Beste,
Mijn c4, een 1.6 HDi VTR uit 2008 raakt blijkbaar zeer snel warm, dit nadat ik eens vast zat in modder en eens goed moest optrekken op de koppeling,
De wagen rook klein beetje verbrand, dit zou dus men koppeling kunnen doorbranden,
Gelukkig gebeurde dit niet en koppelt ie nog steeds goed..
Het enigr wat ik opmer is dat de wagen na 5 minuten rijden al op 2 streepjes staat, soms 3, maar hoger gaat die nie..
Dus overhitting gebeurt niet, gewoon zeer snel opwarmen…
Iemand enig idee hoe het komt?
Olie lijkt wat doorzichtig/rood, nog steeds genoeg,
Mss koelvloeistof?
Edit mod: Even de spelfout in de titel aangepast. Graag op correct taalgebruik letten.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik heb dat ook, dat snelle opwarmen, eigenlijk altijd al gehad. Alleen in de winter wat minder snel.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je hebt vastgezeten in de modder, al eens gekeken of er niet gewoon een gigantische laag prut de lamellen van je radiateur verstopt? Even goed schoonspuiten kan dan wonderen doen.
Bedankt voor de tips, helaas is het probleem niet van de baan,
Koelvloeistof niveau is wel aan de lage kant, net bij het onderste streepje…
Zeker niet leeg,
Nu begin ik schrik te krijgen, joint de culasse?
Welke dingen kan ik checken, de wagen is nog onder garantie van de 2de hands dealer
Wagen is bijna 4j, 70000 km…
Iemand tips om te controleren of ik joint de coulasse heb?
Heb voorlopig geen error lampjes die branden
Graag dringend hulp! Wil niet dat men c4 aftakelt!