23 van de 32
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Brian’s V6 Break: Raammechaniek stuk - gefixt
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 21 juli 2011 10:30 PM
  [ # 331 ]

Zit er dan niet een verstopping daar waar de slang op het aircohuis aansluit? Of mischien tóch gewoon regenwater? Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 juli 2011 11:19 PM
  [ # 332 ]

Ik heb met de trekveer gevoeld of daar een verstopping zat, maar daar leek het niet op.
Regenwater? Ja, je zou het bijna gaan denken, ware het niet dat er bijna niets in de paravanbak lag, en het gebeurde toen het al een tijdje droog was geweest.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 augustus 2011 12:24 AM
  [ # 333 ]

Al een tijdje geen klachten meer over atte voeten, dus ik laat het er maar even bij.

Vandaag de spoelolie er uitgehaalden LHM er weer in gedaan. Dat een spoelrondje geen overbodige luxe zou zijn, bleek al toen ik de oude LHM er uit haalde, bijna zwart. Maar de spoelolie die er vandaag uitkwam was niet veel beter, goede actie geweest dus.

Morgen alleen nog even de stuurhoeksensor reinigen en de todo-list is weer (even) leeg.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 augustus 2011 11:41 PM
  [ # 334 ]

Stuurhoeksensor gereinigd en de boel weer ingebouwd. Storigen gewist en voor de zekerheid de andere computers in de XM ook even uitgelezen. En ja hoor, een storing in het MM Grrrr
Maar stom genoeg weet ik niet meer precies welke. Het was of toerentalsensor/BDP-sensor of anti-pingel-sensor. anti-pingel-sensoren zitten onder het inlaatspruitstuk geloof ik, maar waar zit de toerentalsensor/BDP-sensor bij een ZPJ?

Bij het rijden heb ik trouwens niets gemerkt, kan dat al een idee geven welke sensor een probleem heeft?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 augustus 2011 02:58 AM
  [ # 335 ]

Hethoeft niets te betekenen Brian, een storing in de pingelsensor zegt niets meer dan dat er met dat ding een probleem zou kunnen zijn. Als je motor aan het pingelen is dan hoor je dat echt hoor, alsof je knikkers in je blok hebt.

Overigens voor de pingelsensor moet er dan ook bij staan welke het is. je hebt er namelijk 2 maar dat snapte je ws al.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 20 augustus 2011 09:26 AM
  [ # 336 ]

Als je motor ECHT slecht loopt hoor je hem knikkeren ja, maar in het bereik dat je ecu beetje bijregelt niet. Dan gaat je motor niet lang mee Wink Maar meteen storing in de pingelsensor gaat ie lekker veilig lopen en is er weinig aan de hand, misschien wat hoger verbruik.
BDP stuk merk je meteen, dan loopt ie niet (meer). MOgelijke kabelbreuk merk je ook wel, dan zit je tijdens het rijden ineens met je kop tegen het stuur

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 20 augustus 2011 11:05 AM
  [ # 337 ]

Als er iets is met je BDP sensor loopt hij niet. Dat is echt een ja-nee ding, hij doet het of niet.
Het ding zit precies onder de gasklep.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 20 augustus 2011 12:04 PM
  [ # 338 ]

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik er binnenkort mee ga rijden. Daarna ook weer even aan de Lexia hangen. Jullie horen het wel.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 20 augustus 2011 11:38 PM
  [ # 339 ]

wat is de veilige modus dan als het systeem eea merkt ? half vermogen ofzo ?

Was me er niet van bewust dat er op de Xm een soort noodloop was.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 augustus 2011 12:02 AM
  [ # 340 ]

Ik vermoed dat die expres de ontsteking iets te laat doet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 oktober 2011 01:47 PM
  [ # 341 ]

Sinds kort heb ik iets tussen een zoem en een brom in in het vooronder. Bij een bocht naar rechts wordt het erger en bij eenbocht naar links is het weg. Vermoedelijk dus een wiellager linksvoor. Dit vermoeden wordt bevestigd door speling als ik opgekrikt aan het wiel ga trekken (links-rechts) Binnenkort dus weer een klusje.

En sinds een paar dagen geleden ook een defect raammechanisme linksvoor. Het raam ging nog wel open, maar niet meer dicht. En dat terwijl het motortje nog wel draaide. Nog een klusje dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 519
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 19 oktober 2011 07:13 PM
  [ # 342 ]

moet die remschijf er weer af .......

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 19 oktober 2011 08:20 PM
  [ # 343 ]

Maar nu zit het goede type erop, dus die is niet vastgerot rondom de naaf.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 26 oktober 2011 09:55 AM
  [ # 344 ]

Gisteren bij Matthijs een vervangend fuseestuk gehaald en even een beginnetje gemaakt van het vervangen. Uiteraard alweer het eerste probleem, de moer die onderaan de kogel aan het eind van de stuurstang zit, gaat natuurlijk niet los. Het hele ding draait mee. Tips & tricks zijn welkom.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 26 oktober 2011 10:09 AM
  [ # 345 ]

Met een persluchtratel lukt het mij meestal vlot. De fusee ondersteunen en de kogel van bovenaf met een ferme klap “klemslaan”. Wel een passende dop er tussen, anders sla je het blikken kapje kapot.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
23 van de 32
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook