1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Parbleu, eruit gereden door een Lexus
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 29 november 2005 02:10 AM

Rotonde Rotterdam-Zuid, twee opstelstroken voor de oprit naar de A16 richting Den Haag. Mijn opstelstrook was de linker, die zoals ik weet later moet invoegen tot de enkelvoudige oprit naar de A16.
Even een sprintje dan maar om uit het verkeer te blijven. Dan moet de bak wel in de sportstand, anders trekt tie voor geen meter.  Maar ja, de auto naast me had blijkbaar ook zin in een sprintje en was daar ook toe instaat. Het ging in het begin gelijk op, maar hij was toch uiteindelijk sneller, die nieuwe Lexus IS 250 V6, 2.5 liter, splinternieuw denk ik, kenteken SR.
Was overigens helemaal niet bedoeld als sprint-race of ander macho uitdagend gedrag. Zonder dat de bestuurders elkaar hadden aangekenen, gaven we beide plankgas naar de oprit.
Tenminste, ik hoop dat de Lexus ook plankgas reed, anders wordt het gevoel nog wat wranger.
Tsja, dan maar genieten van het zijdezacht lopen en schakelen van deze limousine Smile

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 29 november 2005 12:58 PM
  [ # 1 ]

Lexus was met een proefrit bezig Laughing
wordt pas volgend jaar geleverd.
Rijder wou blijkbaar even testen Laughing

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 29 november 2005 01:07 PM
  [ # 2 ]

Heb ook wel eens zoiets gehad met de Turbo D12. Ik moest ervoor ivm wegversmalling na het stoplicht. Ik dacht dat die Volvo wel zou wijken.. Maar er stond iets van T5 op de achterkant Surprisedops: Benzine turbo in een V70 is toch best bruut.

Je komt er wel weer overheen…

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 29 november 2005 02:05 PM
  [ # 3 ]

mijn vorige auto was een xantia break ct
liet heel wat verbaasde mensen achter in dit soort situaties Laughing  Laughing

ben benieuwd wat de c6 gaat presteren met de diesel

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 29 november 2005 02:11 PM
  [ # 4 ]

Re: Parbleu, eruit gereden door een Lexus

Ronald_Xantia schreef:

Tsja, dan maar genieten van het zijdezacht lopen en schakelen van deze limousine Smile

Gr. Ronald

Wedden dat die Lexus nog zijdezachter loopt en schakeld???? Een LS400 van 12 jaar oud en 3 ton op de teller loopt nog als een naaimachine

c5willem schreef:

mijn vorige auto was een xantia break ct
liet heel wat verbaasde mensen achter in dit soort situaties Laughing  Laughing

ben benieuwd wat de c6 gaat presteren met de diesel

Ruim 1800 kilo is niet zo snel weg bij het stoplicht…....

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 november 2005 06:06 PM
  [ # 5 ]

Voor die Lexus had ik ook een uitnodiging in de bus liggen, maar ik had er niet zo veel zin in om daarvoor naar raamsdonksveer te rijden. De IS250 heeft een 2.5L V6 met 205pk, maar weegt wel 1635 kg, die moet je er met een C5 V6 met handbak wel uit kunnen trekken.

BTW Ik heb de C6 V6 benzine even bij het stoplicht weggetrokken (ik stond rechts maar moest snel daarna linksaf) en dat gaat wel aardig, verder hbe ik er vrij rustig mee gereden, niet zo snel als een Xm V6, maar daarmee ben je vrijwel iedereen te snel af, zelfs een Honda NSX. Ik begreep van mijn vader (die de C6 HDi had geprobeerd) dat de diesel aanzienlijk sneller is.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 29 november 2005 06:27 PM
  [ # 6 ]

Een NSX?

Ik denk dat die bestuurder een Xm of Xant met ES9 niet eens serieus neemt, en gelijk heeft ie.

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 29 november 2005 06:49 PM
  [ # 7 ]

Kwestie van niet zo’n zware auto kopen.
Ik heb vanmorgen een Volvo 850 nog zoek gereden. Met mijn ZX. Gewicht is moordend als je snel wil optrekken.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 november 2005 07:16 PM
  [ # 8 ]

Quote

rb schreef:

Een NSX?

Ik denk dat die bestuurder een Xm of Xant met ES9 niet eens serieus neemt, en gelijk heeft ie.

Dat was zijn eerste fout, het verbaast me dat een Xantia rijder die fout ook maakt…ik heb overigens met die Xm (PRV niet ES9) ook een f355 eruit gereden, maar dat was meer endurance dan wat anders…na 2uur op 200+ over de autobahn was zijn tank leeg Very Happy btw mijn passagies waren ook wel blij met een plaspauze. (te weinig angstzweet blijkbaar Wink ) idem een Clio Williams (de originele) op delft-schiphol.

Die V-tecs van Honda zijn wel snel als je de bovenste 20% van het toerengebied gebruikt, blijf je daaronder dan zijn ze erg traag, als je met een S200 bijv (240pk) niet boven de 6500tpm uit komt bij het sprinten dan haalt hij de honderd pas na 12s.


Beetje off-topic, maar er staat me een vehaal bij van een autovisie journalist die met een toen nieuwe (~1990) Nissan 300ZX in de nacht over de route nationale knalde, met een bezetenen voor hem in de duisternis, na een flink stuk sturen met tot 140km/h lukte het hem eindelijk om er bij te komen, het bleek een C15 te zijn Shocked

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 november 2005 07:27 PM
  [ # 9 ]

Re: Parbleu, eruit gereden door een Lexus

Willem schreef:

Wedden dat die Lexus nog zijdezachter loopt en schakeld???? Een LS400 van 12 jaar oud en 3 ton op de teller loopt nog als een naaimachine
.

