3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Gevonden!
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 augustus 2011 12:54 PM
  [ # 31 ]

Links onder op het plaatje zie je de 2 pinnetjes en het veertje.

Afbeelding Bijlagen
centrale vergrendeling.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 augustus 2011 01:02 PM
  [ # 32 ]

Thanks! Inmiddels inderdaad gelukt. Ik heb de minst nette van de 2 klapsleutels genomen, het ging helaas niet zonder kleine beschadigingen

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 augustus 2011 01:02 PM
  [ # 33 ]
furriegurrie schreef:

nog maar eens proberen dan.Ik kreeg de boel niet los zonder het plastic van de sleutel te mollen had ik het idee. Vandaar de vraag om het fotootje zodat ik kan bepalen hoe en waar ik moet wrikken Wink

probeer een superkleine schroevendraaier, zon klein horlogemaker ding, onder het kopje van de pen te zetten. Eventueel een lucifer houtje onder de steel van de schroevendraaier zodat je in het hout drukt ipv het plastic.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 19 augustus 2011 01:06 PM
  [ # 34 ]

Thanks Gomp, zo heb ik het gedaan. Helaas door een keer uitschieten en het onder de rand wurmen toch wat beschadiging.
Ik probeer bij de andere een iets andere tactiek. De baard wat heen een weer wrikken zodat de boel al wat lost. Ik ga nu proberen om wat tussen de baard en de behuizing te drukken en dan weer wringen. Wellicht dat ik de boel dan ook losgewurmd krijg Wink

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 31 augustus 2011 07:04 PM
  [ # 35 ]

Terug uit vakantie. Eerst en vooral dank aan Brian voor het toesturen van de sleutel.

Goed en slecht nieuws over de Xm. Gebeld met de LPG-boer die de installatie aan het inbouwen is. De uitlaat blijkt rot te zijn en moet vervangen worden - morgen ga ik eens kijken. De verkoper is blijkbaar heel creatief geweest om de auto daarmee door de keuring te krijgen. De auto heeft blijkbaar heel lang buitengestaan dus…
Liefde was blind zeg ik maar. Trouwens, met die aankoopprijs mag ik niet klagen.

Een nieuwe uitlaat zal ca. 800 euro kosten. Normaal gezien zal ik eind van de week al kunnen rijden, de papieren en nummerplaten zijn in orde, onderhoudsbeurt wordt gedaan, aircoservice en controle remmen ook en dan zien we wel hoe het loopt. Ik heb besloten de Saxo nog een tijdje in reserve te houden, je weet maar nooit dat er nog een paar garagebezoeken zullen nodig zijn.

Het goede nieuws is dat mijn verzekeringsmakelaar me gemeld heeft dat hij een heel gunstige verzekeringspolis ‘bijkomende auto’ heeft kunnen afsluiten (4 auto’s en weinig km/jaar in een gezin van 2 - klinkt gek, ik weet het) omdat het risico voor de verzekeringsmaatschappij zeer miniem is. Voor 178 €/jaar is de Xm verzekerd, minder dan de verzekering voor een bromfiets. Toch weer een reden om blij te zijn.

Nu denk ik dat ik toch wel moet voorzichtig zijn omdat de auto zo lang stilgestaan heeft.

Gompy’s raad zal ik zeker opvolgen en een nieuwe distributieriem laten monteren. Waarschijnlijk zal de vering ook wat TLC (tender loving care) nodig hebben maar de garagist zegt eerst een paar 100 km te rijden en te zien hoe alles loopt. Geld uitgeven kan inderdaad later ook nog.

Dus nog eens jullie advies nodig. Zijn er essentiële zaken die jullie nog zouden bekijken na een stilstand van misschien een jaar of twee ? Ik nam aan dat er met 53000 km niet veel mis kon zijn maar heb nu toch wel een paar twijfels. En liever de zaken nu goed aanpakken dan later problemen te krijgen.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 31 augustus 2011 11:07 PM
  [ # 36 ]

Eerst lekker even een beetje rijden, dan komen de gebreken vanzelf wel boven drijven.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 september 2011 01:19 PM
  [ # 37 ]

Citroen! Laughing

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 september 2011 01:31 PM
  [ # 38 ]

Wat je zelf zou kunnen doen is het rubberwerk van de koelhandel eens even grondig nalopen. Een goed lampje gebruiken en dan zoveel mogelijk je rubber op scheurtjes controleren. Daar zit de grootste vijand van een oudere wagen die niet veel gelopen heeft en je kan doen stranden.

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 10 september 2011 08:34 AM
  [ # 39 ]

Gisterenavond de Xm afgehaald bij de garagist en naar huis gebracht. Slechts een vijftal km gereden - file en stortregen - en toch, heerlijk rijden. Vandaag voltanken en eens een langere rit doen, en een paar foto’s maken.

Er zit een Prins VSI-installatie in met een tank van 85 liter (ik kan dus maximaal 68 liter tanken, ben eens benieuwd hoe ver ik daarmee zal kunnen rijden). Wel even geschrokken toen ik zag hoeveel kofferruimte die tank in beslag neemt, maar wat overblijft is ruimschoots voldoende voor mij.

Voor wie het interesseert, de rekening zag er als volgt uit (prijzen BTW-in, 21% voor veelvraat Staat)

- complete gasinstallatie, met technische keuring :  2500,- €

- uitlaat (geen nieuwe katalysator, niet nodig)  :  720,- €

- werkuren vervangen uitlaat               :  122,- €

- motorolie 10W40                       :  67,- €

- kleine onderhoudsbeurt                 :  32,- €

                          Totaal     :  3441,- €


Het lijkt wel veel maar in ongeveer een jaar heb ik die 2500,- terugverdiend (scheelt hier zo’n 10 cent per km t.o.v. benzine).

