Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Goedemiddag forummers,
In het kader van preventief onderhoud & algehele verfraaiing ben ik het plastic sierspul van mijn série II prestige aan het verwijderen en schoonmaken enzo. Sommige delen zijn geschroefd, andere geklikt. Nou weet ik niet hoe de dorpelbeplating is bevestigd. Het zijn van die platte ronde plaatjes met drie of vier gaatjes en een piefje in het midden. Weet iemnd hoe ik die loshaal zonder dat de hele boel uit elkaar valt?
Dank!

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kun je los draaien.
Makkelijkste met een springring tang
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ik heb ergens een spike wrench liggen. die past dan in 2 v/d 3 gaatjes. maar dat gaat wel.
net zoals deze
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er was iemand hier die een tooltje heeft laten maken. Speciaal voor deze dopjes. Ik weet niet meer wie, ik weet niet meer welk topic, ik weet niet meer naar aanleiding van wat. Zoekt dus wat moeilijk. Misschien meldt de eigenaar van dit prachtige tooltje zich nog.
Maar verder, het is plastic, dus zit hoogstwaarschijnlijk niet vastgeroest en is los te krijgen met bovenstaande tips. Want aan mijn verhaal hebben we weer eens niet echt heel veel.
Ik gebruik trouwens altijd een punttang.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met een punt tangetje lukt het ook wel, gewoon de puntes in 2 van die 3 gaatjes zetten en draaien
wendela schreef:Er was iemand hier die een tooltje heeft laten maken. Speciaal voor deze dopjes. Ik weet niet meer wie, ik weet niet meer welk topic, ik weet niet meer naar aanleiding van wat. Zoekt dus wat moeilijk. Misschien meldt de eigenaar van dit prachtige tooltje zich nog.
dat was ik en dit is het tooltje:
een “one of” speciaal gemaakt door een gereedschapmaker.
Ik heb destijds op het aangeboden er meer te laten maken, maar er was te weinig animo (lees: geen) om meerdere stuks te maken. Kosten destijds, als ik het me goed herinner: ca. € 25,- euro bij afname van ca. 20 stuks.
Dezelfde gereedschapmaker heeft toen ook nieuwe dopjes gemaakt uit een iets hardere kunststof, zodat ze ook bij herhaald op- en afdraaien blijven werken. De originele bleven na enkele keren niet meer zitten.
Als er alsnog interesse is, kan ik nog wel eens peilen of degene die het tooltje heeft gemaakt er meer zou willen maken.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Dank allemaal! Met een puntjestang is het idd een klusje van niks. Alleen in de wielkasten voor zat-ie met de spatlap samen gepopt. Maar die zijn ook niet voor de eeuwigheid…
Verder wist ik niet wat ik zag: geen roest! Alles helemaal gaaf! Hoe is het mogelijk?

- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
@Tinfoil: Met een puntjestang ging het zo eenvoudig dat ik het daarbij laat. Maar voor betere dopjes ben ik zeker te porren. Bestaan die nog ergens?
nee, de dopjes zijn ook “custom made” ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kunstenvliegwerk schreef:Dank allemaal! Met een puntjestang is het idd een klusje van niks. Alleen in de wielkasten voor zat-ie met de spatlap samen gepopt. Maar die zijn ook niet voor de eeuwigheid…
![]()
Verder wist ik niet wat ik zag: geen roest! Alles helemaal gaaf! Hoe is het mogelijk?
Sommige dingen zijn ook gewoon simpel
En goed nieuws natuurlijk!