Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Hoi Wendela en John, het is nu zaterdag twee weekenden later ik ben net thuis en heb net alles bekeken.
En langs deze weg nog bedank voor jullie support. De opnames zijn geweldig en het gehele evenement wordt
plezierig weer gegeven, als dat geen deelnemers gaat opleveren…!! dan weet ik het niet meer.
Daarna nog naar de Dordogne geweest en ook daar heeft de VISA 1250 km gereden. Mijn vriend die achter me reed
met zijn Alpine A110 zei ook dat constant het remlicht brande, oorzaak de schakelaar zat los.
Dus bij deze wil ik even uit de wereld helpen dat Ome Kees daar niet met de rem erop door de bochten ging,
integendeel. Plankgas…
Als ik dit allemaal weer zie, je begrijpt wat ik zeggen wil. Het verveelt nooit, ook niet met een VISA GTI 115.
Een veslag van dit evenement heb ik reeds klaar liggen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Visa GTI 115 schreef:
Dus bij deze wil ik even uit de wereld helpen dat Ome Kees daar niet met de rem erop door de bochten ging,
integendeel. Plankgas…
Dan is het goed.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Visa GTI 115 schreef:
Een veslag van dit evenement heb ik reeds klaar liggen.
Je maaakt ons nieuwsgierig! De foto`s en de video`s zagen er al goed uit!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Nog maar een keer,
Ga naar Google en ... Circuit Bourbonnais Citro Racing 2011.
En zie wat je wat je als sportieve Citroennist allemaal gemist hebt.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Het verslag is er en behelst 5 A4tjes, te veel voor hier lijkt me.
Als je het wil lezen,..!! laat het me weten.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
In overleg met Kees heb ik het verhaal op Google gezet. Dat leek me eenvoudiger.
En voor wie nog meer wil lezen over Kees en zijn auto:
Historische Acropolis Rally 2011
en
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mooie verhalen!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De lang geleden aangeschafte en in de hoek gezette VISA GTI velgen worden van de oude banden ontdaan.
Daarna opgeknapt een gespoten en worden er weer 4 slicks op gemonteerd, die ik heb over genomen van een
forumlid die ze over had, omdat hij groter ging rijden dan 13”.
Ze liggen reeds klaar en Woensdag of Donderdag is de hele klus geklaard.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De 4 banden (slicks) zijn op de velgen gemonteerd en ik heb ook maar de uitlaatdemper vernieuwd.
Ondanks dat hij er goed uit zag, zit er nu toch een gat in dat goed is te herstellen.
Ik zal GV vragen hem t.z.t. te lassen dan leggen we hem weer op reserve.
Maar ga toch weer op zoek naar een nieuwe GTI demper.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ook de slicks op de oranje velgen zijn vandaag vervangenn, de andere zijn rood gespoten, we hebben er dus no 8.
Ook vier met Nakangs en twee met Toyo’s, met originele gespoten velgen.
Dus kunnen we voorlopig voort, Zaterdag een toertocht van de VISA club in Scherpenzeel Fr.
Dan Zondag de VISA GTI 115 gereed maken voor de circuitdag Maandag van de Renault Sportief Club op het circuit
van Assen.
Het resultaat van de nieuwe uitlaatdemper is dat hij nu heel erg stil is, dat is wel effe wennen.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het is een mooie toerrit geworden, met als “eindpunt” Blokzijl (waar ik opgegroeid ben…)
Daarna rijdt iedereen weer naar de camping terug en/of doet wat boodschappen in de supermarkt.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
CITRO RACING 2012 is weer 20 en 21 Juli volgend jaar, het is nog ver weg hoor ik zeggen en dat is ook zo.
Maar ik ga direct aan de slag om de nodige veranderingen aan te brengen, daar moet je nooit me wachten.
Tijdens de laatste dag dit jaar in Moulin ging in de bloedhitte eenmaal het lampje ‘stop’ branden, ofwel het
koelwater gaat te warm worden.
Daarna zijn de Cibies verwijderd om een betere toegang te krijgen voor de koellucht.
Maar nu thuis gaan we nog meer veranderen, in de bumperbalk zeg maar een vierkante koker met voor en achterkant
zitten diverse ronde gaten af fabriek. Maar deze zitten niet tegenover elkaar, jammer dus.
Van de gaten aan de achterzijde ga ik een mooie gleuf maken door ze aan elkaar te verbinden.
Aan de voorzijde ga ik de gaten iets vergroten. Ik heb nog een nieuwe bumper en heb de gaten doorgeboord door
de bumper heen, deze zitten dus wel mooi achter elkaar. Maar gaten in de bumper vind ik niet zo mooi, dus neem
ik een nieuwe nummerplaat en zet ook daar de gaten in over.
Het geheel staat netter en er komt een stoot meer lucht naar de radiateur en gaat het geheel koeler houden.
Ook zal ik twee gaatjes in de thermostaat boren om de doorstroming te verbeteren, geheel weg halen is geen
optie want dan komt er te veel gekoeld water op eenzelfde plaats op de kop en krijg je daar weer
temperatuurverschillen.
Onderstel… af fabriek zit er achter een stabilisator van 21 mm dik en voor een van 18 mm.
Om nu met niet al te veel gedoe het overhellen te beteugelen ga ik op zoek naar een stabilisatorstang van een
Peugeot 309 GTI 16 V die wel 21 mm dik is, daar zit hij op en past op het 205 onderstel.
Aangezien die 309s niet echt veel verkocht zijn liggen deze niet voor het oprapen, maar de aanhouder wint.
Een klusje voor de komende tijd, we gaan volgende week eerst reeds op pad naar de Historische Rally van
Corsica, alwaar een VISA Chrono, DSen en een SM aan de start zullen verschijnen. En nog veel meer moois.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Kees!
Ik wens je daar veel plezier, wat heb jij een mooi leven!
Veel plezier komende maandag!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig Kees, met 1 opmerking: Een dikkere rolstabilisator voor geeft meer onderstuur, ik weet niet of je daarnaar op zoek bent? Waarschijnlijk heeft Citroën zelf ook geëxperimenteerd met de dikte van de rolstabilisatoren.
Citroen!