De garagist heeft alles nagelopen, remblokken zijn nog voor zo’n 15000 km goed, vering werkt goed, één rubberslang werd vervangen. De distributieriem moet nog vervangen worden.
Dus nu eerst even rustig (in)rijden - de Xm heeft lang stilgestaan - en zien hoe alles loopt.

Ik neem me voor aan 60.000 km (nu 53.300) de gewone aanbevolen Citroënbeurt te laten uitvoeren.
Waarschijnlijk zal veerbollen testen, spoelen en verse hydrauliekolie geen overbodige luxe zijn. Ik heb gisteren de vering een paar keer laten ‘gymen’ gaat m.i. iets te traag naar de hoogste stand en tikt teveel, hoewel het olieniveau ok is. Maar da’s een zorg voor later, het budget is niet onbeperkt.

De banden hebben nog zo’n 2mm profiel, net genoeg om door de keuring te geraken (waarschijnlijk nog de eerste set banden) maar met de winter in aantocht laat ik die toch maar even vervangen. Ik nogal graag snel en met veertien jaar oude banden met een minimumprofiel vertrouw ik de zaak niet zo erg. Ik heb geen zin mijn mooi autootje ergens in het decor te laten belanden.

Dus een Xm-weekend in het vooruitzicht Smile

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 11 september 2011 03:50 PM
  [ # 40 ]

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=253049573&key=P4Q73JQP

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=253049524&key=TXGS73SC

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=253049485&key=X8VDQNMJ

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=253049464&key=AKBYTDIA

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=253049557&key=TI6UVS6Z

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=253049477&key=FGMBP6NH


Hierbij een paar foto’s, ik vond geen andere manier om ze te plaatsen (ben nu eenmaal een computeranalfabeet).
De achterzijde ziet er nog niet uit, die lange uitlaatbuis moet korter en die trekhaak moet ook nog verdwijnen.

Een 100-tal km gereden ondertussen, gaat vlekkeloos op een paar puntjes na. Stationair toerental blijft lang hangen op zo’n 1200 toeren en gaat dan pas langzaam naar beneden tot 800 toeren. Bij naar beneden zakken van de auto soms akelig geluid aan chauffeurskant (rubbers draagarmen ? - zag ik al eens op het forum) en bij parkeren en stuur helemaal naar links of rechts ook raar geluid, waarschijnlijk zelfde oorzaak. Volgende week eens bij Citroën langs gaan, dergelijke geluiden vind ik heel irritant.

Als bij al wel goed rijdende auto met (voor mij toch) voldoende power - gisteren ook nog vier nieuwe Michelins Energy (opvolger van de MXV) opgelegd 195/65 R15 91V, waren net in promotie (96€/stuk). In de LPG-tank kon ik zo’n 75 liter tanken, daar kom ik wel een eind ver mee.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 september 2011 04:09 PM
  [ # 41 ]

Mooi hoor, maar zit er nou zo’n enorme uitlaatpijp onder?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
JJRoadrunner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 11 september 2011 04:12 PM
  [ # 42 ]

Ja, hoe dat zo komt snap ik ook niet. Ziet er precies iets uit om mee naar de maan te vliegen. Daar laat ik gewoon een stuk afzagen zodat het er wat decenter uitziet.

Cool dat jij die foto’s kon laten verschijnen.

Roadrunner… never been caught.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 11 september 2011 04:25 PM
  [ # 43 ]

Dat is waarschijnlijk een einddemper van een Break, die zijn een stukje langer.

Wel een mooi kleurtje.  Cool

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 11 september 2011 06:16 PM
  [ # 44 ]
JJRoadrunner schreef:

Ja, hoe dat zo komt snap ik ook niet. Ziet er precies iets uit om mee naar de maan te vliegen. Daar laat ik gewoon een stuk afzagen zodat het er wat decenter uitziet.

Cool dat jij die foto’s kon laten verschijnen.

Waarom afzagen? Terug naar de garagist. Als je €720 voor een uitlaat betaalt,mag je er toch op rekenen dat de goede er onderkomt.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JustShootMe
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 320
Geregistreerd: 02-10-2004

Gepost: 12 september 2011 12:18 AM
  [ # 45 ]

Een schone voiture Roadrunner. Congrats m8.

Ik ben het met Brian eens….terug naar die garage en er een orginele uitlaat onderin. Dat is echt het minimale wat je voor het door jou betaalde bedrag mag verwachten! Nondedju man, één iets te hoge/steile verkeersdrempel en je hebt een schade aan je uitlaat van hier tot Tokyo en terug.
Let erop dat met afzagen (of voordat elke andere modificatie die jezelf aanbrengt aan die uitlaat) de complete garantie vervalt. Laat dan de garage het maar ‘inkorten’ en zorg ervoor dat je die gedane ingreep op papier bevestigd krijgt.

Jij zegt: “Stationair toerental blijft lang hangen op zo’n 1200 toeren en gaat dan pas langzaam naar beneden tot 800 toeren.”
Stappenmoter? Ik had daar namelijk iets over gelezen op dit forum. Bleek vrij simpel te verhelpen. Moet je even zoeken.

Maar nogmaals gefeliciteerd met een prachtige automobiel.

Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook