. Maar wellicht heb ik het niet goed gedaan, ben benieuwd of dat wel mogelijk is.
Maar jij was toch ook een kei in het vak destructieve techniek op school?
Wim,
Disciplus Simplex
Inderdaad, de kerfslagproef was mijn favoriet.
Na een stukje messing en ijzer, hebben we alles wat we konden vinden er onder gelegd, krijtjes, balpennen, spijkers, etc. De kerfslaghamer was genadeloos, alles ging doormidden
nou jongens in belgie vind je ze noch met hopen, zelf heb ik er noch 4 in de recerve en helemaal niet duur en in prima staat zowel serie 1 en twee
break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Zijn dat nieuwe of gebruikte veerschotels die je in België op grote hopen aantreft?
Dat zijn gebruikte. Ik heb de dealer destijds laten zoeken en de rechter veerschotel voor de TCT is in heel Europa NFP.
Wim,
Disciplus Simplex
ja dat klopt het zyn gebruikte maar als je de prys gaat vergelyken dan weet je het wel,maar wat me wel opvalt is dat ik hier wagens gehad heb in onderhoud die zelden die problemen gehad hebben en ik denk dat ik mag zeggen dat ik al byna 30 jaar aan citroen werk ,ik heb vier ds 5 cx en 2 bx en 4xm zonder al degene die hier in onderhoud geweest zyn
wat zeker en vast een feit is door zeer slecht onderhoud zoals ik kan bemerken op sommige foto s
als het buiten kant reeds geroest is, is het al te laat.
de rubbers invryven met zuurvrye vaseline geeft de zichtbare buiten rubber een goede verzorging
wat het doorslaan betreft wat ZEER ZELDEN GEBEURD MAG JE NAAR HET FABELTJESLAND STUREN en is altyd aan een slechte verzorging te wyten.
wat ik ook gezien heb dat er sommige van di beugels erop zetten TOTAAL VERKEERD, want de gehele besturing word hiermee verkracht en de reden hiervoor is dat die schotels moeten kunnen leven,wat ik hiermee bedoel is; die schotels moeten kunnen meebewegen,tydens het ryden ziet ge dit niet,en nu ga ik de puntjes op de i zetten als je van xm houd of van citroen in het algemeen dan zyn dat wagens die een gemiddelde km afstand hebben van 200.000 tot 300.000 km vooralleer dat ge daar mee gaat ryden begin dan maar eens met alle rubbers te gaan vervangen zowel van de kleine als de grote stabilisators stange en de draagarmen want doe je dit niet dan komen al de krachten op de veerpoten terecht met het gekende gevolg, rubbers van de veerpoten die het begeven
ge moet al veel passie in huis hebben wil je de wagen up to date hebben, en het is een dure zaak en als je er zelf niet kan aan werken dan word al zeer moeilyk
zo is het ook gesteld met veerbollen nooit of nooit komen er gevulde bollen onder myn wagen, dit is het slechte wat je kan doen,complete nieuwe bollen en dat geeft een dag en nacht verschil en sorry dat ik het moet zeggen maar ik kan het weten,het is niet de bedoeling dat ik hier de betweter ga uithangen maar ik spreek hier uit een jarelange ervaring,en dat wil absoluut niet zeggen dat ik niets meer kan byleren
met oprechte vriendelyke groeten jozef
break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd
Jij vindt dat doorslaande veerpoten zeer zeldzaam is en naar fabeltjesland gestuurd kan worden?
Ouwe mopperkont
je spreekt jezelf een beetje tegen. Als het naar fabeltjesland kan dan bestaat het niet en heeft het dus niets met onderhoud te maken.
Het gebeurt, das een feit dat word ondersteund door foto’s Of het vaak of zelden gebeurt is relatief. Als je het aantal van doorslaan neerzet naast het aantal veerpoten is het idd zeldzaam te noemen. Als het jou overkomt, dan maal je echter niet zo om de statistieken…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:Als het jou overkomt, dan maal je echter niet zo om de statistieken…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
+1
Wim,
Disciplus Simplex