Die volgende kabelboom gaat je wel wat meer tijd kosten (kan ik je vertellen) maar ..... erg prettig als je dan na montage geen storingen meer hebt.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik mis dat oude boompje voor geen meter….......
Kwestie van fff doorbijten
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ziet er keurig uit !!! Ook nog met modificaties?
gr Mark
Ja, bijvoorbeeld de verlichtingsschakelaar en de dim/grootlichten op relais
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Waar is jouw zekeringkast nu geplaatst?
gr Mark
Niet iedereen is d’r blij mee….. But it work’s fine for me.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Tja, maar wel storingsvrij…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zonder jullie knappe werk af te zeiken ( want ik vind het wel knap namelijk): mijn sm heeft een originele bundel, aangevuld met relais voor ramen en koplampen maar met originele zekeringkast. Nog NOOIT één storing mee gehad!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Precies, en makkelijk te verkrijgen Alleen…....is is er nog geen één gesprongen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ach ja, met die orginele boom kan het 2 kanten op gaan of je hebt nooit malleur of je staat om de haverklap die zekeringen te vervangen. Gelukkig val jij in de 1e categorie
Anders was ik er ook nooit aan begonnen…...Hoe was het ook al weer: If it works, don’t fix it
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Zo eindelijk weer eens tijd gehad (gemaakt) om weer iets te doe aan de kabelboom.Alles werkt en is aangepast aan hetgene ik wilde. Ik had nog een schakelaar over en wilde graag een gevarenlicht schakelaar. Een paar draadjes (3) en twee diodes verder werkte het allemaal.
Ook het extra lampje in de klok aangesloten die gaat mee met de twee groene lampen van de clignoteur links en rechts bij in schakelen van de gevarenlichten.
Het extra lampje is wel gemonteerd in de modellen reeks van januari 1971 maar nooit gebruikt, is dit op latere modellen wel gebruikt?
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 43291
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het hangt af van het land waar de auto geleverd is of de “driehoek controle lamp” werkend was.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De groene stekker achter in de klok heeft 5 pin-bezettingen, de zesde is niet aangesloten, deze is van de rode driehoek .Lampje zit er met houder orgineel wel in.
O ja het waren geen drie maar vier draden….Ik leg van de week wel uit hoe ze aangesloten moeten worden.
gr Mark
De beloofde uitleg:
de twee draden van de knipperlichtschakelaar (gele stekker ,de gele en groene draad) lus je door en zet hier twee diodes tussen. Neem de paarse draad op het clignoteurrelais en lus deze ook door, dit is je onderbroken signaaldraad.Deze draad gaat rechtstreeks naar je schakelaar, aan de andere zijde van de schakelaar komen de draden van af de knipperlichtschakelaar met de diodes.Ook aan deze zijde van de schakelaar kun je voor de diodes een draad zetten die naar de groene stekker gaat van de controle klok.Hier op deze groene stekker is een draad niet aangesloten (de gevaren driehoek)
Er zijn plug and play setjes verkrijgbaar of te ruilen….
succes
gr Mark