50 van de 78
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »

Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 558

- DS 3 E-HDI
Gepost: 19 augustus 2011 12:36 PM
  [ # 736 ]
Rivanov schreef:

Ik rijd nu Clio, en wil van dat ‘deinende’ af.
Overigens nog een vraag m.b.t. wit.

Hoe goed zichtbaar zijn de mooie LEDs bij een witte kleur? Het lijkt me dat het bij een zwarte uitvoering, er veel meer uitknalt.
Morgen heb ik overigens proefrit met bordeauxrood en zwart dak. Benieuwd hoe dat in reallife eruit ziet. Smile

Ik vind dat de leds bij een mooie dag minder uitkomen in een witte DS3. Dus het is helemaal niet erg dat het zo’n slecht weer is Wink

Profiel  

Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 242

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 19 augustus 2011 04:43 PM
  [ # 737 ]

Ah, jij hebt een witte met zwart dak. Super!
Heb zin in morgen! Al zal het vanaf dan nog zwaarder worden om te wachten tot het moment dat ik ‘m kan gaan bestellen.. Razz

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  

DS3 John
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 19 augustus 2011 09:13 PM
  [ # 738 ]

Vandaag bij de dealer geweest en het “probleem” met de climate control besproken.
Hij gaf aan dat als hij in de “auto stand”  staat je de ventilator snelheid minimaal kunt zetten, je hebt dan niet meer zo’n last van de koude luchtstroom.
Heb het gelijk uitgeprobeerd en ik moet zeggen een stuk beter, al koelt hij dan natuurlijk niet zo snel. Maar dat vind ik geen probleem!!

DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit Wink

Profiel  

hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 988

Gepost: 20 augustus 2011 02:56 AM
  [ # 739 ]

Als je de ventilator lager zet dan loop je toch de kans dat de auto warmer wordt ? Auto is toch auto ? Ik ga het zeker proberen maar het lijkt mij een lapmiddel

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  

FatalZero
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 20 augustus 2011 12:50 PM
  [ # 740 ]

Goed om te lezen dat de ervaringen over het algemeen heel erg positief zijn!

Over een paar weken mag ik mijn eerste leaseauto uitzoeken, heb een behoorlijk leasebedrag en zou vrij goedkoop in een redelijk uitgeruste Seat Leon, Ford Focus of Opel Astra kunnen rijden. Ik zeg dan ook redelijk uitgerust. Zodra er leuke speledingen erbij komt dan loopt het bedrag toch al gauw fors op.
Ik had voor mijzelf het doel gesteld een 14% bijtelling auto te rijden om de kosten te drukken. Mede omdat ik mijn oldtimer (niet Citroën, wel erg leuk Wink  ) absoluut wil houden.

Ben van origine helemaal geen franse auto liefhebber, sterker nog had altijd een gezonde hekel aan het zweverige weggedrag. Is gewoon niks voor mij. Totdat ik voor de grap eens de Citroën dealer inliep…

Ikzelf heb nu 2 maal proefgereden in een eHDI DS3 en heb de knoop doorgehakt. Het wordt de DS3! Verschrikkelijk leuke auto, de looks, het weggedrag (combi tussen strak maar wel comfortabel), en de opties van leer en navigatie maakte de keuze wel heel erg makkelijk.

Het wordt een eHDI Gris Manitoba met een Rouge Carmen dak, zwart leren interieur, en waarschijnlijk ook Rouge Carmen interieur accenten. Voor de rest Pack Select Myway Comfort. Ik zit voor mijn werk gemiddeld 10 tot 20 uur per week in de auto en wil wel wat luxe. Door de lage bijtelling is dit ook zeer goed te bekostigen.

Er zit mij alleen nog een ding tegen… 2 weken wachten voor bestellen & wachten op levering Razz

Profiel  

Toontje35
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 33

- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Gepost: 20 augustus 2011 02:44 PM
  [ # 741 ]

Wat een vreemd verhaal over de ventilatorstand?

Ik vind ook wel dat de auto warm binnen word (zet de temp op 21) bij zonnige warme dagen. Het systeem lijkt dan niet genoeg te koelen. Graadje eraf gaat dan beter. Maar zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Had mijn vorige Primera winter en zomer op 21 staan.

Maar inderdaad auto stand is auto. En dan zou je aan de ventilatorstand niets behoeven te doen.

Profiel  

Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 20 augustus 2011 04:57 PM
  [ # 742 ]

Vanmiddag de proefrit gemaakt in de DS3 e-HDI.
Fantastisch! Wat een wagen. Smile
Uitvoering ook helemaal zoals ik ‘m wil. Bomvol met de opties. Was echt top! Alleen wil ik nog de vol-lederen stoelen er in. In deze demo zaten de sportstoelen met stofbekleding
Over de kleur ben ik ook uit, nu hopen dat m’n baas er mee in gaat stemmen. Wink
Rouge Sanguin met Noir Onyx dak! Wat een combi!!

Hier wat foto’s.

Nu hopen dat m’n baas ‘m een beetje snel wil bestellen. Levertijd is +/- 3 maanden.

Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler

Profiel  

Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 528

Gepost: 20 augustus 2011 05:15 PM
  [ # 743 ]

Kijk, toch een kleur gekozen ipv wit of zwart.
Maakt je auto tenminste wat unieker tussen al die DSjes Smile
Al zou ik toch als ik jou was ff checken of je ergens een blauwe met zwart dak in het echt kan zien.
(Of wit dak en dan gewoon zwart bestellen)
Maaruh, nix mis met rood hoor!

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  

Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 20 augustus 2011 05:21 PM
  [ # 744 ]

Bij de dealer stonden een hele hoop kleuren (stonden er ook veel ter aflevering!)
Waaronder zwart/wit .. wit/zwart.. blauw/zwart.
Maar vind deze in het echt heel erg chique overkomen!

Profiel  

Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 562

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 21 augustus 2011 01:29 AM
  [ # 745 ]

@Rivanov: Zie ik het goed dat die demo DS3 parkeersensoren aan de voorzijde heeft? Zo ja, heb je tijdens de proefrit kunnen zien waar de bediening van deze parkeersensoren was verwerkt?

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 21 augustus 2011 04:23 AM
  [ # 746 ]

@ Nitro+: volgens mij zie je dat verkeerd.

@ Rivanov: mooie kleurstelling, alleen die velgjes mogen in een andere kleur Wink

Profiel  

victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 252

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 21 augustus 2011 01:10 PM
  [ # 747 ]

weer even een update, met de ds3 op vakantie geweest, dakkoffer, vouwwagen en 5 personen met volwassen postuur. ik ben erg tevreden over gebruik, haalde een gemiddelde van 1 op 16.6 bij een gemiddelde snelheid van 100km per uur. geen problemen gehad onderweg op 1 ding na de cd-speler gooide met regelmaat de cd eruit. iets wat ik laat controleren bij de servicebeurt. nog steeds erg tevreden over hoe de auto rijdt,aanvoelt hoop nog op vele probleemloze kilometers. 

victor

Profiel  

Rivanov
> 200 berichten
RankRankRank

- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Gepost: 21 augustus 2011 01:29 PM
  [ # 748 ]
Nitro+ schreef:

@Rivanov: Zie ik het goed dat die demo DS3 parkeersensoren aan de voorzijde heeft? Zo ja, heb je tijdens de proefrit kunnen zien waar de bediening van deze parkeersensoren was verwerkt?

Had alleen sensoren aan de achterkant.

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 21 augustus 2011 06:16 PM
  [ # 749 ]

auto stand airco en dan de ventilator lager zetten?? dan gaat hij gewoon van auto af.

Trouwens, waarom richten jullie dan de schuifjes naar je toe. Ik heb ze van mij weg staan en ik heb het nooit te koud of te warm.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 22 augustus 2011 06:47 PM
  [ # 750 ]
victor1964 schreef:

weer even een update, met de ds3 op vakantie geweest, dakkoffer, vouwwagen en 5 personen met volwassen postuur. ik ben erg tevreden over gebruik, haalde een gemiddelde van 1 op 16.6 bij een gemiddelde snelheid van 100km per uur. geen problemen gehad onderweg op 1 ding na de cd-speler gooide met regelmaat de cd eruit. iets wat ik laat controleren bij de servicebeurt. nog steeds erg tevreden over hoe de auto rijdt,aanvoelt hoop nog op vele probleemloze kilometers. 

victor

Hier nog zo’n vakantiepost. 2 weken Zuid-Frankrijk zonder problemen, zelfs nog behoorlijk wat bekijks. 4250 kilometer weggetikt in 15 dagen met een gemiddeld verbruik van ca. 1 op 19 (2 personen + vanaf de voorstoelen volgepakt met kampeerspullen). Ook tegen flinke bergen/cols (Mont Ventoux) ging het best Smile

Nu alweer 14.500 km gereden sinds 28 mei en naar (bijna) volle tevredenheid. Enige minpunt is dat de auto sinds aflevering naar rechts trekt. Mijn dealer doet er alles aan om dit op te lossen, daar ben ik erg blij mee. Helaas is het een probleem waar zelfs zij na 2 dagen allerlei zaken proberen niet uit komen, de importeur is nu aan het nadenken wat de vervolgstappen gaan worden.

Profiel  

50 van de 78
« Eerste  < Vorige 48 49 50 51 52 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook