2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Oliefilter
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 16 augustus 2011 03:06 PM
  [ # 16 ]

ok, we zullen die filter eens bestellen hier, en jullie horen er nog van (heb ook geen brug :s )

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 augustus 2011 09:15 PM
  [ # 17 ]

wat een kl*teplek! met de hand kan ik er net bij, maarja, met de hand losdraaien, dat lukt dus niet… en ook geen enkele tang die ik daar krijg… ik laat hem nog even afkoelen, dan kan ik zeker mijn pekkels niet branden, en als het echt niet lukt… schroevedraaier zeker. waar zaten ze toch met hun verstand toen ze dat ding daarop gezet hebben Mad

@leo: bedankt voor het type oliefilter!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 augustus 2011 09:22 PM
  [ # 18 ]

Voor de duidelijkheid: deze dus
http://www.optitune.nl/oliefiltertang-universeel-p-61206.html
Past gewoon op je dopsleutelset, en met verlengstukken en kniegewricht is het een fluitje van een cent.
Niet proberen met zo’n kettingsleutel.

Wat Freek ook al zei gewoon zoeen oliefiltertang bestellen,echt handig je haalt lachend het filter los.Niet door blijven knoeien gewoon doen.

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 19 augustus 2011 09:24 PM
  [ # 19 ]

mja, in de autozaak kennen ze het hier niet, misschien maar bestellen via het net Wink

bedankt voor de tip/link trouwens

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 augustus 2011 09:28 PM
  [ # 20 ]

Brezan bij mij om de hoek heeft ze wel staan maar daar zijn ze extreem duur 100 euris zag ik van de week.Via het net zijn ze een stuk goedkoper.

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2011 09:56 PM
  [ # 21 ]

Nee joh, van Midlock…kost iets van € 14,00 excl. BTW. Vorige week nog eentje gehaald. De oude was namelijk stuk gedraaid wegens een gigantisch vast zittend filter waarover ik sprak in een eerdere post. Wink

Edit: deze dus als je het eventueel online wilt bestelllen:

Midlock oil filter spinner

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 19 augustus 2011 10:28 PM
  [ # 22 ]

@LA LEO ik had echt geen vuiltje in mijn oog maar de Brezan bij mij om de hoek heeft alleen Stahlwille in het assortiment dus duur.En als je goed kijkt naar het linkie van Freek kost dit stukje gereedschap bij Optitune ook maar iets van 15 euro,dus is het om het even.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 19 augustus 2011 10:31 PM
  [ # 23 ]

Wat een bedrag, ik kocht zo’n ding voor de CX voor 5 euro op de markt…..is misschien geen proffessionele kwaliteit maar goed genoeg en zeker voor die paar keer dat ik zo’n ding gebruik.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 augustus 2011 01:07 AM
  [ # 24 ]
daan schreef:

Voor de duidelijkheid: deze dus
http://www.optitune.nl/oliefiltertang-universeel-p-61206.html
Past gewoon op je dopsleutelset, en met verlengstukken en kniegewricht is het een fluitje van een cent.
Niet proberen met zo’n kettingsleutel.

Wat Freek ook al zei gewoon zoeen oliefiltertang bestellen,echt handig je haalt lachend het filter los.Niet door blijven knoeien gewoon doen.

Heb ik net binnen, bij een sm ie zit het filter ook niet echt handig. Dit lijkt me trouwens voor elk oliefilter een erg handige tool.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 20 augustus 2011 01:36 AM
  [ # 25 ]

ik heb ook even een vraagje:
ik zonet een cx 2500 diesel gekocht maar waar zit deze oliefilter?

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2011 01:46 AM
  [ # 26 ]

Heb je de kap al open gehad? Hij zit namelijk pal in het zicht, ergens vlakbij de brandstofpomp, rechtop. Zeer bereikbaar. (Neem aan dat je geen turbodiesel bedoelt dan hè)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 20 augustus 2011 09:25 AM
  [ # 27 ]

Bij een turbo diesel zit het oliefilter ook bovenop het blok.Trouwens wel ideaal sleutelen.

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 20 augustus 2011 04:16 PM
  [ # 28 ]

ja ik zie hem al zitten hahahaha

was donker namelijk en snel even gekeken.

zal binnen kort wel even een topic openen!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Gepost: 21 augustus 2011 06:08 PM
  [ # 29 ]
daan schreef:

Bij een turbo diesel zit het oliefilter ook bovenop het blok.Trouwens wel ideaal sleutelen.

Oh ja, klopt. Alleen bij de benzineturbo’s hangt hij onderste boven.
Ik was dus in de war door de oliekoeler, die zit daar andersom. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 30 september 2011 11:58 PM
  [ # 30 ]
demuywo schreef:

wat een kl*teplek! met de hand kan ik er net bij, maarja, met de hand losdraaien, dat lukt dus niet… en ook geen enkele tang die ik daar krijg… ik laat hem nog even afkoelen, dan kan ik zeker mijn pekkels niet branden, en als het echt niet lukt… schroevedraaier zeker. waar zaten ze toch met hun verstand toen ze dat ding daarop gezet hebben Mad

@leo: bedankt voor het type oliefilter!

geen schroevendraaier gebruiken misschien is dit wat voor je?http://www.midlock.nl/Adobe_Midlock/O_03.pdf
midlock oliefiltersleutel nr 1745 10,00 die la leo laat zien is natuurlijk ook een juist stuk gereedschap.
vrgr, joost

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook