Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
De witte bumpers die gespoten zijn, zijn bumpers die gebruikt werden voor de vervangingsmarkt. Originele bumpers zijn door en door in de kleur.
Een zwarte CX met zwarte bumpers lijkt me niet origineel, misschien een speling van het licht op de foto in de folder?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 952
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Dat is snel!
Nee die CX in de folder van modeljaar ‘86 is grijs of blauw met zwarte bumpers. De mijne is Brun Scarabée. Aangezien de achterbumper toch niet origineel is ga ik eens proberen hoe het staat in carosseriekleur. Vaak vind ik dat mooier. En zwart maken kan altijd weer.
De bumpers van een serié 2 zijn nooit in carrosserie-kleur geweest, maar altijd in een eigen kleur passend bij de kleur van de carrosserrie. Op de site van Dr. Theo is een overzicht te vinden van de juiste bumperkleur bij de juiste carrosserie-kleur.
Aangezien Brun Scarabee niet origineel is voor een serié 2 CX, is er dus ook geen matching bumperkleur. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van bumpers in brun scarabee.

- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Ik ook. Brun Scarabée op op mijn exemplaar is kennelijk op bestelling geleverd, dus verder experimenteren kan vrolijke resultaten opleveren. En zolang het ‘reversibel’ is ben ik heel benieuwd.
Groet!
Hoewel misschien niet origineel lijkt me het wel mooi hoor! Ik heb een aantal jaren geleden een TRS van 88 gehad in gris perlé en daar waren de bumpers ook in kleur gespoten (door de vorige eigenaar). Het maakte de auto minder “zwaar”. Wist er toen nog niet veel vanaf en kwam er pas later achter dat het niet standaard was.
Laat je het resultaat nog zien??
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Dat ziet er inderdaad niet eens zo onaardig uit.
Kom maar op met foto’s van de bumpers in Brun Scarabee.

- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Ok ok, als-‘t lukt vandaag nog
Vergeet niet in de haast de bumper in plastic primer te zetten!! Anders heb je er maar kort plezier van!

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jaco schreef:De bumpers van een serié 2 zijn nooit in carrosserie-kleur geweest, maar altijd in een eigen kleur passend bij de kleur van de carrosserrie. Op de site van Dr. Theo is een overzicht te vinden van de juiste bumperkleur bij de juiste carrosserie-kleur.
Aangezien Brun Scarabee niet origineel is voor een serié 2 CX, is er dus ook geen matching bumperkleur. Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van bumpers in brun scarabee.
Naar mijn idee heb je gelijk.
Maar ik heb ook mensen horen beweren dat het bij een Prestige wel zo geleverd is. Toen keken we ook naar een Prestige waar dat zo was, met heel weinig km’s al zegt dat soms niets.
Toevallig zag ik van de week ook nog een Turbo die het meegespoten had. Maar ik kwam toch tot de conclusie dat ik het niet echt mooi vind… (het was ook geen auto in top staat, misschien helpt dat ook niet echt mee)
Af fabriek zijn die bumpers niet gespoten, maar gegoten in de de juiste kleur. Door dat procédé is het niet mogelijk dezelfde kleur als van de auto te krijgen, al helemaal niet bij een auto met metallic lak.
Ik denk dat dat verhaal over die prestige dus een broodje aap is.

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar ga ik voorlopig ook vanuit totdat het tegendeel bewezen is

- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
@DSuper1970: Zag je tip te laat… Maar op het proefstukje hield de lak zich keurig. We zullen zien.
En de kleur; het blijft gissen. De mijne is waarschijnlijk op bestelling in een ouderwetse kleur geleverd. De kleur is door-en-door en de code met de hand op de juiste plaats aangebracht. Wel is na een kleine schade (waarbij de achterbumper waarschijnlijk ook vervangen is) een stuk overgespoten. Afijn, wat de situatie in 1986 ook geweest is, de achterbumper is niet meer de originele dus daar kan ik lustig mee expirimenteren. Beetje internet afstruinen levert ook wisselende resultaten: Eentje in mijn kleur met meegespoten bumpers én spoiler
en een Amerikaanse (denk ik) met zwart spul
Foto’s volgen, gisteren moest ik heel dringend op een terras zitten.

- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Ja! Is gedistingeerd zo. Mooie kleur is het ook. Niet de zwarte dorpels in kleur gaan doen ofzo hoor.
Hoe ziet het er nu voor uit?

- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Neenee, dorpels en spoiler enzo blijven zwart. Voor wil ik wel bruin maken, is nu nog zwart zoals op mijn fotootje. Hopelijk lukt dat nog voor het Champs Elyséé-feestje over drie weken.