Mijn Saxo 1.1i uit 1998 doet de laatste tijd een beetje anders dan anders.
Als ik terugschakel van bijvoorbeeld 4 naar 3 en dan het gas los laat tot +/- 2000 rpm, vervolgens weer gas geef, schokt mijn auto, motor, versnellingspook.
Ook als ik in bijvoorbeeld z’n 4 rijd en het gas los laat, toerental laat zakken en vervolgens weer gas geef schokt mijn auto.
Is dit een motorsteun o.id.?
De Saxo loopt verder prima stationair, dus de stappenmotor verdenk ik niet.
Wie o wie weet wat dit is?
C1 Ambiance 2006
motorsteun lijkt me raar dan zou je bij stilstand ook leker mee trillen.
Dit lijkt me een slechte verbranding (soort verzuiping) wanneer zij je bougies laatst gewisseld?
wat is je kmstand?
Dit probleem kan ook komen van de koppeling.
Km stand is 110k. 5k geleden heb ik de bougies vervangen.
Koppeling werkt prima, Saxo schakelt heerlijk soepel.
C1 Ambiance 2006
Hoi…mijn saxo 1.6 vts had dit ook….koppeling gesteld en het was weg. Pakt je koppeling vroeg onderin al aan..of pas hoger ? Het soepel schakelen is geen uitgangspunt hiervoor.
Bedankt voor jullie reacties, maar ik denk niet dat de gouden tip er bij zit.
Koppeling van mijn Saxo is trouwens goed, dat weet ik vrij zeker.
C1 Ambiance 2006
brandstoffilter al nagekeken?
Nee, nog niet. Injectiehuis is al eens vervangen, zag ik in de onderhoudspapieren. Duur geintje.
Misschien is dat het?
C1 Ambiance 2006
brandstoffilter kost 10 euro of zo en een kwartiertje zonder de wagen van de grond makkelijk zelf te monteren. (links 60cm van l achterwiel 2 platte schroevendraaiers zijn vereist en een opvangbadje en een vonkvrije omgeving tijdens de werkzaamheden na het vervangen motor niet direct starten eerst een minuutje de contactsleutel op ass stand zetten normaal hoor je dan de brandstofpomp de verdwenen hoeveelheid terug volpompen en dan starten maar) Moet normaal alle 120 000km vervangen worden.
Daar je bougies relatief nieuw zijn en het injectiehuis vervangen is en de koppeling volgens jouw goed is afgesteld kan er enkel iets mis zijn met de toevoer van benzine vandaar ik een vermoeden hebt dat het de filter is.
ik laat as. maandag de Citroenspecialist in mijn Saxo rijden. Ben benieuwd wat hij er van vindt!?
C1 Ambiance 2006
Motorsteun is het niet volgens de monteur. Dat zag er allemaal goed uit. Wellicht dan het brandstoffilter….
C1 Ambiance 2006
Vanmiddag het brandstoffilter verwisseld voor een nieuwe. Volgens mij zat de eerste er nog onder….kwam een beetje troebele benzine uit. Ook een flesje Wynns injector + cleaner in de tank gekiepert. Morgen eens kijken of het van invloed is op het rijgedrag van de Saxo.
C1 Ambiance 2006
“Schokkende auto bij gasgeven”
Zo moeilijk lijkt me die omschrijving toch niet, maar goed…
Heb je de oude brandstoffilter als een voor de gein doormiddengehaalt? Ik vermoed dat deze lekker bruin/zwart eruit ziet. Als dit zo is is dit de troep die je benzinetoevoer tegenhield/belemmerde.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Wel de juiste bougies gemonteerd?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Het inhouden is voor het gevoel iets minder geworden (of zit dat misschien tussen mijn oren?).
Vandaag een stuk snelweg gereden en heb de Saxo eens lekker doorgetrokken tot 5000 rpm. Dat ging in ieder geval beter. Bij gas los merk ik helaas weinig verschil.
Bougies heb ik trouwens op kenteken besteld, lijken me de juiste.
C1 Ambiance 2006
Vandaag een stuk gereden, maar het brandstoffilter heeft het stotteren bij gas loslaten niet verholpen.
Als ik laag in de toeren rijd en gas geef of na terugschakelen opeens weer gas geef stottert/klappert er nog steeds iets.
Ik word hier een beetje moedeloos van
Iemand?
C1 Ambiance 2006