





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
ok, we zullen die filter eens bestellen hier, en jullie horen er nog van (heb ook geen brug :s )






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
wat een kl*teplek! met de hand kan ik er net bij, maarja, met de hand losdraaien, dat lukt dus niet… en ook geen enkele tang die ik daar krijg… ik laat hem nog even afkoelen, dan kan ik zeker mijn pekkels niet branden, en als het echt niet lukt… schroevedraaier zeker. waar zaten ze toch met hun verstand toen ze dat ding daarop gezet hebben
@leo: bedankt voor het type oliefilter!
Voor de duidelijkheid: deze dus
http://www.optitune.nl/oliefiltertang-universeel-p-61206.html
Past gewoon op je dopsleutelset, en met verlengstukken en kniegewricht is het een fluitje van een cent.
Niet proberen met zo’n kettingsleutel.
Wat Freek ook al zei gewoon zoeen oliefiltertang bestellen,echt handig je haalt lachend het filter los.Niet door blijven knoeien gewoon doen.






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
mja, in de autozaak kennen ze het hier niet, misschien maar bestellen via het net
bedankt voor de tip/link trouwens
Brezan bij mij om de hoek heeft ze wel staan maar daar zijn ze extreem duur 100 euris zag ik van de week.Via het net zijn ze een stuk goedkoper.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee joh, van Midlock…kost iets van € 14,00 excl. BTW. Vorige week nog eentje gehaald. De oude was namelijk stuk gedraaid wegens een gigantisch vast zittend filter waarover ik sprak in een eerdere post.
Edit: deze dus als je het eventueel online wilt bestelllen:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@LA LEO ik had echt geen vuiltje in mijn oog maar de Brezan bij mij om de hoek heeft alleen Stahlwille in het assortiment dus duur.En als je goed kijkt naar het linkie van Freek kost dit stukje gereedschap bij Optitune ook maar iets van 15 euro,dus is het om het even.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Wat een bedrag, ik kocht zo’n ding voor de CX voor 5 euro op de markt…..is misschien geen proffessionele kwaliteit maar goed genoeg en zeker voor die paar keer dat ik zo’n ding gebruik.





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
daan schreef:Voor de duidelijkheid: deze dus
http://www.optitune.nl/oliefiltertang-universeel-p-61206.html
Past gewoon op je dopsleutelset, en met verlengstukken en kniegewricht is het een fluitje van een cent.
Niet proberen met zo’n kettingsleutel.Wat Freek ook al zei gewoon zoeen oliefiltertang bestellen,echt handig je haalt lachend het filter los.Niet door blijven knoeien gewoon doen.
Heb ik net binnen, bij een sm ie zit het filter ook niet echt handig. Dit lijkt me trouwens voor elk oliefilter een erg handige tool.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.






Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ik heb ook even een vraagje:
ik zonet een cx 2500 diesel gekocht maar waar zit deze oliefilter?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Heb je de kap al open gehad? Hij zit namelijk pal in het zicht, ergens vlakbij de brandstofpomp, rechtop. Zeer bereikbaar. (Neem aan dat je geen turbodiesel bedoelt dan hè)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Bij een turbo diesel zit het oliefilter ook bovenop het blok.Trouwens wel ideaal sleutelen.






Totaal aantal Berichten: 582
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ja ik zie hem al zitten hahahaha
was donker namelijk en snel even gekeken.
zal binnen kort wel even een topic openen!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
daan schreef:Bij een turbo diesel zit het oliefilter ook bovenop het blok.Trouwens wel ideaal sleutelen.
Oh ja, klopt. Alleen bij de benzineturbo’s hangt hij onderste boven.
Ik was dus in de war door de oliekoeler, die zit daar andersom.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
demuywo schreef:wat een kl*teplek! met de hand kan ik er net bij, maarja, met de hand losdraaien, dat lukt dus niet… en ook geen enkele tang die ik daar krijg… ik laat hem nog even afkoelen, dan kan ik zeker mijn pekkels niet branden, en als het echt niet lukt… schroevedraaier zeker. waar zaten ze toch met hun verstand toen ze dat ding daarop gezet hebben
![]()
@leo: bedankt voor het type oliefilter!
geen schroevendraaier gebruiken misschien is dit wat voor je?http://www.midlock.nl/Adobe_Midlock/O_03.pdf
midlock oliefiltersleutel nr 1745 10,00 die la leo laat zien is natuurlijk ook een juist stuk gereedschap.
vrgr, joost