Als ie loopt zoals de oude naaimachine van mijn oma: zou ik er niet in willen rijden.

 

 

 

 

 

 

 

Ding is nl krom en slaat dus de naald elke keer aan stukken.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 29 november 2005 07:54 PM
  [ # 10 ]
eviltwin schreef:

Quote

rb schreef:

Een NSX?

Ik denk dat die bestuurder een Xm of Xant met ES9 niet eens serieus neemt, en gelijk heeft ie.

Dat was zijn eerste fout, het verbaast me dat een Xantia rijder die fout ook maakt…

Je meent het serieus? Ik heb (gelukkig Very Happy) de beschikking over (niet het eigendom van) een X2 V6 Activa naast mijn HDi Activa. De V6 is HEERLIJK met blokletters, maar als een NSX gewoon op het gas trapt ben je nergens met de ES9. NSX weegt evenveel of minder en heeft 70 tot 90 pk meer. Een NSX automatic (de langzaamste) doet 6,9 naar 100 en een XantV6 7,6 volgens automagazine.be . Dat win je nooit als beiden goed opletten.

Echter: als ie niet oplet, dan is het ook niet interessant om er conclusies aan te verbinden. Ik bedoel te zeggen dat ik wel kan stellen dat ik aan het racen ging tegen een M3 en won, maar die M3 niet met mij ging racen.

BTW: de ES9 is echt heerlijk (of had ik dat al gezegd Very Happy): super geluid, relatief zuinig, en erg romig met de trekkracht. Jummie! In de Xm waarschijnlijk net zo’n genot?

Die V-tecs van Honda zijn wel snel als je de bovenste 20% van het toerengebied gebruikt, blijf je daaronder dan zijn ze erg traag, als je met een S200 bijv (240pk) niet boven de 6500tpm uit komt bij het sprinten dan haalt hij de honderd pas na 12s.

Dat is mijn punt. Beiden moeten ervoor gaan, anders is het niet boeiend.

Beetje off-topic, maar er staat me een vehaal bij van een autovisie journalist die met een toen nieuwe (~1990) Nissan 300ZX in de nacht over de route nationale knalde, met een bezetenen voor hem in de duisternis, na een flink stuk sturen met tot 140km/h lukte het hem eindelijk om er bij te komen, het bleek een C15 te zijn Shocked

Dat was met een Corrado VR6 naar Geneve in 1993. Locals bijhouden is altijd tricky Smile. 1 keer in Italië met de V6 Activa gedaan (ouwe Lancia Beta HPE), dan blijkt des te meer dat kennis veel belangrijker is dan materiaal. De Lancia reed me niet los godzijdank Surprisedops:

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 29 november 2005 08:10 PM
  [ # 11 ]

BTW het ging hier niet om een stoplichtsprint: Xm vs NSX maar gewoon op delft-schiphol (net als met die Clio)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 29 november 2005 08:26 PM
  [ # 12 ]

Stoplichtsprints zijn hier helemaal niet leuk.
Zit nu weer in de VS en heb een Ford Mustang V6 als huurauto. Je denkt, leuk 210 PK en relatief weinig gewicht, dat moet toch goed van zijn plek komen. Dat klopt ook wel, maar de eerste de beste Pick-up met een V8 trekt je eruit Crying or Very sad . Had ik nu toch die Thunderbird V8 maar genomen…....

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 29 november 2005 08:44 PM
  [ # 13 ]

Ach ik heb ook wel eens een stoplichtsprint verloren maar dat was een honda civic vtec. in 8 sec naar de 100 ofzo, ja dat haal ik niet met een 2 liter 8 klepper xantia Laughing

Met de bx heb ik nog geen sprint verloren Cool  Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 29 november 2005 09:55 PM
  [ # 14 ]
metro2005 schreef:

Ach ik heb ook wel eens een stoplichtsprint verloren maar dat was een honda civic vtec. in 8 sec naar de 100 ofzo, ja dat haal ik niet met een 2 liter 8 klepper xantia Laughing

Met de bx heb ik nog geen sprint verloren Cool  Twisted Evil

Geen sprint verloren ... weet ik eigenlijk niet. Op de snelweg ben ik met de GTI niet het snelst. Wat leuk is als je een goede snelweg oprit hebt, dan in z’n 2 en 60km/h naast een audi of zo en dan helemaal plank gas. Das echt leuk!

Met mijn 1.4 ook wel gedaan tegen een passat tdi en zo. Bij het stop licht willen ze altijd als eerste weg, maar onderin hebben ze niet zoveel trekkracht.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 november 2005 11:54 AM
  [ # 15 ]
M&M schreef:
easternnl schreef:

Met mijn 1.4 ook wel gedaan tegen een passat tdi en zo. Bij het stop licht willen ze altijd als eerste weg, maar onderin hebben ze niet zoveel trekkracht.

Dan was die TDi niet bezig met een ‘wedstrijdje’ , want een 1.4 kan het echt niet van een TDi winnen Wink

HAha, heb zoiets ook wel eens gehad met een enthausiast gastje in een 106. OK, in het begin is ie iets sneller, maar zodra de turbo in de 2 op stoom kwam was het snel afgelopen.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook